וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרחקות מהבתים אסורה, אלפי שוטרים וחיילים נפרסו ברחבי הארץ

ההנחיות החדשות, הכוללות עוצר כללי ברחבי הארץ, יימשכו לאורך ערב החג עד מחר בבוקר. בנוסף לכך, עד יום שישי ב-6:00 עדיין יהיה אסור לצאת מיישובי המגורים. המשטרה מקימה מחסומים, מסיירת בתוך הערים ואוכפת את המגבלות בכבישים. "קוראים לציבור לחגוג את חג הפסח בבית"

צילום: רוני כנפו, דוברות משטרת ישראל, שלומי גבאי, יואב אתיאל, ניב אהרונסון

עוצר כללי נכנס לתוקף היום (רביעי) ברחבי הארץ בשעה 15:00, והוא יימשך לאורך ערב חג הפסח, עד מחר בשעה 7:00. האזרחים מתבקשים לחגוג את ליל הסדר בבתיהם במטרה למנוע גל הידבקות שני בנגיף הקורונה במהלך החג. כלל המרכולים ורשתות השיווק נסגרו וחל איסור לעזוב את מקום המגורים, למעט טווח של מאה מטרים לזמן קצר. ההגבלות לא חלות ביישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

במקביל לארוחת החג, אלפי שוטרים, שוטרי מג"ב ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה"ל, יתפרסו ברחבי הארץ כדי לאכוף את התקנות. החל משעות הצהריים, המשטרה הרחיבה משמעותית את פעילות האכיפה בדגש על מחסומים, בידוקים וסיורים בתוך הערים ובמרחב הבין-עירוני.

לקריאת התקנות המלאות

מבצע ׳אביב מוגן’- פעילות משטרת ישראל במהלך חג הפסח בצל נגיף הקורונה, 8 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
מבצע האכיפה המשטרתית/דוברות משטרת ישראל

גם פעילות האכיפה תוגבר כדי למנוע יציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או מעבר בין יישובים בניגוד לתקנות. כמו כן, שוטרי אגף התנועה יתפרסו בכבישים הבין-עירוניים ובכניסות לערים ויקימו מחסומים. בנוסף לכך, תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בתוך הישובים, זאת במטרה למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שנאסר בתקנות. 45 מחסומים נפרסו בצירים מרכזיים מצפון ועד דרום.

למרות הנוכחות המתוגברת של גורמי האכיפה, מתווה הקנסות לא ישתנה בסדר ובעוצר, והסכומים יישארו זהים. אדם המפר את ההנחיה האוסרת לנוע יותר ממאה מטרים מהבית ללא סיבה מוצדקת, חייב בקנס בגובה 500 שקלים. אדם המפר את הנחיות הבידוד של משרד הבריאות ייקנס ב-5,000 שקלים.

מבצע ׳אביב מוגן’- פעילות משטרת ישראל במהלך חג הפסח בצל נגיף הקורונה, 8 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
כבישי ישראל מסיור אווירי של מסוק משטרתי, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

"אנו מחדדים לציבור ומזכירים כי ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם - ולכן הפעם כל אחד חוגג את חג הפסח בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית", מסרה המשטרה. "אנו קוראים לציבור לחגוג את חג הפסח בבית. נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים - אסורה ומהווה הפרה של התקנות".

העוצר הוא השלב הנוסף בסגר הכללי שהחל אמש ויסתיים בשישי בשעה 6:00. במסגרת הסגר, אסורה היציאה מהיישובים - אלא לשם הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים, או לשם קבלת שירותים חיוניים ובתנאי שלא ניתן להשיג את כל אלו ביישוב בו הוא מתגורר.

מבצע ׳אביב מוגן’- פעילות משטרת ישראל במהלך חג הפסח בצל נגיף הקורונה, 8 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
כבישי ישראל הריקים בצל הקורונה, היום/דוברות משטרת ישראל

בניגוד לכלל היישובים בארץ, הממשלה החליטה כי בתוך ירושלים תהיה חלוקה, ולא יהיה ניתן לעבור בין אזור אחד לאחר במהלך הסגר. ההחלטה קובעת כי העיר תחולק לשבעה רובעים - רובע אורנים, רובע אלונים, רובע דרום, רובע מזרח, רובע מערב, רובע מרכז ורובע צפון. באופן הזה, ההגבלות לא יחולו רק על שכונות ספציפיות בעיר. ביומיים האחרונים דובר על הטלת סגר רק על שכונות ספציפיות בעיר, בעלות ריכוז גבוה של חולי קורונה.

"כל מי שיהיה על הכביש בערב ליל הסדר יצטרך לתת הסברים טובים", הזהיר גורם במשטרה. "אנו לא מתכוונים להיות סלחניים כלל, ויינתנו קנסות ללא היסוס לכל מי שיפר את הסגר".

פריסת ניידות משטרה בסגר, 7 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
פריסת מחסומי המשטרה ברחבי הארץ במהלך הסגר/דוברות משטרת ישראל
מבצע ׳אביב מוגן’- פעילות משטרת ישראל במהלך חג הפסח בצל נגיף הקורונה, 8 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
אלפי שוטרים וחיילים נפרסו. מבצע האכיפה, היום/דוברות משטרת ישראל

לדברי גורם משטרתי, במהלך ההסגר חל איסור לבקר אצל שכנים גם אם נמצאים בטווח של מאה מטרים ממקום המגורים. ניתן יהיה לצאת במגבלות הטווח לזמן קצר, וחריגה ממנו תתאפשר לצורך קבלת טיפול רפואי ורכישת תרופות בלבד. דגש מיוחד יינתן במגזר החרדי במטרה למנוע התקהלות אסורה במרחב הציבורי בעת החג.

הפעילות המשטרתית תימשך גם במהלך ימי חג הפסח כדי לוודא שהתקנות מיושמות בשטח. המשטרה הבהירה כי היא "לא תאפשר ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי גם במהלך ימי החג, חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי".

(עדכון ראשון: 6:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully