וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המרחק לא יעצור אותם: משלוחי פיצה מוטסים למבודדים באוסטרליה

בעקבות הקשחת מגבלות התנועה באוסטרליה, המקשות על בעלי החוות באזורי הספר המבודדים, אכסנייה הממוקמת בצפון המדינה החלה לבצע משלוחי פיצה ובירות מוטסים, ובכך גם התגברה על המשבר הכלכלי שנגרם בהיעדר תיירים. "הרעיון נולד מתוך שירות לציבור", הסבירו

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

תושבי שטחי הספר באוסטרליה נדרשים לשהות בימים אלה בבידוד קיצוני בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בשל כך, אנשי אכסניית "דנמארה וייסייד" מבצעים משלוחים מיוחדים של בירה ופיצה לתושבים. האמצעי: משלוחים במטוס זעיר ומאולתר שמנחית את הסחורה.

אנשי האכסנייה שמפעילים בימי שגרה דיינר בטריטוריה הצפונית במדינה, מבצעים את המשלוחים באמצעות המטוס הקל לבעלי החוות שכעת אין באפשרותם לרכוש את המצרכים. "הם אהבו כל כך את המשלוח שהם אכלו אותו גם לארוחת בוקר", אמר בן אנדרסון, מנהל האכסנייה והטבח שאמון על הכנת הפיצות.

ניקוי הטיילת של סידני אוסטרליה, 26 במרץ 2020. רויטרס
"סיוע לציבור". ניקוי הטיילת בסידני מחשש לקורונה/רויטרס

לדבריו, הוא ואנשיו רצו לשמור על השירות החדש כסודי - עד שיוודאו באופן מוחלט שהשיטה אכן עובדת. אולם לאחר כמה ימים קיבל אנדרסון שיחת טלפון מתחנת רדיו בפרת' שבמערב המדינה, שם ביקשו ממנו הכתבים לשלוח בירה ופיצה לעיר במרחק של לא פחות מ-3,000 ק"מ. אנדרסון אמר שזה "קצת מחוץ לטווח". כעת הוא וצוותו מתכוננים להטסות ליעדים במרחק שלא יעלה על מאה ק"מ.

לקוחות נערכים בתור לקניות בסניף "קוסטקו" במלבורן, אוסטרליה, קורונה, 14 מרץ 2020. רויטרס
"עושים את זה כמחווה ידידותית". לקוחות בתור להצטיידות במלבורן, אוסטרליה/רויטרס

באכסנייה סיפרו שחשבו על הרעיון היצירתי בשל הפגיעה האנושה בתיירות בצל התפשטות הקורונה. הגבלות על התנועה ועל ההתקהלות הכו קשות בעסקי האזור, שבדרך כלל מוצף בתייירים בעונה זו של השנה. גורמי בריאות במדינה העלו חשש מהתפרצות תחלואה בקרב קהילות הילידים המתגוררות באזור, ועל כן הגבלות התנועה קפדניות ומחמירות ביחס לשאר המדינה, מעבר לעובדה שהחוות באופן טבעי מבודדות אחת מהשנייה.

"הרעיון של ביצוע משלוחי פיצה ומצרכים חיוניים נועד לעזור לאלו החיים בריחוק ממרכזי האוכלוסייה הגדולים ולא כיוזמה עסקית", אמר הבעלים של האכסנייה, גארי פרוסט. "אנו עושים את זה כמחווה ידידותית כדי לסייע לציבור".

בהתאם להוראות, גם משלוחים מוטסים חייבים להיות מונחים מחוץ לדלת - ורק אז בעל הבית יאסוף אותם. אנדרסון מצדו, דווקא משועשע. "אולי כדאי שנשכיר מצנחים ונצניח את המשלוח מהאוויר, אבל אין לדעת איפה הוא ינחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully