וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר נכנס לתוקף עד שישי, אלפי שוטרים וחיילים יאכפו את התקנות

7.4.2020 / 19:00

במסגרת תקנות החירום החדשות, האכיפה במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה עולה מדרגה עם רחפנים ועשרות מחסומים ברחבי הארץ. כוחות ייפרסו בכבישים לתשאול נהגים, ובתוך היישובים יוצבו פקחים להבטחת שמירת העוצר בחג. גורם במשטרה הזהיר: "לא מתכוונים להיות סלחניים"

צילום: עיריית ראשון לציון, נתיבי ישראל, עריכה: ניר חן

מבצע האכיפה "אביב מוגן" יצא הערב (שלישי) לדרך עם כניסת תוקפו של הסגר ברחבי הארץ, במהלכו על כל אדם חל איסור לצאת מהיישוב שבו הוא גר עד יום שישי בשעה 06:00. עם זאת, תתאפשר הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים או לשם שירות חיוני אחר, במקרה שלא ניתן יהיה לעשות זאת ביישוב בו הוא מתגורר. בנוסף, החל ממחר, ערב החג, בשעה 15:00, תיאסר התנועה כולה עד למחרת בשעה 07:00.

לשם אכיפת התקנות, שנועדו למניעת התפשטות נוספת של נגיף הקורונה במהלך חג הפסח, תוגברו כוחות המשטרה ברחבי הארץ. במשטרה הציבו 45 מחסומים בצירים מרכזיים בפריסה ארצית - כשיותר מעשרת אלפים שוטרים, לוחמי מג"ב, חיילים ופקחים יפעלו לוודא כי איש אינו מפר את ההנחיות ועובר בין ישובים במהלך ההסגר. לצד הניידות והכוחות הקרקעיים יצטרפו מסוקים ורחפנים לסיוע באכיפה מהאוויר. עם כניסת העוצר מחר בצהריים תיפרס רשת חסימות ענפה יותר שתמנע מאזרחים לחגוג את ליל הסדר מחוץ לבתיהם.

לקריאת התקנות המלאות

"כל מי שיהיה על הכביש בערב ליל הסדר יצטרך לתת הסברים טובים", הזהיר גורם במשטרה. "אנו לא מתכוונים להיות סלחניים כלל, ויינתנו קנסות ללא היסוס לכל מי שיפר את הסגר". הקנסות צפויים להישאר בסכומים כפי שהיו עד כה: 500 שקלים בגין יציאה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות החירום ו-5,000 שקלים בגין הפרת בידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לדברי גורם משטרתי, במהלך ההסגר חל איסור לבקר אצל שכנים גם אם נמצאים בטווח של מאה מטרים ממקום המגורים. ניתן יהיה לצאת במגבלות הטווח לזמן קצר, וחריגה ממנו תתאפשר לצורך קבלת טיפול רפואי ורכישת תרופות בלבד. דגש מיוחד יינתן במגזר החרדי במטרה למנוע התקהלות אסורה במרחב הציבורי בעת ההכנות לחג.

פריסת ניידות משטרה בסגר, 7 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
מפת חסימות המשטרה החל מהערב/דוברות משטרת ישראל

האכיפה המוגברת צפויה להימשך גם במהלך החג עצמו, לאחר הסרת הסגר. כוחות רבים יסתובבו בשכונות, במקומות שבני נוער נוטים להתכנס בשעות הלילה ויפזרו אותם לבתיהם. במשטרה ביקשו להזכיר לציבור כי חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, נופשים או בילויים מחוץ למרחב הביתי, ולשם האכיפה במהלך החג יוצבו שוטרים ופקחים בפארקים, ביערות ובחופים.

סגר בחיפה, 7 באפריל 2020. עיריית חיפה, אתר רשמי
רחובות חיפה שוממים, הערב/אתר רשמי, עיריית חיפה

"אנו קוראים לציבור לחגוג את חג הפסח בבית", מסרו במשטרה. עוד הדגישו כי "נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים שלא לצורך חיוני שהוגדר - אסורה ומהווה הפרה של התקנות". גורם במערכת אכיפת החוק אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, דרש כבר לפני כשבועיים להרחיב את הסגר לקראת ליל הסדר והנחה את המשטרה להיערך לאכיפה חסרת תקדים הכוללת שימוש נרחב ברחפנים, מסוקים ואמצעים טכנולוגיים נוספים

בהתאם להנחיית הממשלה, נסגרו הערב הכניסות והיציאות משדרות לכביש 34 וכביש 232 על ידי שוטרי ופקחי יחידת האכיפה והשיטור העירוני ועובדי אגף שפ"ע בעירייה, 7 באפריל 2020. עיריית שדרות, אתר רשמי
מחסומים ביציאה משדרות, הערב/אתר רשמי, עיריית שדרות

גם במרכולים ברחבי הארץ נמצאת נוכחות מוגברת של שוטרים ופקחים על מנת לאכוף את כללי משרד הבריאות, לפיהם חל איסור על יותר מארבעה לקוחות על כל קופה פעילה. גורם במשטרה אמר כי לא יהססו להוציא צווי סגירה לעסקים שלא יעמדו בהנחיות.

רשת "שופרסל" שלחה אמש מסרון ללקוחותיה וביקשה שיקפידו על הכללים בהגעתם לסניף. "נבקש את עזרתכם בשמירה על הנחיות ונהלי משרד הבריאות החלים על כולנו: הכניסה והשהות בסניף תתאפשר רק עם חבישת מסכה, יש לשמור על מרחק של שני מטר בין אדם לאדם ובתור לקופה יכולים לחכות עד ארבעה אנשים", נכתב בהודעה.

(עדכון ראשון: 18:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully