וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העיכוב: הכנסת אישרה מענקים בסך 500 שקלים להורים ומקבלי קצבאות

בעקבות משבר הקורונה, הח"כים אישרו בקריאה שנייה ושלישית מתן מענק להורים ולאוכלוסיות נוספות לרגל פסח. למרות הבטחתו של נתניהו להעביר את הסכום עוד לפני החג, הכסף צפוי לעבור לחשבונות הזכאים רק בחול המועד. גם נכי צה"ל יקבלו את המענק

צילום: עיריית ראשון לציון, נתיבי ישראל, עריכה: ניר חן

הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית מתן מענקים בסך 500 שקלים להורים לילדים ולמקבלי קצבאות, כולל נכי צה"ל, בעקבות משבר הקורונה. בהצעת החוק תמכו 22 ח"כים, ללא מתנגדים. על אף התחייבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את המענקים לחשבונות הבנק של הזכאים בטרם החג, נציגי הביטוח הלאומי העריכו כי קצבאות הילדים ישולמו בתחילת חול המועד, והיתר בהמשך חול המועד.

בין הזכאים למענק מקבלי קצבאות נכות לפי חוק הביטוח הלאומי וחוקים אחרים, מקבלי תשלום חודשי לפי הוראות חוק המזונות, מקבלי גמלה חודשית להבטחת הכנסה המשולמת בהתאם להוראות חוק הבטחת הכנסה, מקבלי קצבת אזרח ותיק, נכי צה"ל ולהורים לילדים.

תור בכניסה לסניף רמי לוי בירושלים 7 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
תור בכניסה לסניף רמי לוי בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, נשאל בוועדת הכספים מתי יועברו המענקים לחשבונת הבנק של הזכאים. לדבריו, "ברגע שתתקבל החלטה של ועדת הכספים אנחנו נדרש לכך. נעביר הכול במהלך חול המועד. לצורך כך כל המטה יעבדו לטובת העניין במהלך חול המועד ונעבוד גם בצאת החג".

במהלך הדיון, ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם) הביע הסתייגות מכך שהצעת החוק לא כוללת הרכבי משפחות שונים, בהם משפחות פרודות, הורים גרושים ומשפחות אומנה. הסתייגותו של חבר הכנסת התקבלה.

טופורובסקי מסר בתגובה כי "אני שמח שהסתייגויותיי התקבלו, ויש בכך תיקון עוול וחוסר צדק. צעד קטן לקראת שוויוניות מלאה בין שני ההורים. כספי המענק יועברו לחשבונות ההורים וביחד נעניק לאזרחים רבים במדינה, חג שמח, שוויוני וצודק יותר".

שפיגלר: "נמצאים בחוסר של זמן"

ביום שישי האחרון הסביר שפיגלר את הקושי בהעברת הסכומים לפני החג. "אנחנו נמצאים בחוסר של זמן", אמר. "ב-5 בחודש אנחנו מעבירים את קצבאות הילדים הרגילות, ב-6 בחודש את קצבאות הבטחת הכנסה, ביתרת הימים אנחנו עסוקים בלהעביר את קצבאות דמי האבטלה והמענקים לבני ה-67 שפוטרו".

עוד הוסיף כי "המערכת נמצאת ממילא במצב של עומס בעבודה, צריך לעבד את כל הנתונים של מענקי המשפחות והקשישים החדשים, זה לוקח זמן".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 25 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
הכריז על מתן המענקים בשבוע שעבר. נתניהו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

בהצהרה שנשא ביום רביעי האחרון, הודיע נתניהו על צעדים נוספים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, במסגרתם כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקלים עבור כל ילד - עד הילד הרביעי, כולל. לדבריו, המענקים ייכנסו ישירות לחשבון הבנק של המשפחה. עם זאת, לאחר מכן נודע כי ראש הממשלה הודיע לאנשי משרד האוצר על ההחלטה לתת מענקים למשפחות לפסח רק כמה שעות לפני ההצהרה - וזאת מבלי לבדוק היערכות כלכלית לתכנית ומקור תקציבי.

בהנהלת האוצר הביעו התנגדות למהלך, שכן התכנית אינה כוללת מבחני הכנסה למשפחות או קריטריונים לקבלת המענק, אך נתניהו הורה להוציא אותו לפועל. בכירים במשרד אמרו כי המענק דורש חקיקה ועלותו מוערכת בכמיליארד שקלים וחצי.

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully