וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: מספר המתים עלה ל-65; מספר הנדבקים - 9,248

בועז אפרת, דנה ירקצי, אמיר בוחבוט, מאיה הורודניצ'אנו, טל שליו, יקי אדמקר, יניר יגנה ושלומי גבאי

7.4.2020 / 22:35

משרד הבריאות הודיע כי בכל בית אבות בו יימצא חולה ייבדקו כל הדיירים והצוות. מצבם של 149 מהחולים קשה. הכנסת אישרה מענקים להורים ומקבלי קצבאות. עקב הקורונה: הגירעון בשנה האחרונה עומד על 4%, וצפוי להגיע ל-7%. צרפת: יותר מעשרת אלפים מתים מהנגיף. עדכונים שוטפים

צילום: עיריית ראשון לציון, נתיבי ישראל, עריכה: ניר חן

מספר החולים בנגיף בישראל עלה היום (שלישי) ל-9,248 בני אדם, ומניין המתים עלה ל-65. בין החולים 149 במצב קשה, ומתוכם 117 זקוקים להנשמה. מצבם של 181 מבין הנדבקים מוגדר בינוני והיתר במצב קל. עד כה 683 החלימו ושוחררו לבתיהם.

שרי הממשלה אישרו בתקנת חירום הטלת סגר כללי ברחבי הארץ. עם הטלת הסגר, התחבורה הציבורית תופסק, למעט מוניות - אך תתאפשר הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים, ויהיה ניתן לבצע משלוחים. בליל הסדר, מחר, יוטל עוצר החל מהשעה 15:00. תיאסר התנועה כולה ובכלל זה גם יציאה לצורך הצטיידות במזון עד ל-7:00 בבוקר למחרת. בעקבות משבר הקורונה, הגירעון בשנה האחרונה עומד על 4%, ואף צפוי לעלות לכ-7% השנה, שזה יותר מ-100 מיליארד שקלים.

סין רשמה יממה ללא מקרי מוות מהנגיף, לראשונה מפרוץ המשבר, בעוד שברחבי העולם מניין הנדבקים בקורונה חצה את ה-1.3 מיליון בני אדם, ומספר המתים כמעט והגיע ל-75 אלף. מספר חולי הקורונה באיטליה עלה ליותר מ-132 אלף, ו-16,523 בני אדם מתו מהנגיף. בין החולים גם ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג'ונסון, שאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים בלונדון. ג'ונסון אובחן כחולה לפני עשרה ימים, ועל פי דיווחים הוא הובא לבית החולים לאחר שנזקק לסיוע נשימתי.

שוטרים ממוגנים מנגיף הקורונה לאחר מעצר אדם שהתגלה כחולה קורונה והפר את תנאי הבידוד בשכונת מאה שערים בירושלים 6 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
שוטרים וצוותי מד"א בשכונת שערי צדק בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

22:35 - בעקבות משבר הקורונה: הגירעון בשנה האחרונה עומד על 4%

בפעילות התקציבית של הממשלה בחודש מרץ נמדד גירעון בסך של 15.9 מיליארד שקלים, לעומת חודש מרץ בשנה שעברה שבו נמדד גירעון תקציבי בסך של 3.6 מיליארד שקלים. בחודש זה החלו להתבטא ההשפעות של משבר הקורונה על המשק הישראלי ועל הפעילות התקציבית. בשלב זה ההשפעה המהותית היא על צד ההכנסות, המתבטאת בירידה חדה בהכנסות ממסים. בנוסף לכך, הביטוח הלאומי לא מפקיד עודף הכנסות על הוצאות שנוצר מפעילותו עד לסוף מרץ, כדי לשמור יתרות לחודשים הבאים. הגירעון המצטבר לשנת התקציב 2020 - בחודשים ינואר-מרץ נמדד גירעון בסך 13.3 מיליארד שקלים, לעומת גירעון בסך 9.3 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עומד על 4.0% מהתמ"ג. בחודשים הבאים תימשך העלייה החדה בגירעון כתוצאה מהמשבר. יעד הגרעון הוא 2.9% בתכנון ל-2020. בנק ישראל צופה שהגירעון יגיע לכ-7% השנה, שזה יותר מ-100 מיליארד שקלים.

22:15 - מתחמי "היבדק וסע" יגיעו מחר לדיר אל-אסד, מג'ד אל-כרום ונחף בצפון

124 חולי קורונה פונו ע"י צוותי מד"א לבתי החולים ומלונות האשפוז. מחר יגיעו מתחמי "היבדק וסע" ניידים גם לכפרים דיר אל-אסד, מג'ד אל-כרום ונחף, הסמוכים לכרמיאל. לצד המשך ביצוע הבדיקות בבתיהם של אזרחים שאין ביכולתם להגיע למתחמי "היבדק וסע", לקחו החובשים והפרמדיקים דגימות מאזרחים במתחמים הקבועים של מד"א ומשרד הבריאות בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, ובמתחמי "היבדק וסע" הניידים, שפעלו היום ברהט, בני ברק, מודיעין, אלעד, מזרח ירושלים, שער בנימין, בית"ר עילית, בית שמש, ירכא וג'דיידה מכר.

22:00 - מיליון מסכות כירורגיות לשימוש חיילי צה"ל הגיעו מניו יורק

מטוס עם מיליון מסכות כירורגיות לשימוש חיילי צה"ל נחת בנמל התעופה בן גוריון. המסכות נרכשו בסין על ידי משלחת רכש של משרד הביטחון בניו יורק, שמשתתפת במאמץ הרכש של ציוד רפואי נגד נגיף הקורונה, והטיסה אותן לישראל.

21:40 - יותר ממיליון וחצי מארזי מזון לחג נארזו ע"י חיילי צה"ל

כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה, נארזו בשבוע האחרון על ידי חיילי צה"ל יותר ממיליון וחצי מארזי מזון לחג ולסוף השבוע - כך נמסר הערב מדובר צה"ל. במהלך היום חולקו מארזי מזון ל-118,635 אזרחים ברחבי הארץ. כ-15 אלף מארזי מזון חולקו בבני ברק על ידי חיילי עוצבת "האש". המארזים כוללים מוצרים יבשים, ירקות ופירות ונייר טואלט.

עד כה מסייעים כוחות צה"ל ל-192 מקבצי דיור ברחבי הארץ. היום החל גם סיוע במוסדות הגריאטריים ברחבי הארץ. כ-40 מסגרות חינוכיות מופעלות על ידי חיל החינוך והנוער ונותנות מענה לילדי צוותי רפואה ברחבי הארץ. כ-20 מסגרות נוספות עתידות להיפתח בחול המועד. כ-8,000 פניות נרשמו היום למוקד המידע של פיקוד העורף. בנוסף לכך, עד כה נספרו כ-25,000 פניות למרכז הלאומי לסיוע אזרחי. 12 מלוניות נפתחו, כששמונה מהן מיועדות לשיכון חולים וארבע מהן לשיכון מבודדים. ארבע מלוניות נועדים לאוכלוסייה החרדית. נכון להיום, שוכנים במלוניות 1,044 חולים ו-578 מבודדים. בנוסף לכך, עד לשעה זו נאספו 10,169 תרומות דם בצה"ל.

21:33 - משרד הבריאות: מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-9,248

משרד הבריאות מסר כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-9,248. מצבם של 149מהם מוגדר קשה ו-117 מונשמים. מצבם של 189 מהחולים מוגדר בינוני.

21:07 - משרד הבריאות ירחיב את הבדיקות בבתי האבות

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב החליט להרחיב את מספר הבדיקות בבתי האבות. במסגרת זאת, במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות.

20:44 - צרפת: יותר מעשרת אלפים בני אדם מתו מקורונה במדינה

צרפת עברה רשמית את רף העשרת אלפים מקרי מוות כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה - כך הודיע ג'רום סלומון, ראש רשות הבריאות הציבורית במדינה. בכך הפכה צרפת למדינה הרביעית שעוברת את הסף הזה אחרי איטליה, ספרד וארצות הברית. מניין המתים הכולל במדינה מהמחלה עלה ל-10,328.

20:28 - בג"ץ דחה עתירה נגד ההכרזה על בני ברק כ"אזור מוגבל"

בג"ץ דחה עתירת שדרשה לבטל את ההכרזה על בני ברק "אזור מוגבל". "איננו רואים מקום להתערב בהחלטת הממשלה", כתבו השופטים. "גם אם ניתן להבין את תחושת העלבון הצורב שעלתה מבין דפי העתירה, עלבונם של תושבי בני ברק".

צוותים רפואיים מתנגנים מפני נגיף הקורונה בלימה, בירת פרו. 2 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
צוותים רפואיים מתנגנים מפני נגיף הקורונה בלימה, בירת פרו/רויטרס, רויטרס

20:12 - טורקיה: 76 בני אדם מתו ביממה האחרונה מקורונה

76 בני אדם מתו ביממה האחרונה בטורקיה, ו-3,892 מקרי הידבקות חדשים אותרו במדינה - כך מסר הערב שר הבריאות הטורקי.

19:58 - נתניהו יסיים 14 ימי בידוד לאחר בדיקת קורונה שיצאה תקינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר בדיקת קורונה נוספת, והתוצאה תקינה (שלילי לקורונה) - כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. מחר הוא צפוי לסיים את הבידוד לאחר 14 יום כפי שנדרש.

19:53 - בליכוד תקפו את נכדו של רבין שייחל שנתניהו יחלה בקורונה

בליכוד תקפו הערב (שלישי) בחריפות את נכדו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, יונתן בן ארצי, בעקבות ציוץ בטוויטר בו ייחל לראש הממשלה בנימין נתניהו לחלות בקורונה. ‏"אם נתניהו שיקר את עם ישראל ובעצם עשה רק תרגיל 'חייבים ממשלת קורונה חירום אחדות' ובעצם התכוון לבחירות אז מגיע לו שיקבל קורונה ויסיים את חייו בכלא חולה. קארמה. חג שמח עם ישראל. שנחזור לחבק קרוב קרוב אחד את האחר", בן ארצי צייץ. בליכוד צייצו בתגובה ש"בן ארצי מסית למותו של ראש הממשלה. גם כשראש הממשלה מציל את חייהם של אזרחי ישראל אין גבול לשנאה. אתם חושבים שמישהו יפתח בחקירה נגדו?".

19:20 - איטליה: 604 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה

604 בני אדם מתו מנגיף הקורונה באיטליה ביממה האחרונה, ירידה קלה מהיממה הקודמת. בכך עלה מספר המתים מהנגיף במדינה ל-17,127 בני אדם. מספר הנדבקים עלה ב-3,039 והגיע ל-135,586 בני אדם.

כביש 4 יציאה מחדרה דרומה.
צומת כביש 9 מזרח, 7 באפריל 2020. שלומי גבאי
מחסום בכביש 4 ביציאה מחדרה/שלומי גבאי

19:15 - בריטניה: ג'ונסון נושם ללא סיוע ומקבל "טיפול חמצן"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נושם ללא סיוע וממשיך להיות תחת פיקוח וטיפול בבית החולים - כך אמר היום שר החוץ דומיניק ראב, שממלא את מקומו של ג'ונסון. הוא הוסיף כי ג'ונסון נותר במצב יציב וקיבל "טיפול חמצן סטנדרטי".

19:07 - טראמפ הדיח את המפקח של תכנית הסיוע למשק האמריקני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח את המפקח הכללי שנבחר לפקח על יישום תכנית הסיוע הכלכלית למשק האמריקני בסכום של 2.3 טריליון דולר, למחלמה בנגיף הקורונה - כך דווח האתר פוליטיקו. המפקח הכללי של הפנטגון, שנבחר בשבוע שעבר ליו"ר ועדה שתפקח על התכנית, הוחלף על ידי המפקח הכללי של הסוכנות להגנת הסביבה.

19:05 - מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-61

גבר בן 37 מת מקורונה בבית החולים השרון בפתח תקווה. הגבר סבל ממחלות רקע והונשם במשך שבוע. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף בישראל ל-61.

19:01 - הכנסת אישרה מענקי סיוע למקבלי קצבאות והורים לילדים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש) ברוב של 22 תומכים וללא מתנגדים. לפי הצעה יינתנו מענקי סיוע למקבלי קצבאות שונות ולהורים לילדים לקראת חג הפסח בסך 500 שקלים למקבלי קצבאות נכות לפי חוק הביטוח הלאומי וחוקים אחרים, למקבלי תשלום חודשי לפי הוראות חוק המזונות, למקבלי גמלה חודשית להבטחת הכנסה המשולמת בהתאם להוראות חוק הבטחת הכנסה, למקבלי קצבת אזרח ותיק, ולהורים לילדים. בדיונים שהתקיימו בוועדת הכספים ניתנה ההערכה כי הכסף יגיע להורים בימי חול המועד ולא לפני החג.

19:00 - הסגר הכללי נכנס לתוקפו

הסגר הכללי שאישרה הממשלה נכנס בשעה זו לתוקפו, ויימשך עד יום שישי בשעה 06:00. במהלך הסגר חל איסור על האזרחים לעזוב את ישוב מגוריהם. החל ממחר בשעה 15:00 ועד למחרת ב-07:00 יוגדר עוצר ולא ניתן יהיה לצאת מהבתים.

חיילים מחלקים מארזי מזון לאוכלוסיות נזקקות, 7 באפריל 2020. דובר צה"ל
חיילים מחלקים מארזי מזון לאוכלוסיות נזקקות, היום/דובר צה"ל

18:54 - טראמפ: מפקח הבריאות ייצר "תיק מזויף" על מחסור במערכת

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את המפקח הכללי של המחלקה לבריאות הפדרלית כי ייצר "תיק מזויף" ובו דוח שאישר כי בתי חולים בפריסה ארצית מתמודדים עם "אתגרים משמעותיים", כולל מחסור בציוד וצוות העובדים. המפקח הכללי סקר 323 בתי חולים במדינה, והגיע למסקנה כי אין להם מספיק יכולת להתמודד עם הזינוק במספר חולי הווירוס.

18:43 - מספר דורשי העבודה עלה ל- 1,059,429

מנתוני שירות התעסוקה שפורסמו היום ישנם 1,059,429 דורשי עבודה בישראל, שהם 25.33% מכוח העבודה. מאז העדכון הקודם אתמול, התווספו 5,891 דורשי עבודה. 88.8% מהנרשמים החדשים (מאז תחילת מרס) הם בחל"ת, ו-6.8% פוטרו.

18:33 - מספר החולים בג'סר א-זרקא עלה ל-22

מספר חולי הקורונה המאומתים בג'סר א-זרקא עלה מ-15 ל-22, בהם 15 עובדי ניקיון של בית החולים מאיר, עובד אחד מבית החולים שיבא, שני נהגי הסעת עובדים, ובני משפחה של שתי העובדות שאובחנו תחילה.

18:26 - בריטניה: 786 בני אדם מתו ביממה האחרונה מקורונה

786 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בבריטניה ביממה האחרונה. בכך עלה מספר המתים במדינה ל-6,159 איש. היום נדבקו 55,242 אנשים נוספים בווירוס.

18:25- גורם בסביבת רה"מ: ועדת הקורונה מתבררת כפוליטית לגמרי

גורם בסביבת ראש הממשלה תקף את ועדת הקורונה בכנסת, ואמר כי היא מתבררת כוועדה פוליטית לחלוטין. "בשעה שכל העולם משבח את ההצלחה הגדולה של ישראל במאבק בקורונה, ההתקפות של הוועדה על קבלת ההחלטות ועל מדיניות הסגר מגוחכות מתמיד", מסר הגורם. "שעופר שלח יפסיק לנסוע עם שלושה אנשים ברכב ושיגיד לבוס שלו יאיר לפיד להפסיק להגיד לאנשים לשבור את הסגר", הוסיף הגורם.

מדדית חום בכניסה לאולם כנסים בלואיזיאנה, ארה"ב 6 באפריל 2020. רויטרס
מדידת חום בלואיזיאנה, ארצות הברית/רויטרס

18:19 - 106 מקרי קורונה נוספים אושרו בסינגפור

משרד הבריאות בסינגפור אישר 106 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה, שרובם הועברו באופן מקומי. בכך עלה מספר החולים במדינה ל-1,481.

18:15 - גנץ שוחח עם ליצמן ואיחל לו רפואה שלמה וחג שמח

יו"ר הכנסת בני גנץ שוחח עם שר הבריאות יעקב ליצמן, התעניין בשלומו ובשלום רעייתו, איחל להם רפואה שלמה וחג שמח. גנץ הוקיר בדבריו את פעילות מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים העומדים בחזית במשבר הקורונה למען אזרחי ישראל. אחרי שכחול לבן דרשה את תיק הבריאות, גנץ שוחח עם ליצמן, ושיבח את פעילות מערכת הבריאות, לפי לשכת ליצמן.

18:13 - טראמפ: ארגון הבריאות העולמי מתייחס לסין בסלחנות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף את ארגון הבריאות העולמי, והאשים אותו כי הוא סלחני מידי כלפי סין ומנפק עצות רעות למאבק בהתפרצות נגיף הקורונה. טראמפ כתב בטוויטר כי "ארגון הבריאות העולמי מאוד מרוכז בסין, למרות מימון גדול של ארצות הברית, אנחנו מסתכלים על זה". הוא הוסיף כי "למרבה המזל דחיתי את עצתם בנושא שמירה על גבולות פתוחים לסין בשלב מוקדם, מדוע הם נתנו לנו המלצה כל כך לקויה?".

17:48 - חיילי מפקדות חטיבתיות ובסיסי הכשרה יצאו לחופשת חג

לאחר הערכת מצב, אושרה יציאתם לחופשת חג של חיילי מפקדות חטיבתיות ומפקדות בבסיסי הכשרה, תוך שמירת ההנחיות הרפואיות של צה"ל ומשרד הבריאות - כך מסר דובר צה"ל. נעשו התאמות ליציאתם וחזרתם על ידי מערך הסעות ייעודי. כשירות מבצעית מלאה נשמרת ביחידות והיחידות הרלוונטיות קיבלו הנחיות ליציאה.

אנשים מטיילים בכבישי לוס אנג'לס הריקים, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בארה"ב. 6 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים מטיילים בכבישי לוס אנג'לס הריקים, בעקבות התפשטות הקורונה/רויטרס, רויטרס

17:43 - המשטרה תפרוס כ-45 מחסומים בצירים מרכזיים מהערב

בהתאם לתקנות המעודכנות לשעת חירום שיכנסו לתוקפן הערב, המשטרה תגביר את פעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ ותפעל לאכוף את התקנות למען שמירת בריאות הציבור. זאת כחלק מהמאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. במסגרת ההיערכות במבצע "אביב מוגן", אגף התנועה יפעל בצירים הבינעירוניים למימוש תכלית תקנות לשעת חירום. כשמיקוד הפעילות יבוצע בפריסה ארצית של כ-45 מחסומים בצירים המרכזיים, שיצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני וזאת במטרה לאכוף את קיום התקנות. לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו לפי התקנות.

17:34 - יגדל סכום ההלוואה לעסקים קטנים בקרן ההלוואות בערבות המדינה

במטרה להרחיב את הסיוע לעסקים קטנים שנפגעו ממשבר הקורונה ולהקל על מתן הלוואות, הגדיל אגף החשב הכללי במשרד האוצר את היקף ההלוואה המקסימלי לעסקים קטנים עם מחזור של עד 25 מיליון שקלים, כך שיוכלו לקבל הלוואה של עד 16% מהמחזור שלהם.

17:22 - מנכ"ל הביטוח הלאומי: "המענק יעבור בחול המועד"

ועדת הכספים הזמנית בכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי, שעניינה קביעה כי חובת ההיוועצות להענקת מענקים מצד הביטוח הלאומי תועבר מוועדת העבודה, הרווחה והבריאות שטרם הוקמה, להיוועצות וועדת הכספים. ההעברה הינה לצורך הליך אישור המענקים בסך 500 שקלים, עליהם הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר אישורה במליאה, צפויה ההצעה להגיע להיוועצות בוועדת הכספים. במהלך הדיון אמר מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר כי הכסף יעבור "ברגע שתתקבל החלטה של ועדת הכספים". הוא הוסיף כי "נעביר הכול במהלך חול המועד, כל המטה יעבוד לטובת העניין במהלך חול המועד וגם בצאת החג".

שוטרים וחיילים במהלך פעולות אכיפה בכניסה הדרומית לחדרה מכביש 4
 7 באפריל 2020. שלומי גבאי
פעולות אכיפה בחדרה/שלומי גבאי

17:19 - הוקדם התקצוב להקמת תשתיות תחבורה ברכבת ובכבישים

לנוכח הירידה בתנועה בכבישים והיכולת לעבוד במהלך כל שעות היום, אישר משרד האוצר להקדים את תקצוב ביצוע כמה פרויקטים של תשתיות תחבורה שמואצים בתקופה האחרונה. בין הפרויקטים שאושרו הקדמת חשמול קו הרכבת מירושלים לתחנות תל אביב השלום וסבידור ובהמשך גם לאוניברסיטת תל אביב והרצליה, פעולות תחזוקת כבישים דוגמת תיקון בורות, ריבודים ומעקות, שדרוג ותחזוקת תחנות ומסילות הרכבת וקידום מסילת הרכבת בתוואי כביש 431 ממודיעין לראשון לציון. כמו כן, תוקצבו האצת העבודות במקטעים העילאיים בקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, המשך נתיב פלוס בכביש 2 מקיסריה לנתניה, נתיב תחבורה ציבורית בכביש 5 ובכביש בגין בירושלים ופרויקט תשתיות ובטיחות ליישובי מיעוטים. כמו כן, הועבר תקציב עבור פרויקט "נתיבים מהירים" מראשון לציון לתל אביב ומנתניה ושפיים לתל אביב (איילון), הואץ פרויקט "מהיר לעיר" להקמת נתיבים ציבוריים ברשויות מקומיות בגוש דן ויוספו מסופי אוטובוסים. כמו כן, יצא לדרך תכנון נתיבי העדפה חדשים לעתיד לתכנית החומש הבאה לשנים 2022-2026.

16:59 - גנץ: אם יהיה צורך מליאת הכנסת והוועדות יופעלו במהלך החג

יו"ר הכנסת בני גנץ עדכן את חברי הכנסת ועובדיה, כי למרות שכבכל שנה משכן הכנסת יהיה סגור בתקופת חג הפסח, במידה וייווצר הצורך מליאת הכנסת והוועדות יופעלו. הוא הדגיש כי "אנו נמצאים בסיטואציה ייחודית ולפיכך אני מוצא לנכון לעדכן אתכם, כי במידת צורך נדאג להפעיל את מליאת הכנסת וועדות הכנסת לצרכים חיוניים ודחופים ככל שיהיו".

16:58 - תכנית החזרה לשגרת הלימודים: 4 שעות למידה ביום, 3 פעמים בשבוע

משרד החינוך הודיע כי במערכת החינוך נערכים ליישם את התכנית שיזמו במשרד לחזרה ללימודים. התכנית כוללת בשלב הראשון התייחסות לתלמידים עם צרכים מיוחדים, להם ינתנו שירותי חינוך מיוחדים במוסדות החינוך לאחר חופשת הפסח. בהתאם לתכנית, הלמידה תתבצע במודל מותאם לכל מסגרת, והיא תהיה במשמרות או בלמידה לסירוגין: בוקר או צהריים או בימי למידה לסירוגין. לפי התכנית, כל תלמיד יגיע ללימודים כשלוש פעמים בשבוע לכארבע שעות ביום לימודים. תכנית החזרה לשגרה מתייחסת עוד לתלמידים ונוער בסיכון, להפעלת גני הילדים ומוסדות החינוך ביסודי, לבחינות הבגרות, לחופשת הקיץ ולהפעלת החינוך הבלתי פורמלי.

16:55 - בריטניה: המלכה אליזבת איחלה החלמה מהירה לג'ונסון

מלכת אנגליה אליזבת איחלה לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון החלמה מהירה ושלחה מסר של תמיכה ברעייתו ההרה ובבני משפחתו. מארמון בקינגהאם נמסר כי "הוד מעלתה איחלה לג'ונסון החלמה מהירה ומלאה, ואמרה לבני הזוג כי הם נמצאים במחשבותיה". ג'ונסון, שאובחן כחולה קורונה, פונה אתמול לקבלת טיפול נמרץ בבית החולים בעקבות החמרה במצבו.

16:40 - ההסתדרות לנתניהו: "אל תיתן לאל על לקרוס"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לסייע לחברת התעופה אל על, העומדת בפני קשיים כלכליים בעקבות מגיפת הקורונה. "ללא מתן הלוואה בערבות המדינה, אל על תקרוס בשעה שיש בידך את כל האמצעים להצילה", כתבו במכתבם בר-דוד ואמיתי. "ההתנערות מאל על היא זניחת כל הערכים שלאורם הוקמה המדינה, והאזרחים ישלמו על כך מחיר יקר".

פריסת ניידות משטרה בסגר, 7 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
פריסת מחסומי המשטרה במהלך הסגר הפסח/דוברות משטרת ישראל

16:38 - הרב הראשי הספרדי לשעבר אליהו בקשי דורון חלה בקורונה

הרב הראשי הספרדי לשעבר, הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון, אושפז הבוקר במחלקת הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק. מצבו של הרב יציב.

16:16 - גורם במשטרה: "לא קיבלנו הנחייה לאכוף חבישת מסיכות"

גורם בכיר במשטרה אמר כי הם לא קיבלו הנחייה לאכוף חבישת מסיכות במרחב הציבורי עד כה. בנוסף לכך, הגורם מסר כי לא ינופקו אישורי מעבר, וכי המשטרה לא תבקש אישורים מאנשים. "אסור יהיה לבקר אצל שכנים ובתים אחרים גם אם הם בטווח 100 המטר של אזור המגורים. כן ניתן יהיה לצאת בטווח המאה מטר לזמן קצר, יהיה ניתן לחרוג מזה לצורך קבלת טיפול רפואי ורכישת תרופות". עוד הוסיף הגורם במשטרה כי "ממחר בשלוש ועד יום שישי בשש בבוקר אסור לצאת מהבית לצורך הצטיידות במזון, כן יהיה ניתן לצאת לבית מרקחת, ויחולו הגבלות תנועה משמעותיות". עוד אמר כי "כוחות רבים יסתובבו בשכונות, במקומות שבני נוער נוטים להתכנס בשעות הלילה ויפזרו אותם לביתם. בחג נהיה בפארקים, ביערות ובחופים על מנת לוודא שהתקנות נשמרות. האכיפה תהיה נוקשה והקנסות יישארו בדיוק כמו שהם היום".

16:15 - ארדן סייר ועקב אחר ההיערכות לאכיפת ההגבלות החדשות

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן סייר בירושלים כדי לעמוד מקרוב על היערכות המחוז לאכיפת ההגבלות החדשות שאושרו בממשלה. ארדן פגש בראשית סיורו את נשיא המדינה ראובן ריבלין וממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן ועדכן אותו על פעילות המשטרה וגופי המשרד לביטחון הפנים במאבק בקורונה.

16:10 - קרן רוטשילד תתרום 2 מיליון שקל לסיוע בג'סר א-זרקא

קרן אדמונד דה רוטשילד תתרום שני מיליון שקלים לצורך הקמת מערך חירום יישובי בג'סר א-זרקא, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה ליישוב. מערך החירום יעסוק בהפצת מידע, אספקת מזון ואספקה של ציוד רפואה והיגיינה ויפעל בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית וגורמים אחרים.

16:02 - משלוח של מאות טונות מיגון רפואי הגיע לישראל מארה"ב

משלוח של 16 מכולות ובהן מאות טונות של מטען למיגון רפואי הגיע לנמל חיפה. המטען שנשלח מטקסס שבארצות הברית, מיועד ליצור המוני של מסיכות מגן פלסטיות לצוותים הרפואיים בישראל ולנותני שירותים חיוניים. בנוסף, ישמש החומר הפלסטי ליצור לוחות חיץ במקומות כמו בתי מרקחת וסופרמרקטים ובכך להביא להפרדה מלאה בין נותני שירות ללקוחות. 16 מכולות נוספות עם מטען זהה כבר עושות דרכן על אוניות נוספות של צים ואלו יגיעו בימים הקרובים לנמל חיפה. ציוד המיגון צפוי להיות מועבר לשימוש צוותי הרפואה מיד לאחר הפסח.

מחסור בביצים בסניף רמי לוי בזכרון יעקב, 7 באפריל 2020. יואב איתיאל
מחסור בביצים בסניף רמי לוי בזכרון יעקב/יואב איתיאל

16:01 - למרות הסגר, תנועת כלי רכב צבאיים וחיילים תותר ללא הגבלה

בהמשך להנחיית הממשלה לאיסור יציאה מעיר המגורים החל מהשעה 19:00, הבהיר דובר צה"ל כי תותר תנועת כלי רכב צבאיים ללא הגבלה, בערים שאינן בהסגר. כמו כן, תותר תנועת חיילים בנשיאת חוגר ותנועת הורים או בני משפחה לאיסוף ופיזור חיילים בנשיאת צילום של תעודת החוגר.

15:40 - המשטרה פזרה התקהלות סביב משאית שמכרה ביצים בבית שמש

כוחות משטרה פיזרו התקהלות סביב משאית שהגיעה למכור ביצים בשכונת רמת בית שמש שבעיר. בעל המשאית קיבל קנס על סך 5,000 שקלים בגין הפרת תקנות צו בריאות העם ופעילותו הופסקה.

15:26 - המשטרה רשמה 16,854 דוחות עד כה על הפרות בידוד

במסגרת אכיפת התקנות לשעת חירום לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, נפתחו עד כה במשטרה 148 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף, נפתחו 44 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו כן, עד כה נרשמו על ידי המשטרה 16,854 דוחות בחלוקה הבאה: 179 דוחות על הפרות הקשורות לחובת הבידוד והדיווח, 628 דוחות על סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה, 648 דוחות על הפרות הקשורות בהפעלת בתי עסק, 12,393 דוחות על יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, 2,180 דוחות על שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר, 653 דוחות על תפילה בניגוד לתקנות, ו-173 דוחות על איסורים נוספים שנקבעו בתקנות. מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד כדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-80,260 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בנוסף לכך, המשטרה סגרה עד כה 111 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות.

15:00 - משרד התחבורה: פעילות התחבורה הציבורית תופסק בחג הפסח

משרד התחבורה הודיע כי החל מהיום בשעה 20:00 תופסק פעילות התחבורה הציבורית ביישובים עם רוב יהודי, בעקבות החלטת הממשלה על הטלת סגר כללי לחג הפסח. עוד נמסר כי גם תנועת הרכבת הקלה תופסק בימי החג, וכי פעילות התחבורה הציבורית תתחדש ב-12 באפריל במתכונתה הנוכחית. ביישובים הערביים תופסק פעילות הקווים הבינעירוניים, והתחבורה הציבורית תפעל רק בתוך היישובים. הפעילות במגזר הערבי תופסק ביום חמישי בשעה 20:00 בערב ולמשך סוף השבוע.

14:47 - תושב רמאללה נעצר בחשד להונאה בשווי עשרות אלפי שקלים

גבר פלסטיני תושב רמאללה נעצר בחשד לביצוע עבירות הונאה בנסיבות מחמירות, תוך ניצול משבר הקורונה. על פי החשד, הגבר נהג ליצור קשר עם ספקים ברשת, תוך שהוא מתחזה לנבחרי ציבור ברשויות מקומיות באזור הצפון. במהלך ההתקשרות הוא רכש, על פי החשד, אמצעי מיגון בשווי עשרות אלפי שקלים, בהם מסיכות וחומרי חיטוי בכמויות גדולות, תוך שהוא משתמש בהמחאות מזויפות וכרטיסי אשראי פיקטיביים. החשוד נעצר על ידי המשטרה ונמצאו ברשותו כ-40 אלף מסיכות כירורגיות, שרכש במרמה מחברות מישראל, מסמכים המעידים על הרכישות השונות ורכוש נוסף החשוד כגנוב.

מחסום משטרתי לאכיפת הנחיות הקורונה בשכונת מאה שערים בירושלים. 6 באפריל 2020. יונתן סינדל/פלאש 90, פלאש 90
מחסום משטרתי בשכונת מאה שערים בירושלים/פלאש 90, יונתן סינדל/פלאש 90

14:42 - צה"ל: שטחי האימונים לא ייפתחו למטיילים בפסח

מדובר צה"ל נמסר כי שטחי האימונים (שטחי האש) וציר 10 לא ייפתחו במהלך חג הפסח למטיילים, כפי שנעשה מדי שנה. זאת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. על פי ההודעה, יימשכו האימונים בשטחים אלה במהלך חול המועד, ובצה"ל הדגיש כי כניסה לשטחי האימון מהווה סכנת חיים.

14:12 - משרד הבריאות פרסם צו המחייב חבישת מסיכה בציבור

משרד הבריאות פרסם צו המחייב חבישת מסיכות במרחב הציבורי. תחילתו של הצו היא מיום ראשון ה-12 באפריל, ולפיו לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסיכה. זאת, במטרה להגביר את ההתמגנות מפני נגיף הקורונה, וכחלק מהמאבק הלאומי במגיפה. הוראות חבישת מסיכה לא יחולו על ילדים מתחת לגיל שש. כמו כן, ההוראה לא תחול על אדם השוהה לבדו בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה, או אדם השוהה במקומות אלו עם אנשים עמם הוא מתגורר. כמו כן,ההוראה לא תחול על אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן בשימוש במסיכה.

13:59 - יועמ"ש משרד הבריאות: נפרסם צו שיחייב חבישת מסיכה בציבור

יועמ"ש משרד הבריאות, עו"ד אורי שוורץ, אמר היום (שלישי) כי המשרד יפרסם צו שיחייב חבישת מסיכות מגן לפנים במרחב הציבורי. זאת, במטרה להגביר את התמגנות התושבים מפני נגיף הקורונה.

13:42 - הממשלה אישרה: הסגר יחל היום ב-19:00, העוצר מחר ב-15:00

שרי הממשלה אישרו בתקנת חירום הטלת סגר כללי ברחבי הארץ. הסגר, לפיו תיאסר היציאה מיישובי המגורים, יחל היום בשעה 19:00 ויסתיים ביום שישי בשעה 06:00 - כך תתאפשר הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים. ממחר בשעה 15:00 תיאסר התנועה כולה, וברכלל זה גם יציאה לצורך הצטיידות במזון. העוצר יימשך עד ל-7:00 בבוקר למחרת. ביום שישי בבוקר תתקיים הערכת מצב מחודשת בנוגע להמשך מדיניות.

עוד נקבע כי החל מהיום בשעה 20:00 ועד ל-12 באפריל בשעה 8:00, יופסקו שירותי התחבורה הציבורית ובכלל זה טיסות נוסעים בינלאומיות. תותר הפעלת מוניות, על פי ההנחיות ולצורך חיוני בלבד.

13:32 - רמב"ם: שיפור במצבו של חולה קורונה קשה

בית החולים רמב"ם בחיפה הודיע כי אחד המטופלים הקשים של מחלקת הקורונה נגמל מהנשמה וחל שיפור במצבו. החולה, מוחמד דיאב בן ה-56, פונה למחלקת הקורונה לפני כשבוע וחצי יחד עם אחיו סובחי בן ה-61. מצבו של מוחמד התדרדר נזקק להנשמה. היום הוא נגמל מהנשמה בהצלחה, ויצר קשר עם משפחתו השוהה בבידוד בתל אביב. אחיו סיפר כי "ההתרגשות הייתה גדולה. לא הפסקנו לבכות ולצחוק".

בני משפחת דיאב משוחחים בין בבידוד למחלקת הכתר ברמב"ם. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
בני משפחת דיאב משוחחים עם מוחמד שהשתפר מצבו/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

13:16 - איראן: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-3,872

133 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה באיראן ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף באיראן ל-3,872 בני אדם. עוד נמסר כי מאתמול זוהו 2,089 מקרי הידבקות נוספים בווירוס, ומספר החולים עלה ל-62,589, מתוכם 3,987 במצב קריטי.

13:10 - ספרד: 743 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

רשויות הבריאות בספרד הודיעו כי 743 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה. מדובר בעלייה לעומת 637 מתים ביום שלפני כן. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף בספרד ל-13,798 בני אדם. עוד מסרו הרשויות כי מספר חולי הקורונה במדינה עלה ל-140,510.

12:52 - משרד הבריאות: הסופרים ומשלוחי המזון יישארו פתוחים עד מחר ב-18:00

משרד הבריאות הבהיר כי בהתאם לנוסח התקנות שצפוי להיות מאושר בממשלה, במהלך הסגר הכללי תתאפשר ההצטיידות במזון. על פי ההודעה, הסופרים, המרכולים וכן משלוחי המזון יוכלו להישאר פתוחים עד מחר ב-18:00, אז תיאסר כל תנועה מחוץ לבתים.

12:19 - דיירת שמינית מבית האבות משען בב"ש מתה מנגיף הקורונה

מבית האבות משען בבאר שבע נמסר כי דיירת נוספת, יהודית גולדברג צירולניק בת ה-94, מתה מנגיף הקורונה. מדובר בדיירת השמינית מבית אבות זה שמתה מקורונה. בהודעה נמסר כי יהודית סבלה ממחלות רקע ומותה נקבע בבית החולים איכילוב בתל אביב.

בתה, דפנה יונג צירולניק, סיפרה כי "היא הייתה אחות ראשית ומייסדת איכילוב. היא הייתה בבאר שבע כי אני מתגוררת באיזור. ביקשתי שיפנו אותה לאיכלוב. היא סגרה מעגל. החלק הכי קשה שאי אפשר לחבק ללטף לנשק. אני לא יודעת מי אשם, לא יודע איך זה התאפשר שהיו כל כך הרבה נבדקים. כשהייתי שם כשהתחיל הקורונה מזמן העובדים לא היו עם מסיכות. צריך לבדוק איך השתלטה מגיפה על מקום רגיש מאוד של אוכלוסיה בסיכון. עובדה שזה קרה בעוד בתי אבות, לא רק במשען. כל מדינת ישראל לא הייתה מאורגנת, כל מערכת הבריאות".

יהודית גולדברג צירולניק. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"סגרה מעגל". יהודית גולדברג צירולניק, דיירת משען, שמתה מקורונה/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

12:15 - ועדת הקורונה: "הנזק לכלכלה עלול להוביל לאובדן חיים"

ועדת הכנסת לנושא נגיף הקורונה הציגה את מסקנותיה על התמודדות המדינה במשבר. בין הממצאים ביקורת על המדיניות של משרד הבריאות וההגבלות על המשק שהטילה הממשלה. במסמך הוצע להחיל שינויים במדיניות איסורי התנועה והעבודה לאחר פסח ונכתב כי "גם בהיעדרה של 'אסטרטגית יציאה' כוללת, המשך המדיניות הנוכחית עלול להביא למצב שבו מספרי החולים הקשים והמתים ימשיכו להיות נמוכים ברמה עולמית, אך הנזק לכלכלה ולחברה יוביל בטווח הארוך לאובדן חיי אדם". עוד נקבע בדוח הוועדה כי אין להגביל את הבדיקות לאנשים המגלים תסמינים, כפי שנוהגת המערכת עתה. "יש לבדוק באופן סדיר, במחזורים של אחת לכמה ימים ותוך הקדשת אחוז מסוים וקבוע של הבדיקות לכך, שלוש קבוצות עיקריות: אוכלוסיות בסיכון, צוות רפואי וצוות המטפל באוכלוסיות בסיכון".

12:00 - הרשות הפלסטינית: שישה חולי קורונה חדשים; בהם תינוק בן שנה

שישה מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה זוהו ברשות הפלסטינית - כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני. בין החולים הנוספים תינוק בן כשנה. בכך, עלה מספר הנדבקים בקורונה ברשות ל-260 בני אדם.

11:58 - יפן: ראש הממשלה הכריז על מצב חירום בגלל הקורונה

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הכריז על מצב חירום למשך חודש בבירה טוקיו ושישה מחוזות נוספים כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במדינה. "החלטנו להכריז על מצב חירום כיוון שצפינו התפשטות מהירה של הנגיף ברחבי המדינה, ולדבר תהיה השפעה עצומה חיי התושבים ועל הכלכלה", אמר אבה לפרלמנט ביפן. מצב החירום הוכרז באזורים בהם מתגוררים 44% מכלל תושבי יפן. כמו כן, אישר אבה חבילת סיוע כלכלית בשווי של יותר מ-990 מיליארד דולרים, על מנת להקל על המשק בתקופת המשבר.

11:57 - ראש עיריית ירושלים למשרד הבריאות: "הקצו משאבים לבתי חולים במזרח העיר"

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שלח מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בו הזהיר מפני קריסת בתי החולים במזרח העיר, וביקש להקצות להם משאבים בדחיפות לצורך ההתמודדות עם נגיף הקורונה. "ברצוני להתריע על מחסור חמור בציוד רפואי בסיסי בבתי החולים במזרח ירושלים, בדגש על ציוד מיגון וציוד לביצוע בדיקות קורונה. זאת על אף הבטחות חוזרות ונשנות מצדכם", כתב ליאון. "מערכת הבריאות בירושלים עלולה לקרוס כולה, לאור אי יכולתם של בתי החולים במזרח העיר לשאת במאמץ המשותף בתקופה זו".

11:45 - 75% מחולי הקורונה בירושלים הם תושבי שכונות חרדיות

מדוח שפרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, עולה כי הרוב המוחלט של החולים בנגיף בירושלים הם תושבי השכונות החרדיות בעיר. על פי הנתונים מתוך 1,464 הנדבקים ברחבי ירושלים, 1,100 מתגוררים בשכונות אלה - יותר מ-75%. עוד נכתב בדוח כי היחס בין חולים לכל 10 אלף איש בשכונות החרדיות בירושלים, דומה ליחס בבני ברק. עם זאת, לפי מדד זה נמצאת בני ברק במקום הראשון. במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה המליצו לאכוף בידוד בשכונות החרדיות בירושלים, להגדיל באזורים אלה את היקף הבדיקות ולבודד את החולים משאר האוכלוסיה.

11:32 - עסקים יקבלו פטור מתשלומי ארנונה ל-3 חודשים

משרדי האוצר, הפנים, הגנת הסביבה ומרכז השלטון המקומי הודיעו על סיוע כלכלי נוסף לעסקים לאור משבר הקורונה. במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית גובש מתווה לפיו תינתן הנחה בגובה של 25% בתשלום הארנונה לעסקים עד לסוף שנת 2020, המשקפת שלושה חודשי פטור מתשלום. לטובת מתן ההנחה הוקצו 2.8 מיליארד שקלים, לרשויות המקומיות. בנוסף לכך, הוקצו 150 מיליון שקלים לכ-200 רשויות מקומיות בשל העלייה בהוצאות הפסולת. שר הפנים אריה דרעי אמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאד ועשינו כל מאמץ לסייע לרשויות המקומיות ובעיקר לבעלי העסקים. הסיוע יקל על המצוקה התזרימית שלהם ויבטיח את הרציפות במתן השירותים החיוניים לתושבים בשעת משבר זו".

בית כנסת שפעל בניגוד להנחיות משרד הביראות בבית שמש 7 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
בית הכנסת בבית שמש בו אותרו 30 מתפללים/דוברות משטרת ישראל

11:26 - העצמאים יקיימו מיצג מחאה בכיכר רבין בדמות שולחן חג נטוש

ארגון להב והתאחדות האולמות וגני האירועים יקיימו מיצג מחאה בדמות שולחן חג נטוש, בכיכר רבין בתל אביב. בהודעה שפרסמו נכתב כי "המיצג יהיה באורך של עשרות מטרים ולאורכו ימוקמו מאה כסאות ריקים, שייצגו את הענפים השונים של העצמאים אשר ננטשו ערב חג הפסח על ידי ממשלת ישראל". במסגרת האירוע ישאו דברים מובילי המאבק.

11:00 - 30 מתפללים בבית שמש נקנסו בגין הפרת הנחיות הקורונה; נעצר חשוד שירק על שוטרת

המשטרה איתרה כ-30 מתפללים בבית כנסת בבית שמש, שהתקהלו בניגוד להגבלות במאבק בנגיף הקורונה. השוטרים רשמו קנסות על כך 500 ו-5,000 שקלים בגין הפרת ההנחיות, למעט הקטינים ששהו במקום. בנוסף, נעצר חשוד שירק על שוטרת מג"ב, והובא לחקירה בגין תקיפת שוטר.

10:37 - מת קשיש בן 90 שחלה בקורונה; מניין המתים עלה ל-60

בית החולים וולפסון בחולון הודיע כי קשיש בן 90 מת מנגיף הקורונה. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף בישראל ל-60 בני אדם. עוד נמסר כי הוא הגיע ממוסד גריאטרי ואושפז בבית החולים לפני כשבוע במצב קשה.

שוטרים וחיילים במהלך פעולות אכיפה בכניסה הדרומית לחדרה מכביש 4
 7 באפריל 2020. שלומי גבאי
שוטרים וחיילים בפעולות אכיפה בכניסה הדרומית לחדרה מכביש 4, היום/שלומי גבאי

10:36 - משרד הבריאות: 1,464 חולי קורונה בי-ם; 1,386 בבני ברק

על פי נתוני משרד הבריאות, ירושלים היא העיר עם מספר החולים הגבוה ביותר בישראל עם 1,464 מקרים מאובחנים. אחריה נמצאת בני ברק עם 1,386 חולי קורונה. בתל אביב זוהו 393 מקרי הידבקות בנגיף, ולאחר מכן נמצאת אשקלון עם 209 חולים. לאחר מכן אלעד ופתח תקווה עם 172 חולים בכל יישוב, ואז בית שמש וראשון לציון עם 152 נדבקים בכל עיר.

10:03 - עשרות טונות של ביצים יגיעו לישראל מאוקראינה בפסח

משלוח אווירי של ביצים מאוקראינה צפוי לנחות מחר (רביעי) בישראל, כחלק ממבצע של חברת אל על. זאת, בעקבות פעילותה של שגרירות ישראל באוקראינה, בראשות השגריר יואל ליאון, להגדלת מכסות ייצוא הביצים לישראל, באופן המאפשר שילוח מידי של עשרות טונות של ביצים לארץ. כמו כן, תשע מכולות ביצים יועברו לישראל במשלוח ימי, שצפוי להגיע בין הימים חמישי לשישי.

09:46 - עשרות עובדים זרים שנבדקו לקורונה במתחם הייעודי בת"א נמצאו שליליים

49 הנבדקים הראשונים במתחם הבדיקות לגילוי הקורונה שנפתח בתחנה המרכזית בתל אביב נמצאו שליליים לקורונה. את המתחם פתח בית החולים איכילוב בכדי לערוך בדיקות לעובדים הזרים בעיר.

אנשים עוטים מסיכות מיגון מפני קורונה בבייג'ינג, סין, 6 באפריל 2020. רויטרס
לראשונה ללא אף מקרה מוות. סין/רויטרס

09:34 - שוויץ: מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-21,625

552 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו בשוויץ ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר חולי הקורונה בשוויץ ל-21,625 בני אדם. מניין המתים מהנגיף במדינה עומד על 584.

09:24 - בת 95 עם מחלות רקע שאושפזה באיכילוב מתה מנגיף הקורונה

קשישה בת 95 מתה מנגיף הקורונה - כך הודיע בית החולים איכילוב בתל אביב, בו היא אושפזה. בית החולים הוסיף כי הקשישה סבלה ממחלות רקע.

09:04 - מניין המתים מקורונה עלה ל-59; מספר החולים זינק ל-9,006

משרד הבריאות הודיע כי מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-59 בני אדם. כמו כן, מספר החולים עלה גם הוא ל- 9,006. מצבם של 153 מהנדבקים מוגדר קשה, ומתוכם 113 זקוקים להנשמה. 181 מהחולים במצב בינוני והיתר במצב קל. 683 מבין הנדבקים החלימו לחלוטין ושוחררו לבתיהם.

תור לסניף רשת המזון מגה ברחוב העצמאות בחדרה. 7 באפריל 2020. שלומי גבאי
תושבי חדרה שומרים על מרחק בתור לרשת המזון, היום/שלומי גבאי

09:00 - גרמניה: 3,834 מקרי הידבקות בקורונה ביממה האחרונה

3,834 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו בגרמניה ביממה האחרונה - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר חולי הקורונה בגרמניה ל-99,225 בני אדם. עוד הודיעו הרשויות כי מאתמול מתו מהנגיף 173 בני אדם, וכי מניין המתים עלה ל-1,607.

08:35 - תאילנד: 38 מקרי הידבקות נוספים בקורונה ביממה האחרונה

הרשויות בתאילנד הודיעו כי אדם אחד מת מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, גבר בן 54. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף במדינה ל-27 בני אדם. עוד הודיעו הרשויות כי מאתמול זוהו בתאילנד 38 מקרי הידבקות חדשים בנגיף, וכי מניין החולים עלה ל-2,258 בני אדם.

07:51: בן 80 שסבל ממחלות רקע מת מקורונה; מניין המתים עלה ל-58

בית החולים השרון בפתח תקווה הודיע כי גבר בן 80 שסבל ממחלות רקע מת מנגיף הקורונה. בכך, עלה מניין המתים מקורונה בישראל ל-58 בני אדם. מבית החולים נמסר כי הוא היה מונשם במשך כמה שבועות.

נוסעים עוטים מסיכות פנים בדרכם לעבודה בטוקיו, יפן. 7 באפריל, 2020. רויטרס
תושבי טוקיו עוטים מסכות בדרכם לעבודה, היום/רויטרס

07:49 - ארה"ב: כ-11 אלף מתים מנגיף הקורונה; 368,196 נדבקו

1,343 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בארצות הברית ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות ברחבי המדינה. כמו כן, זוהו 30,576 מקרי הידבקות חדשים בווירוס. על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, עד כה מתו מהנגיף 10,986 בני אדם בארצות הברית, ומספר החולים עומד על 368,196.

07:35 - חיילים חרדים מבני ברק מסייעים בחלוקת מזון לנזקקים בעיר

חיילים חרדים המתגוררים בבני ברק ומשרתים בחיל האוויר החלו אמש לסייע לכוחות צה"ל המחלקים מזון ומצרכים בסיסיים אחרים לנזקקים בעיר. בנוסף לכך, היום יגיעו צוותי חיל האוויר לכ-130 מוסדות גריאטריים ברחבי הארץ, לצורך בקרה וסיוע. לדברי קצין בכיר בחיל האוויר, "צוותי הנדסה של אחזקה אווירית מסייעים בייצור חלקי חילוף למכונות הנשמה ותיקון חלקים ומעגלים אלקטרוניים שיצאו מכלל שימוש. כל מכונה חשובה".

07:30 - יפן: מניין חולי הקורונה עלה ל-4,618

שבעה בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביפן ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס ביפן ל-91. עוד הודיע משרד הבריאות היפני כי מאתמול זוהו 252 מקרי הידבקות נוספים בנגיף, מה שהעלה את מספר חולי הקורונה במדינה ל-4,618.

06:22 - הפיליפינים: הסגר הקורונה יוארך עד לסוף החודש

הפיליפינים תאריך את הסגר הנועד לעצור את התפשטות נגיף הקורונה עד ל-30 באפריל - כך הודיע הנשיא רודריגו דוטרטה. העוצר חל על יותר מחצי מאוכלוסיית המדינה, בה 3,660 נדבקו בנגיף, ו-163 בני אדם מתו כתוצאה ממנו.

סטונדטיות מצטלמות לכבוד סיום תואר באל סלבדור, 7 באפריל 2020. רויטרס
סטודנטיות מצטלמות לכבוד סיום התואר, אל סלבדור/רויטרס

04:19 - סין: לראשונה מפרוץ הקורונה לא נרשמו מקרי מוות

סין הודיעה כי ביממה האחרונה לא נרשמו מקרי מוות מנגיף הקורונה. זאת, לראשונה מאז החל הנגיף להתפשט במדינה בסוף השנה שעברה.

03:17 - מקסיקו: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-2,493

מספר החולים בנגיף הקורונה במקסיקו עלה ל-2,493, לאחר ש-296 נוספים נדבקו ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות המקומי. מניין המתים מהנגיף במדינה הוא 125.

03:12 - פנמה: מניין הנדבקים מנגיף הקורונה עלה ל-2,100

מספר החולים בנגיף הקורונה בפנמה עלה ל-2,100, לאחר ש-112 נוספים נדבקו ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות המקומי. מניין המתים מהנגיף במדינה הוא 55.

02:59 - קולומביה: הסגר הקורונה הוארך עד ל-27 באפריל

הסגר הנועד לעצור את התפשטות נגיף הקורונה בקולומביה הוארך עד ל-27 באפריל - כך הודיע הנשיא איוואן דוקה. מניין הנדבקים במדינה הוא יותר מ-1,500, ו-46 בני אדם מתו מהנגיף.

אדם עובר ליד מסעדה סגורה בעקבות הקורונה בטורונטו, קנדה, 7 באפריל 2020. רויטרס
מסעדה סגורה בעקבות הקורונה, קנדה/רויטרס

02:23 - טראמפ: ננסה להסיר את מגבלות הקורונה עד סוף החודש

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי הוא שואף להסיר את המגבלות שהוטלו במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה עד ל-30 באפריל. זאת, על רקע העלייה בשיעור האבטלה במדינה בעקבות צמצום פעילות המשק.

01:06 - ישיבת הממשלה על הגבלות התנועה נדחתה לבוקר

ישיבת הממשלה בנושא תקנות החירום להגבלת התנועה וצמצום פעילות המשק נדחתה לשעה 10:00 בבוקר. זאת, לאחר שהייתה אמורה להתקיים בשעות הלילה. בישיבה ידונו השרים בסגר הצפוי להתחיל בשעה 14:00 ולהסתיים במוצאי שבת.

00:59 - טראמפ: ארה"ב שולחת את תפילותיה לבוריס ג'ונסון

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי ארצות הברית שולחת את תפילותיה להחלמתו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מנגיף הקורונה. זאת, לאור התדרדרות במצבו של ג'ונסון והעברתו לטיפול נמרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    18
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully