וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הבטחת נתניהו: לא יחולקו המענקים למשפחות ולקשישים לפני החג

3.4.2020 / 18:37

גורמים במשרד האוצר טוענים כי העברת סכומי המענק ישירות לחשבונות הבנק של משפחות וקשישים לפני החג לא תצא לפועל. בשיחה עם המשרד הבהיר מנכ"ל הביטוח הלאומי כי מסירת מענקי הסיוע בעקבות הקורונה לא תתאפשר מטעמים טכנולוגיים: "נמצאים בחוסר של זמן"

צילום: יואב איתיאל עריכה: שאול אדם

גורמים במשרד האוצר העריכו היום (שישי) כי משפחות וקשישים לא יקבלו את המענקים במסגרת הסיוע למשק במאבק בקורונה לפני חג הפסח, חרף הבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריהם, אף על פי שהמהלך צפוי לעבור בחקיקה כבר ביום ראשון, המערכות של הביטוח הלאומי לא מסוגלות להעביר את הכסף לפני חול המועד. מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, הודיע היום בשיחה עם משרד האוצר כי העברת המענקים לא תתאפשר מטעמים טכנולוגיים.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר שפיגלר כי "המהלך להעברת מענקים של 500 שקלים למשפחות וקשישים עדיין לא עבר בחקיקה ואנחנו נמצאים בחוסר של זמן". המנכ"ל הסביר כי "ב-5 בחודש אנחנו מעבירים את קצבאות הילדים הרגילות, ב-6 בחודש את קצבאות הבטחת הכנסה, ביתרת הימים אנחנו עסוקים בלהעביר את קצבאות דמי האבטלה והמענקים לבני ה-67 שפוטרו".

לדבריו, "המערכת נמצאת ממילא במצב של עומס בעבודה, צריך לעבד את כל הנתונים של מענקי המשפחות והקשישים החדשים, זה לוקח זמן. למרות זאת ננסה לעשות הכל כדי להעביר לפחות חלק מהכסף, את כל זה נוכל לראות רק ביום ראשון".

אישה עוטה מסכה מאולתרת בבני ברק לצורך התמגנות מנגיף הקורונה 2 באפריל 2020. ראובן קסטרו
נתניהו התחייב, הביטוח הלאומי מתקשה לבצע. אישה בבני ברק/ראובן קסטרו

בהצהרה שנשא ביום רביעי האחרון, הודיע נתניהו על צעדים נוספים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, במסגרתם כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקלים עבור כל ילד - עד הילד הרביעי, כולל. לדבריו, המענקים ייכנסו ישירות לחשבון הבנק של המשפחה. עם זאת, לאחר מכן נודע כי ראש הממשלה הודיע לאנשי משרד האוצר על ההחלטה לתת מענקים למשפחות לפסח רק כמה שעות לפני ההצהרה - וזאת מבלי לבדוק היערכות כלכלית לתכנית ומקור תקציבי.

בהנהלת האוצר הביעו התנגדות למהלך, שכן התכנית אינה כוללת מבחני הכנסה למשפחות או קריטריונים לקבלת המענק, אך נתניהו הורה להוציא אותו לפועל. בכירים במשרד אמרו כי המענק דורש חקיקה ועלותו מוערכת בכמיליארד שקלים וחצי. כעת לומדים באוצר את פרטי ההחלטה ובוחנים דרכים למימון תקציבי של ההחלטה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 25 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
קיבל את ההחלטה ללא התייעצות עם האוצר. נתניהו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

גורם המעורה בפרטים מתח ביקורת על החלטת נתניהו וטען כי התקבלה ללא תיאום עם אנשי האוצר. לדבריו, "ראש הממשלה ביקש להודיע שהתכנית שלו היא לחלק כסף לאזרחים, ואת זה צריך להוציא לפועל. זה צעד פופוליסטי, כי זה לא באמת מבטיח שמי שנפגע מהמשבר הוא זה שיהנה מהכסף". עוד הוסיף כי ההחלטה לא מפרטת קריטריונים לגבי הזכאות למענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully