וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל בבתי האבות: משרד הבריאות ירחיב את בדיקות הקורונה

7.4.2020 / 22:35

לאחר ש-14 קשישים המתגוררים בדיור מוגן ברחבי הארץ מתו מהנגיף ולאור הביקורת הציבורית, מנכ"ל המשרד הודיע כי בכל בית אבות בו יימצא חולה - ייבדקו כלל הדיירים ואנשי הצוות. ההחלטה התקבלה בעקבות הלחץ הציבורי והעתירה שהוגשה לבג"ץ בסוגייה

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב החליט הערב (שלישי) להרחיב את מספר הבדיקות בבתי האבות. במסגרת זאת, במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות. 14 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה, שגבתה עד כה את חייהם של 65 נדבקים.

משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות בשלב מאוחר, ולאחר שהקורונה גבתה את חייהם של כמה מתושבי בית האבות "נופים" בירושלים. עם זאת, גם לאחר מכן התעכב בבדיקת דיירי בתי אבות אחרים, בהם "משען" בבאר שבע - ששמונה מדייריו מתו בעקבות המחלה. לאורך הימים האחרונים טענו במשרד הבריאות כי על מערכת הביטחון לסייע להם בניהול המשבר, וזאת, בין היתר, באמצעות לקיחת בדיקות.

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
שמונה דיירים מתו מהנגיף. משען באר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

איגוד בתי אבות ודיור מוגן (א.ב.א) עתר לבג"ץ נגד משרד הבריאות ומשרדים נוספים בבקשה לחייב בדיקות קורונה במוסדות הגריאטריים באופן מיידי, וכן פיצוי כספי בגין הצטיידות חירום שנדרשו להם במאבקם בנגיף. לאחר הודעת משרד הבריאות אמר יו"ר א.ב.א, רוני עוזרי, כי "מוזר שרק בג"ץ של א.ב.א גורם למשרד הבריאות להודיע על בדיקות קורונה בבתי האבות והדיור המוגן. אנחנו לא רוצים לשער בנפשנו, כמה חולים וכמה מתים שילמו בחייהם עד שמשרד הבריאות הסכים לקבל את דרישת א.ב.א שנשמעה כבר בתחילת המשבר לפני כחודש. מבחן התוצאה יהיה האם משרד הבריאות באמת יגיע אל המוסדות הללו באופן מיידי".

העתירה הוגשה על ידי עו"ד אילן בומבך. לדבריו, "מצער שבמשך כחודש שלם משרד הבריאות סירב לדרישתנו לקיים בדיקות נרחבות בבתי האבות. רק לאחר שעתרנו לבג"ץ, שקבע דיון דחוף בעתירה, משרד הבריאות נזכר לשנות את מדיניותו. אוכלוסיית הדיור המוגן נמצאת בסיכון מוגבר במיוחד, יש להתייחס אליה כך, ולא להפקירה. עדיין נותרו נושאים חשובים שעתרנו לגביהם ונבקש את התערבותו הדחופה של בג"ץ"..

עוד בוואלה!

מלכודות מוות: כרבע מהמתים מקורונה בישראל - דיירים בבתי אבות

לכתבה המלאה

בעקבות המשבר, משרד הביטחון ופיקוד העורף קיבלו השבוע את האחריות לסייע למשרד הבריאות במניעת הדבקה בנגיף הקורונה בבתי האבות. לדברי גורמי ביטחון, בין המשימות שהוטלו על הכוחות, יערכו החיילים בשלב ראשון רישום של הנכנסים והיוצאים מבתי האבות, תיעוד נתוני הקשישים וסיווג מצבם, ימדדו חום לבאים ויפעלו למנוע הדבקות של קשישים נוספים. בשלב זה מדובר בבתי אבות נבחרים שסומנו על ידי משרדי הבריאות והרווחה.

עמיגור בית גיל הזהב - אפריל 2020. דובר צה"ל, דובר צה"ל
קיבלו את האחריות על בתי האבות. כוחות צה"ל בדיור מוגן/דובר צה"ל, דובר צה"ל

מנכ"ל רשת משען עמרי כהן קרא בימים האחרונים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר בבתי האבות, לאחר שכמה דיירים בסניף הרשת בבאר שבע מתו מהנגיף, והדבקה נרשמה בגם בסניף בחולון. "אני זועק את זעקת הקשישים ובתי הדיור המוגן ברחבי ישראל", אמר כהן.

רשת משען מנהלת תשעה בתי דיור מוגן ברחבי הארץ, בהם חוסים אלפי דיירים. לטענת כהן, "מצב הדיירים בבתי הדיור המוגן הוא דקה לפני בני ברק, יש לעשות הכל על מנת שבתי הדיור המוגן לא יהפכו לגרסה קשה יותר של בני ברק". הוא הסביר כי "כשם שהיה נכון ומוצדק להעביר לידי צה"ל את הטיפול בבני ברק, כך מתחייב כעת להעביר לידי פיקוד העורף את הטיפול בבתי האבות".

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully