וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: טיגריסית בגן חיות אובחנה כחולת קורונה

נדיה, טיגריסית מלזית כבת 4, נדבקה ממטפלת בגן חיות בניו יורק. בנוסף אליה אובחנו כחולים בנגיף שלושה טיגריסים ושלושה אריות. בגן החיות מסרו כי הם צפויים להחלים: "למרות שחוו ירידה בתיאבון, החיות שנדבקו מגיבות היטב לטיפול"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

טיגריסית בגן החיות ברובע ברונקס בניו יורק נדבקה בנגיף הקורונה - כך הודיע היום (שני) גן החיות. לפי ההערכה, הטיגריסית נדבקה בנגיף ממטפלת שהייתה לא סימפטומטית והמשיכה לעבוד במקום. בהודעה שפורסמה על ידי גן החיות, נמסר כי הטיגריסית נדיה בת הארבע, מסוג טיגריס מלזי, נדבקה בנגיף יחד עם אחותה אזול, שני טיגריסים מסוג אמור ושלושה אריות אפריקנים.

"בדקנו את הנמרה בשפע של זהירות, ואנחנו מבטיחים שכל דבר שנלמד אודות הקורונה בעקבות המקרה הזה, יתרום להבנה המצטברת בעולם על הנגיף", נכתב בהודעת גן החיות. "למרות שהם חוו ירידה מסוימת בתיאבון, הטיגריסים והאריות שנדבקו בגן החיות מגיבים בצורה טובה לטיפול הווטרינרי שהם מקבלים והם ערניים ומתקשרים עם השומרים".

בגן החיות הבהירו כי לא ידוע כיצד מחלה זו תתפתח אצל החתולים הגדולים, מכיוון ש"מינים שונים יכולים להגיב בצורה שונה לנגיפים חדשים, אך אנחנו נמשיך לעקוב אחריהם מקרוב ולצפות להחלמה מלאה שלהם". כל ארבעת הגני החיות בניו יורק נסגרו מאז ה-16 במרץ.

צוותים רפואיים הגיעו לגן החיות ברובע ברונקס בניו יורק, בעקבות הידבקות נמרה בנגיף הקורונה. 6 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
צוותים רפואיים הגיעו לגן החיות, בעקבות הידבקות טיגריסית בנגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

בגן החיות הדגישו כי אין "שום הוכחה לכך שבעלי חיים ממלאים תפקיד בהעברת הנגיף לאנשים, מלבד האירוע הראשוני בשוק ווהאן, ואין הוכחות לכך שאף אדם נדבק בנגיף בארצות הברית על ידי בעלי חיים, כולל על ידי חיות מחמד". בכירים בבקרת מחלות בסין זיהו חיות בר שנמכרו בשוק ווהאן כמקור של מגיפת הקורונה שבו נדבקו למעלה ממיליון איש ברחבי העולם.

עוד בוואלה!

האח הגדול: רוסיה מתכננת מערכת מעקב עצומה אחרי חולי קורונה

לכתבה המלאה
נמרה נדבקה בנגיף הקורונה בגן חיות ברובע ברונקס בניו יורק. 6 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
לא היו דיווחים על חיות מחמד או בעלי חיים אחרים בארצות הברית שחלו בנגיף. טיגריסית מלזית/רויטרס, רויטרס

על פי אתר משרד החקלאות האמריקני לא היו "דיווחים על חיות מחמד או בעלי חיים אחרים" בארצות הברית שחלו בנגיף הקורונה לפני הידיעה על הטיגריסית נדיה. באתר ציינו כי "עדיין מומלץ לאנשים שחולים בנגיף להגביל קשר עם בעלי חיים עד שנקבל מידע נוסף על הנגיף".

בסוף מרץ התגלה חתול מחמד שנדבק בנגיף הקורונה בבלגיה, מקרים דומים התגלו גם בהונג קונג, שם שני כלבים נדבקו בקורונה. לפי ההערכה, כל החיות שנדבקו עד כה בנגיף, נדבקו מאנשים שהם חיים איתם. מגן החיות בברונקס נמסר כי אמצעי מיגון מפני הנגיף קיימים עבור המטפלים כמו גם לכל החתולים בגני החיות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully