וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים של חסימות: הקורונה עצרה את שגרת החג של תושבי הבירה

עם כניסתו לתוקף של הסגר והאיסור על המעבר בין הרובעים השונים, ירושלים התמלאה בשוטרים ובסרטים משטרתיים, והרחובות העמוסים בדרך כלל כמעט התרוקנו מהעוברים והשבים. נראה היה שהתושבים מקבלים בהבנה את המצב, שכן הם אינם נוהגים לצאת מהשכונה. "את ליל הסדר נעשה לבד"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

שעת הסגר כבר עברה, וליד אחת המכולות בשכונת הר נוף שבירושלים השתרך אמש (שלישי) תור של ממתינים למוצר המבוקש והקשה להשגה - חבילת ביצים. התושבים שמרו מרחק אחד מהשני, ורובם חבשו מסיכות. איציק, אחד מתושבי השכונה שרכש חבילת ביצים, סיפר כי הוא מקווה שיצליח להגיע להורים שלו שגרים מחוץ לשכונה כדי להביא להם את הביצים על אף הסגר. "אני אבקש מהשוטר, כי ההורים שלי הם מעל גיל 60, לא יוצאים מהבית. אין להם איך להביא ביצים. אם אני אצליח להביא זה יהיה מתנת חג בשבילם", אמר. "זה משהו שאני יכול לעשות אחרי חודש שלא נפגשנו".

בשכונת הר נוף ישנו שיעור החולים הגבוה ביותר ביחס לתושבים - 7.24 לאלף איש, לפי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. אחריה ניצבות השכונות רוממה וסנהדריה, שבהן יש 5.2 חולים לכל אלף איש, וברמת שלמה 4.97 חולים לכל אף איש. במרכז המידע העריכו כי כ-75% מהחולים בירושלים הם מהשכונות החרדיות. ולאור הנתונים האלה, היה ניתן להבין מדוע הייתה כוונה להטיל הגבלות על שורת שכונות ספציפיות. אך היום הוחלט, כי כל ירושלים תחולק לרובעים, והמעבר בין הרובעים השונים ייאסר עד יום שישי, בדומה למעבר בין יישובים.

מחסומים בירושלים, 7 באפריל 2020. רוני כנפו
המעבר בין הרובעים השונים בעיר נאסר. מחסום בשכונת הר נוף בירושלים, אמש/רוני כנפו

בסביבות השעה 19:00, שעת תחילת הסגר עוד היה ניתן לנוע די בחופשיות בין האזורים השונים. אך התנועה בכבישים רבים הייתה דלילה ורק הולכי רגל מעטים הסתובבו. ביציאה מהר נוף עמדה ניידת יחידה שתשאלה את היוצאים, והיה נראה כי תושבים בשכונה מקבלים בהבנה את החמרת ההגבלות וכן אינם רואים בכך שינוי מהותי מהמצב עד כה, שכן אינם יוצאים מהאזור.

"מה שצריך אנחנו עושים", אמר מלכיאל שהגיע גם הוא כדי לרכוש ביצים, וסיפר כי זה חודש שלא ראה את ילדיו ונכדיו. "אשתי שהיא מורה שולחת להם כל היום עבודות וחידות עם פרסים וזה מה שאנחנו יכולים לעשות בעת הזו. זהו, את ליל הסדר נעשה רק שנינו ביחד. תכננו לעשות את זה לפחות 20 אנשים", סיפר והדגיש כי בשכונה שומרים בהקפדה על ההנחיות. משם הוא מיהר לתפילת הערבית במרפסת ביתו, בדומה לתושבים נוספים אחרים בשכונה.

עוד בוואלה!

הסגר נכנס לתוקף עד שישי, אלפי שוטרים וחיילים יאכפו את התקנות

לכתבה המלאה
מחסומים בירושלים, 7 באפריל 2020. רוני כנפו
"מה שצריך אנחנו נעשה". מחסומים בירושלים/רוני כנפו

כמה קילומטרים מזרחה מהר נוף, בשכונת מאה שערים שעלתה לאחרונה לכותרות בשל תושבים ספורים שהפרו את ההנחיות, היה ניתן להבחין בניידת שנמצאת שם מזה כמה ימים. אך גם שם היה קשה להבחין כי מדובר ביום לפני החג שבו בדרך כלל הרחובות עמוסים. נראה כי הולכי הרגל היו עסוקים בעיקר בקניות אחרונות לחג שייראה שונה השנה.

בעוד בשעות הערב המוקדמות, היה צריך להתאמץ כדי לחפש את השוטרים והחסימות, בהמשך לא היה ניתן כבר שלא להיתקל בהם, ואף המפה בוויז התמלאה בהתרעות. בצומת בר אילן המרכזי נפרס סרט סימון משטרתי כדי לחסום את התנועה, אך די במהרה הסיר אותו אחד החיילים. "כל הזמן פותחים וסוגרים, זו כבר פעם שלישית", אמר אחד הצעירים במקום. השוטר במקום הסביר כי טרם הופסקה התנועה של התחבורה הציבורית, ולכן הם בכל פעם צריכים לאפשר מעבר של אוטובוסים. אך בהמשך הערב, הסביר, האוטובוסים יופסקו והתנועה תיחסם לחלוטין.

מחסומים בירושלים, 7 באפריל 2020. רוני כנפו
קשה להבחין שמדובר בערב חג. חסימה בצומת בר אילן בירושלים, אמש/רוני כנפו

בשתי הכניסות של רמת אשכול, שגם בה שיעור חולים גבוה, הוצבו חסימות. באחת הבדיקה נעשתה רק ליוצאים ממנה והחיילים תשאלו את הנהגים, על אף שסמכויות אכיפה יש רק לשוטרים. ביציאה השנייה מהשכונה, השוטר בדק הן את היוצאים והן את הנכנסים בקפידה. וגם בשכונה הצפונית יותר ובכבישים המובילים כבר ניצבו מחסומים, שבחלקם כבר החלו להיווצר פקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully