וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני דיירים נוספים ממשען בבאר שבע מתו מקורונה: "בלי אף אחד"

8.4.2020 / 22:26

מניין המתים בבית האבות עלה לעשרה לאחר שנקבע מותם של ניצולי השואה אברהם הרצברג בן ה-96, ושמעון ריינזילבר בן ה-97. בנו של הרצברג הודה לצוות הרפואי בסורוקה, שם אושפז אביו, ונכדו של ריינזילבר תקף את הנהלת משען: "אם זה היה אבא של ראש הממשלה - היו מתנהגים אחרת"

עריכה: עמית שמחה

אברהם הרצברג בן ה-96, ושמעון ריינזילבר בן ה-97, הם שני הדיירים הנוספים מבית האבות משען בבאר שבע שמתו הלילה (רביעי) מנגיף קורונה. השניים, שסבלו ממחלות רקע, הועברו לבית החולים סורוקה - שם נקבע מותם. בכך עלה מניין דיירי בית האבות שמתו מהנגיף לעשרה.

הרצברג הוא ניצול שואה שנולד בשנת 1924 בהולנד. "אבא התחנך בגן ובבית ספר בשיטת מונטסורי. הוא עבר את השואה בהולנד והוצל על ידי הכומר, פיט מנצל, והמשפחות עד היום בקשר", סיפר בנו, מיכה אשחר. "אבא עלה לארץ באוניית מעפילים והוגלה לקפריסין, שם ישב במעצר. לאחר מכן הגיע לישראל, לחם במלחמת השחרור".

עוד סיפר בנו של הרצברג כי "בשנות ה-50 הוא הכיר את אמא שלי. חסרים לנו פרטים על הימים האחרונים, אנחנו יודעים שהוא פונה לסורוקה ביום שבת לפנות בוקר. אנחנו מלאים תודה והערכה לצוות הרפואי של בית החולים".

שמעון ריינזילבר בן 97, ניצול שואה, נפטר הלילה בבית החולים סורוקה בבאר שבע במחלקת הקורונה.. באדיבות המשפחה
"מת לבד, בלי אף אחד לצדו". שמעון ריינזילבר/באדיבות המשפחה

ריינזילבר, הותיר אחריו ילד אחד, שלושה נכדים ושמונה נינים. למשען הגיע לפני שש שנים, יחד עם אשתו צילה. נכדו, אורן, מתח ביקורת חריפה כלפי בית האבות, וטען כי בני המשפחה נאלצו להתעקש על טיפול בסבו מול הצוות. "הוא מת לבד, בלי אף אחד לצדו", אמר לוואלה! NEWS. "זה ממש מחנה השמדה בחסות המדינה".

"עדכנו אותנו על מותו בשעה 23:30 בלילה", שחזר אורן. "ביום רביעי התקשרו אליי ממשען ואמרו שהוא לא מרגיש טוב ושמפנים אותו. במשך חודש לא פגשנו אותו ולא ראינו אותו כי היה אסור למשפחות להיכנס. פגשתי את סבא שלי במיון והוא התאשפז בפנימית במחלקת ביניים של קורונה. הוא שכב בבידוד עוד לפני שקיבלנו תשובות".

נכדו ריינזילבר מספר כי ביום חמישי האחרון התקבלה תשובה שלילית לקורונה. "הוא נותר בבידוד, עייף ולבד", אמר. "הוא חזר למשען אחרי בדיקה נוספת שלילית - וזו הייתה הטעות של חיינו. ביום שישי בערב הוא שוב הרגיש לא טוב. הייתה איתו מטפלת שאמרה שניסתה להשיג את הצוות ולא התייחסו אליה. כך היה גם ביום שבת ובראשון. כל הזמן הזה סבא שלי סובל מקוצר נשימה, עם כאבים. לא היה אף אחד שבדק מה קורה איתו".

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
בית האבות משען בבאר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

משהחלה הידרדרות, סיפר אורן כי הגיע ביום ראשון למשען ושוחח בתקיפות עם הצוות. "דרשתי שיגיע רופא", טען. "ביום שלישי בערב שכרתי דירה מיידית כדי לקחת אותו לשם. לפני שהוצאתי אותו עשו לו בדיקה. למטפלת שלו, שאיתו 24 שעות ביממה, לא עשו. ככה מתייחסים לעובדים הזרים - הם צדיקים, אך מתייחסים אליהם כאנשים סוג ב'. ביקשתי ממשען שייתנו לי את המיטה המיוחדת שלו ואת מחולל החמצן וסירבו".

לאחר שהמשיך לדבריו במו"מ, אורן הביא את סבו לדירה השכורה בליווי רופא פרטי. "הוא קיבל טיפול ומשככי כאבים", אמר. "ביום רביעי עשו שוב בדיקות והוא היה חיובי. הוא לא רצה להתפנות לבית החולים ורצה למות בבית. הזמנתי אמבולנס ולקחו אותו לבית החולים. הקורונה היא הכדור שהרג את סבא שלי, אבל משען לחצו על ההדק. והם הרגו עוד שמונה לפניו וימותו עוד אחריו. זה ממש מחנה השמדה בחסות המדינה, אני רוצה שמשען ייתנו את הדין. המדינה מתייחסת לקשישים כמו סוג ג'. אם זה היה אבא של ביבי או ליצמן היו מתייחסים אחרת".

ממשען נמסר בתגובה: "לא נתנצח עם משפחה אבלה בשעת כאבה הגדול. רק נציין שאין שחר לטענות הנכד, שכנראה אינו בקי בפרטים. תנחומינו למשפחה".

(עדכון ראשון: 10:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully