וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים תחולק לרובעים מוגבלים, הסגר יתחיל ב-19:00: הגבלות הקורונה החדשות

השרים אישרו הטלת סגר כללי החל מהערב ולפחות עד יום שישי, ועוצר במהלך ליל הסדר, שיתחיל בשעה 15:00. הגבלות נוספות יוטלו על שוק העבודה, נוסף לאיסור לצאת מהערים והפסקת התחבורה הציבורית. לא ניתן יהיה לעבור בין הרובעים השונים בי-ם. מראשון - חובה לחבוש מסיכות מגן

לע"מ

ההגבלות החדשות - כל הפרטים

  • סגר כללי יוטל מהשעה 19:00 לפחות עד יום שישי
  • עוצר החל ממחר בשעה 15:00 ועד לחמישי ב-7:00
  • ירושלים תחולק לשבעה רובעים, שהתנועה ביניהם תיאסר
  • התחבורה תסתיים הערב בשעה 20:00
  • סופרים ושירותי משלוחים יפעלו עד מחר ב-15:00
  • העבודה תצומצם ממחר ב-18:00 ועד יום שישי ב-6:00 בבוקר
  • משרד הבריאות: החל מיום ראשון - חובה לחבוש מסיכות במרחב הציבורי

שרי הממשלה אישרו היום (שלישי) את תקנת חירום הטלת סגר כללי ברחבי הארץ. בהתאם לכך, הסגר צפוי להתחיל היום בשעה 19:00 ולהמשיך לפחות עד יום שישי בשעה 06:00. עם הטלת הסגר, ייאסר על כל אדם לצאת מהיישוב שבו הוא גר, אך תתאפשר הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים או לשם שירות חיוני אחר, במקרה שלא ניתן יהיה לעשות זאת ביישוב בו הוא מתגורר. בנוסף, התחבורה הציבורית תיפסק הערב בשעה 20:00 עד ליום ראשון בשעה 08:00.

בנוסף, על פי ההצעה, ממחר בשעה 15:00 תיאסר התנועה כולה, ובה גם יציאה לצורך הצטיידות במזון, ועד ל-7:00 בבוקר למחרת. יציאה לסופרים ולמכולות מחר, ליל הסדר, תתאפשר עד השעה 15:00 בלבד. הגבלות העוצר לא יחולו ביישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

בישיבה התנהל ויכוח, לאחר שגלעד ארדן והמשרד לבטחון פנים ביקשו זמן היערכות למשטרה. "השעות מאזנות בין שיקולים שונים וחשובים, כמו למשל הרצון להחמיר במגבלות ומצד שני לאפשר לאנשים להצטייד במזון", הסביר יועמ"ש משרד הבריאות, אורי שוורץ, את קביעת שעות הסגר, "מטבע הדברים זה לא מדע מדויק. התוצאה הסופית טובה". הוא הוסיף כי היום צפוי להתפרסם צו שיחייב חבישת מסיכה במרחב הציבורי.

בנוסף, ירושלים כולה תחולק לרובעים שלא ניתן יהיה לעבור ביניהם במהלך הסגר, כך שההגבלות לא יחולו רק על שכונות ספציפיות בעיר. ביומיים האחרונים דובר על הטלת סגר רק על שכונות ספציפיות בעיר בעלות ריכוז גבוה של חולי קורונה.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 4 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"נאכוף את הסגר בנחישות"/ראובן קסטרו

במקביל צפויים השרים לאשר תקנות שעות חירום לצמצום מתכונת העבודה ממחר בשעות אחר הצהריים ועד יום שישי בשעה 06:00 בבוקר. לפי ההגבלות, בעסקים פרטיים במגזר הפרטי ביישובים שרוב יישוביהם יהודים, לא תתאפשר שהיית עובדים במקום העבודה במהלך החג, אלא במקרים של עבודה חיונית ודחופה ובלבד שמספרם לא עולה על 15% מכלל העובדים. הכלל לא יחול על מקומות עבודה הפועלים במתן שירותים קיומיים, מקומות העוסקים בעבודות תשתית ובעבודות בינוי ומפעלים שהוגדרו כחיוניים למשק הישראלי. באשר למפעלים שלהם היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה, הרי שההגבלה שתחול היא זו שקבועה בהיתר שניתן להם.

במשרד התחבורה לומדים את ההוראות החדשות. נכון לעכשיו התחבורה הציבורית תופסק היום ב-20:00 כמתוכנן, עד יום ראשון לפנות בוקר. זאת, להוציא את התחבורה הציבורית הפנימית בישובים הערבים, שם מחר ומחרתיים היא אומרה לפעול. אולם, ההנחיות למפעילים ולציבור נותרו לא ברורות.

הממשלה הייתה אמורה לאשר הלילה את הצעדים, עליהם הכריז אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת. אולם, לבסוף הישיבה נדחתה להיום.

חלוקת ירושלים לאחר כניסת התקנות שאושרו על-ידי הממשלה לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 7 באפריל 2020. -, אתר רשמי
חלוקת ירושלים לרובעים/אתר רשמי, -

"ראינו מה קרה לפני חודש בפורים. אני אומר בצורה הכי ברורה - פסח לא יהיה פורים", אמר נתניהו בהצהרה שנשא ממעונו בירושלים, "כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת שנמצאת אתכם בבית. לפני ליל הסדר, כל אחד נשאר בביתו. אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות". הוא הסביר כי במסגרת הסגר הכללי, האזרחים יידרשו להישאר ביישובים ובערים בהם הם גרים. "תושבים בשכונות מסוימות בירושלים, שעליהן נחליט ונודיע, יישארו במרחב שיוגדר להם", הוסיף.

במסגרת הסגר המוגבר שיוטל בערב החג, לא תתאפשר יציאה מהבית, והמשטרה תתפרס בהתאם על מנת לאכוף זאת. במשרד הבריאות חוששים מהדבקה המונית בליל הסדר, באופן שעלול להגביר את התחלואה בקורונה, בדומה לחגיגות פורים. לכן, מאחר שמרכזי הקניות יהיו סגורים משעות אחר הצהריים, על פי ההצעה - כל אדם שייצא מביתו ייחשב כמפר בידוד. אם הצעד יאושר, צפוי להתקיים דיון נוסף ביום שישי בנוגע למדיניות בהמשך.

ירושלים תחולק לרובעים: "כל שכונה זו עיר שלמה"

בניגוד לכלל היישובים בארץ, הממשלה החליטה כי בתוך ירושלים תהיה חלוקה, ולא יהיה ניתן לעבור בין אזור אחד לאחר במהלך הסגר. ההחלטה קובעת כי העיר תחולק לשבעה רובעים - רובע אורנים, רובע אלונים, רובע דרום, רובע מזרח, רובע מערב, רובע מרכז ורובע צפון.

ביומיים האחרונים דובר על הטלת סגר רק על שכונות ספציפיות בעיר בעלות ריכוז גבוה של חולי קורונה. במסמך של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, נכתב כי על פי הערכה, 1,100 מתוך 1,450 החולים בעיר נמצאים בשכונות החרדיות של ירושלים, ולכן יחס החולים לגודל האוכלוסייה דומה לבני ברק. בחלוקה לפי שכונות, עולה כי שיעור החולים הגבוה ביותר הוא בהר נוף - 7.24 חולים ל-1,000 איש. בשכונות החרדיות בצפון העיר יש 5.21 חולים לכל 1,000 איש, וברמת שלמה 4.97 חולים לכל אלף איש.

שוטרים במהלך פעולות אכיפה בירושלים ברקע הנחיות הממשלה לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 7 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
ירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון אתמול בגלי צה"ל התייחס ראש עיריית ירושלים משה ליאון לאפשרות של סגר על אזורים בעיר. "כל שכונה בירושלים זו עיר שלמה. זה לא שסוגרים אותך בשני רחובות", אמר. "לפחות 50-60 אלף איש. זאת עיר ענקית. חייבים לחלק את העיר למרחבים כדי שלא תהיה תנועה חופשית בכל רחבי העיר".

בשכונת רמות מתחו ביקורת על ההחלטה לכלול אותם באותו אזור עם שכונת רמת שלמה. "כל המכיר ולו במקצת את ירושלים יודע עד כמה גדול הבידול והמרחק הגיאוגרפי, הכלכלי והחברתי - בין שכונות אלה, שאין כל קשר ביניהן", נכתב בפניית המינהל הקהילתי ברמות לראש הממשלה וליועמ"ש. עוד נכתב כי "מהנתונים שהתפרסמו לפני מספר ימים, נראה שרמת התחלואה בקורונה בשכונת רמת שלמה גבוהה בהרבה מזו שבשכונת רמות, באופן יחסי לגודלן של שתי השכונות. מכך גדולה התמיהה על ה"חיבור" בין שתי השכונות העלול להגדיל את פוטנציאל ההדבקה של תושבי רמות אם יהיו באינטראקציה דווקא עם תושבי רמת שלמה".

בנוסף, ליאון הזהיר מקריסת בתי החולים במזרח ירושלים ומבקש להקצות להם משאבים. "ברצוני להתריע בפנייך על מחסור חמור בציוד רפואי בסיסי בבתי החולים במזרח ירושלים, בדגש על ציוד מיגון וציוד לביצוע בדיקות קורונה וזאת על אף הבטחות חוזרות ונשנות מצידכם", כתב ראש העירייה למנכ"ל משרד הבריאות, והוסיף: "משמעות הדבר הוא שמערכת הבריאות בירושלים עלולה לקרוס כולה, לאור אי יכולתם של בתי החולים במזרח ירושלים לשאת במאמץ המשותף של כלל בתי החולים בתקופה זו".
בשני בתי חולים במזרח העיר הוקמו מחלקות קורונה, אך עד כה לא אושפזו שם חולים. "בתי החולים הפרטיים במזרח העיר נכנסו למשבר הקורונה כשהם נמצאים בקשיים תקציביים משמעותיים, וכעת הם נדרשים להוצאות כספיות כבדות ומיידיות על מנת להיערך למתן טיפול בחולי הקורונה", כתב ליאון.

ההכרזה על הצעד התקיימה בעוד בוועדת השרים שהוסמכה להכריז על אזור מוגבל התלבטו אתמול אם להטיל סגר על שמונה רשויות וכמה שכונות בירושלים. היו בוועדה שסברו שככל שיוטל סגר כללי בליל הסדר, הצורך בהטלת מגבלות ברשויות מתייתר.

ההצעה שנדונה כללה את הערים אלעד, מגדל העמק, בית שמש (המרכזית והדרומית, למעט האזור הצפוני הכולל את בית שמש הוותיקה), ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית ומודיעין. כמו כן, נכללו כמה שכונות בירושלים, בהן הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זיכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה. על פי ההצעה, השכונות יחולקו לשמונה אזורים, כך שאלו הסמוכות זו לזו יחשבו לאזור אחד. מטרת המהלך היא להקל על תנועת התושבים - להם יתאפשר לנוע בתוך אזור אחד - ובד בבד להגביל את המשך תנועתם בבירה כולה.

שר הפנים אריה דרעי הוא בין המתנגדים להצעה, כמו גם מספר גורמים חרדים וראשי רשויות, שהפעילו לחצים בנושא במטרה למנוע אותה. זאת, בטענה שהטלת מגבלות טרם אישור סגר כללי תוביל לחיכוך מיותר.

(עדכון ראשון: 10:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully