וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולה שהמשטרה טענה שהשתתף במניין תפילה בבני ברק: "לא היה ולא נברא"

בשיחה עם וואלה! NEWS הכחיש שמואל, בחור ישיבת פונביז', כי לקח חלק בתפילה יחד עם 17 מתפללים נוספים. הוא טען כי שהה בחדר מבודד בעת שהחלה הפשיטה המשטרתית על המקום. לדבריו, "השוטרים אפילו באו לחדר שלי, וכשנודע להם שאני חולי קורונה - עזבו כדי לא להידבק"

צילום: שלומי גבאי, קובי ריכטר/TPS עריכה: שאול אדם

שמואל, בחור ישיבת פונביז', שאובחן בתחילת השבוע כחולה קורונה והמשטרה טענה כי השתתף במניין תפילה עם 17 מתפללים נוספים, אמר היום (שישי) בשיחה עם וואלה! NEWS כי מדובר ב"עלילה שקרית שלא הייתה ולא נבראה". לדבריו, הוא שהה באותו הזמן בחדר מבודד בישיבה, המשטרה באה כדי לאכוף את ההוראות לאחר שהתברר לה כי מתקיים במקום מניין תפילה, והיא ערכה חיפוש גם בתוך החדרים בפנימיה.

"נכנס שוטר עם מיגון, אמרתי לו תצא מפה כי אני חולה קורונה, והוא יצא", סיפר. "הייתי בחדר ולא היה לי שום קשר למניין תפילה". לטענתו, שוטרים נכנסו אליו לחדר, נגעו בחפציו, ניגשו לפנות את המתפללים - וייתכן כי הדביקו אותם.

חולה הקורונה בבני ברק שנכח בתפילה למרות שידע שהוא נשא הנגיף. 1 באפריל 2020. ראובן קסטרו
חולה הקורונה בפנימיה בבני ברק, השבוע/ראובן קסטרו

שמואל טען כי ביקש להתפנות מהפנימיה בישיבה למלונית כבר מיום שלישי, אך לא זכה למענה. "העבירו אותי ממד"א לפיקוד העורף ולעוד ועוד גורמים", שחזר. "מעולם לא השתתפתי בשום מניין ולא יצאתי מהחדר. השוטרים אפילו באו מתחת לחדר שלי כדי לברר את מספר הזהות שלי, ואחרי שנודע להם שאני חולה קורונה, הם עזבו כולם את המקום כדי לא להידבק". כעת שוהה שמואל בבידוד במלון ניר עציון, שמאכלס חולי קורונה מהמגזר החרדי.

מוקדם יותר, גורם במשטרה מסר כי חולה קורונה התפלל אמש בישיבת פוניבז', כשידע כי הוא נשא הנגיף. לדברי המשטרה, כוחות הגיעו למקום ופיזרו את התפילה, בה נכחו כ-18 בני אדם.

עוד בוואלה!

סגר עוד לא הוטל, אך תושבי בני ברק נשארו בבתים

לכתבה המלאה

בשל שיעורי התחלואה הגבוהים: סגר על בני ברק

הבוקר סגרה המשטרה את העיר בני ברק לכל מי שלא מתגורר בה. עשרות מחסומים ואלף לוחמי מג"ב הוצבו בכניסה וביציאה מהעיר. מהמשטרה נמסר כי "עשרות מחסומי דרכים בכל הכניסות והיציאות של העיר. כוחות משטרה רבים בהקיף העולה על 1,000 שוטרים. עם רחפנים ותצפיות לשליטה ואיתור חריגים". עוד הובהר כי תושבי העיר לא יורשו לצאת את העיר למעט במקרים מיוחדים ספקי מזון שיטור ורפואה יוכלו להכנס בהתאם לצורך".

ההחלטה להטיל סגר על בני ברק אושרה על ידי הממשלה בישיבה טלפונית, יחד עם כלל תקנות החירום החדשות. השרים אישרו את ההגבלות על כניסה ויציאה מהעיר לצרכים חיוניים בלבד - ולפי שעה אין כוונה להטיל סגר מלא על העיר.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
שוטר בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

לפי התקנות החדשות, אזור העיר בני ברק הוכרז כ"אזור מוגבל" בעקבות התפשטות המגיפה. ההכרזה על אזור מוגבל לא תעלה על שבעה ימים, והממשלה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של חמישה ימים בכל פעם, עד ל-21 יום בסך הכול. באישור הוועדה לענייני קורונה, הממשלה תורשה להאריך את המצב באזור לתקופות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully