וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: אדם שהפר את הנחיות הבידוד בפארק הירקון נעצר בכוח לא סביר

5.4.2020 / 9:07

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה שוטר עושה שימוש באקדח טייזר כלפי אדם שהפר את הגבלות משרד הבריאות. במשטרה אמרו כי האיש עבר על ההנחיות שלוש פעמים במהלך השבת, ואף התנגד למעצר. בתיעוד ממצלמת הגוף של השוטר הוא נראה כשהוא מסרב להזדהות

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

אדם שהפר הגבלות משרד הבריאות בעקבות התפשטות הקורונה נעצר היום (שבת) בפארק הירקון שבתל אביב. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראים שוטרים מגיעים אל האדם שיושב על הדשא, ואחד מהם משתמש באקדח טייזר נגד האיש וחונק אותו.

במשטרה טוענים כי התיעוד הוא חלקי ומתאר רק את רגעי מעצרו של האיש, וכי הוא "זלזל באופן בוטה והפר את צו בריאות העם ביודעין". בתיעוד ממצלמת הגוף של השוטר, נראה כי האדם סירב להזדהות בפני המשטרה. אחרי שהשוטר הזהיר אותו כמה פעמים כי הוא ייעצר ויופעל נגדו כוח אם לא יזדהה, השיב האדם כי הוא אינו מכיר במשטרת ישראל.

במשטרה ציינו כי האיש הפר את ההנחיות במהלך השבת ארבע פעמים. "רק לאחר שקיבל שני דוחות בגין מעשיו הפסולים, אותו אדם אף ציין בפני קצין המשטרה שהסיע אותו לביתו כי 'בכוונתו להפר את הצו פעם נוספת עד שהמשטרה תעצור אותו'. בפעם הרביעית שנתפס מפר את הצו, האזרח סירב להזדהות ולעזוב את המקום חרף בקשותיהם של השוטרים שוב ושוב במשך דקות עד שנאלצו לעוצרו". התיעוד ממצלמת הגוף של השוטר נקטע מרגע תחילת המעצר.

מעצר אלים של מפר בידוד בפארק הירקון. אין, עיבוד תמונה
מתוך תיעוד המעצר, היום/עיבוד תמונה, אין

במשטרה הוסיפו כי "בימים אלו מצופה מכל אדם להישמע להנחיות והתקנות לשעת חירום שנקבעו על ידי הממשלה. לצערנו בשעה ששוטרי ישראל פועלים במסירות ומסכנים את חייהם למען בריאות הציבור ובכדי להציל חיים, יש מי שבוחר לזלזל בחוק ובאלו הפועלים לאכוף אותו".

מלבד המעצר הזה, עסקו אלפי שוטרים וחיילים באכיפת הגבלות משרד הבריאות גם במהלך סוף השבוע. בנהריה ערכו הערב השוטרים ביקורת בבית כנסת בעיר, בעקבות פרסום ברשת החברתית מצד תושבים מודאגים שפרסמו כי במקום ישנה התקהלות אסורה של מתפללים רבים, השוטרים איתרו במקום כ-15 מתפללים, שפרטיהם נרשמו ובהמשך ייבחן המשך הטיפול בעניינם.

עוד בוואלה!

המדינה שוקלת להעביר את האחריות על בתי אבות לפיקוד העורף

לכתבה המלאה

בלוד פיזרה המשטרה התקהלויות אסורות במסגד ובבית כנסת במהלך סוף השבוע. גם במודיעין עלית איתרה המשטרה כ-20 מתפללים בבית כנסת בעיר, בניגוד לתקנות החירום וצו בריאות העם. השוטרים נכנסו למקום, רשמו את פרטי המתפללים ובהמשך יינתנו להם דוחות.

(עדכון ראשון: 21:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully