וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: החל מיום ראשון - חובה לחבוש מסיכות במרחב הציבורי

7.4.2020 / 14:28

משרד הבריאות פרסם צו המחייב חבישת מסיכה בשל התפשטות הנגיף. הוראת המשרד לא תחול על ילדים מתחת לגיל 6, בעלי מוגבלויות ועל אדם השוהה בכלי רכב לבדו, כמו גם מעט חריגים נוספים. "מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק"

צילום: עיריית ראשון לציון, נתיבי ישראל, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) צו המחייב חבישת מסיכה לפנים במרחב הציבורי, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה ובהמשך להגבלות החדשות שאישרה הממשלה על סגר כללי ועוצר בליל הסדר. הצו של משרד הבריאות ייכנס לתוקפו ביום ראשון הקרוב מהשעה 7:00 בבוקר. "אדם לא יישב במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסיכה", נכתב בצו משרד הבריאות.

חלוקת סלי מזון למשפחות נצרכות בעיר חיפה 6 באפריל 2020. איתן אלחדז/TPS, TPS
אזרחים עוטי מסיכות מחלקים סלי מזון למשפחות בחיפה/TPS, איתן אלחדז/TPS

ההוראה המחייבת של המשרד לא תחול על ילדים מתחת לגיל 6, בעלי מוגבלויות נפשיות, שכליות או רפואיות שמתקשים בשימוש במסיכה. בנוסף, הצו לא יחול גם על אדם השוהה בכלי רכב, במבנה ובחדר ללא אדם נוסף או עם אנשים שמתגוררים עמו. "מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף", נכתב בדברי ההסבר.

בנוסף, משתתף בשידור באמצעי תקשורת שנדרש לדבר יהיה פטור מהדרישה, ובלבד שהוא שומר על מרחק של שני מטרים מאדם אחר. כך גם שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד במקום העבודה, ובלבד שישמרו על המרחק הנדרש לפי ההנחיות.

עוד בוואלה!

ירושלים תחולק לרובעים מוגבלים, הסגר יתחיל ב-19:00: הגבלות הקורונה החדשות

לכתבה המלאה

שרי הממשלה אישרו היום גם הטלת סגר כללי ברחבי הארץ. בהתאם לכך, הסגר צפוי להתחיל היום בשעה 19:00 ולהמשיך לפחות עד יום שישי בשעה 06:00. עם הטלת הסגר, ייאסר על כל אדם לצאת מהיישוב שבו הוא גר, אך תתאפשר הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים או לשם שירות חיוני אחר. בנוסף, התחבורה הציבורית תיפסק הערב בשעה 20:00 עד ליום ראשון בשעה 08:00. בנוסף יחולו הגבלות על העבודה במגזר הפרטי.

בנוסף, על פי ההצעה, ממחר בשעה 15:00 תיאסר התנועה כולה, ובה גם יציאה לצורך הצטיידות במזון, ועד ל-7:00 בבוקר למחרת. יציאה לסופרים ולמכולות מחר, ליל הסדר, תתאפשר עד השעה 15:00 בלבד. הגבלות העוצר לא יחולו ביישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

כמו כן, ירושלים כולה תחולק לרובעים שלא ניתן יהיה לעבור ביניהם במהלך הסגר, כך שההגבלות לא יחולו רק על שכונות ספציפיות בעיר. ביומיים האחרונים דובר על הטלת סגר רק על שכונות ספציפיות בעיר בעלות ריכוז גבוה של חולי קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully