וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי קומנדו יסייעו בבני ברק, אלפי קשישים יילקחו למלוניות

בתוך שבוע, בצה"ל החליטו לשלש את היקף הכוחות הפועלים לצד המשטרה, מד"א והרשויות המקומיות נגד הנגיף, והמספר צפוי לעלות לכ-15 אלף. מפקדה משימתית תוקם בבני ברק באמצעות שני גדודים שיסייעו בניוד ובאספקת תרופות ומזון. דרעי ובנט סיכמו על העברת תושבים מבוגרים מהעיר

אתר רשמי

הגדלת הסיוע הצה"לי למאבק בקורונה - כל הפרטים

  • הרמטכ"ל החליט להגדיל את הסיוע למשטרה ל-12 אלף חיילים, והוא צפוי לעלות לכ-15 אלף
  • מפקדת אוגדה 98 תפעל כמפקדה משימתית בעיר בני ברק
  • שני גדודים מחטיבת הקומנדו יסייעו בפעולות האכיפה
  • מספר החיילים שחלו בקורונה עלה ל-97 וכ-3000 הועברו לבידוד. 13 חיילים החלימו
  • שר הפנים דרעי ושר הביטחון בנט גיבשו מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בבני ברק

עד לפני כמה ימים סייע צה"ל למשימות האזרחיות בצל משבר הקורונה באמצעות אלפי חיילים, מחצית מהם בשירות מילואים. על רקע התרחבות משבר הקורונה, הוחלט להרחיב את גודל סדר הכוחות לתמיכה במשטרה. בעקבות כך, צה"ל החליט היום (חמישי) לשלש את היקף הכוחות בעקבות המשבר סביב בני ברק וערים נוספות וריבוי המשימות של מד"א.

לפי החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי, כ-12 אלף חיילים, מתוכם כ-2,500 חיילי מילואים, יסייעו לפעילות משטרת ישראל, מד"א, הרשויות המקומיות, משרד הביטחון, ומלונות הקורונה. לפי ההערכות בצה"ל, בשבוע הקרוב יש צפי כי מספר החיילים אף יעלה לכ-15 אלף.

ההחלטה להגדיל את כוחות הסיוע מצה"ל, התקבלה ברקע ההערכות הפסימיות במערכת הבריאות, והכוונות להגדיל בתרחיש קיצוני את היקף בדיקות הקורונה לאזרחים לעשרות אלפי אזרחים מדי חודש. בנוסף לכך, בצה"ל נערכים לתכנון גרף סיוע חודשי של חיילים ויחידות. לפי התרחיש הקיצוני גרף הסיוע של צה"ל יהיה בשלב הראשון עד סוף שנת 2020. במצב כזה יידרש צה"ל להקצות כוח אדם באופן שיאפשר את המשך השמירה על האימונים וכשירות המבצעית של כלל צה"ל, ובמקביל, גם את המשך הפעילות המבצעית באוויר בים והיבשה.

סיוע כוחות צה"ל במרחב האזרחי. דובר צה"ל
הלוחמים ימלאו אף ורק משימות של פיקוד העורף ומשרדי ממשלה. חייל צה"ל מסייע למאבק בקורונה, היום/דובר צה"ל

עוד הוחלט כי מפקדת אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל ירון פינקלמן תפעל כמפקדה משימתית בעיר בני ברק, תחת פיקודו של מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי, ותסייע באמצעות שני גדודים מחטיבת הקומנדו למאמץ האזרחי. טרם הוחלט האם תהיה זו יחידת המסתערבים דובדבן, אגוז, או מגלן.

דובר צה"ל הבהיר כי הלוחמים ימלאו אף ורק משימות של פיקוד העורף ומשרדי ממשלה, כמו סיוע בתרופות, מזון, ניוד וכו'. בשעות האחרונות החל תא"ל פינקלמן בתכנון המשימות, ויביא אותן לאישור ידעי. ייתכן מאוד שהלוחמים יחלו לפעול כבר ביממה הקרובה כדי לסייע לשליטה על המרחב האזרחי.

עוד בוואלה!

המחסומים טרם הוקמו, אך תושבי בני ברק נשארו בבתים

לכתבה המלאה
סיוע כוחות צה"ל במרחב האזרחי. דובר צה"ל
מספר החיילים צפוי לעלות לכ-15 אלף. חייל צה"ל מבקר מבודדי קורונה, היום/דובר צה"ל

תא"ל זילברמן סיפר כי נכון להיום יש 700 אזרחים ו-400 אזרחים מבודדים במלוניות שמפעיל פיקוד העורף. תרומות דם לבנק הדם מחיילי צה"ל חצו את רף ה-8,700, וכ-200 חוליות של מפקדים וחיילים מסייעים לקשישים במתן תרופות וקניות ברשתות השיווק.

בנוסף לכך, המעבדה הצבאית חצתה היום את רף ה-400 בדיקות לחולי קורונה ביממה. משימת הדרייב אין לבדיקות בגלילות הוטלה על יחידת 8200, והמטרה שהניחו לה היא להגיע ל-200 בדיקות ביום. בשבוע הקרוב יכריע הרמטכ"ל אם יש להשאיר את החיילים בבסיסים מעבר ל-30 יום, ויש סיכוי שיאשר שהייה בבסיסים לטווח של 60 יום.

סיוע כוחות צה"ל במרחב האזרחי. דובר צה"ל
מספר החיילים שחלו בקורונה עלה ל-97. חייל צה"ל מסייע למאבק בקורונה, היום/דובר צה"ל

בהתאם להנחיות משרד הבריאות בימים אלו מבוצעות התאמות בצה"ל לבניית מדיניות רפואית לפיה יחולקו מסכות מגן לחיילים שנעים בסביבה אזרחית.

חלוקת מצרכים לנזקקים על ידי פיקוד העורף. ראובן קסטרו
חיילות מפקיד העורף מחלקות מצרכים לנזקקים/ראובן קסטרו

בתוך כך, דובר צה"ל דיווח היום כי מספר החיילים שחלו בקורונה עלה ל-97 וכ-3000 חיילים הועברו לבידוד. עוד עדכן דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן כי למרות שעלה מספר החולים יש 13 חיילים שהחלימו מהמחלה ובמקביל בימים אלו חברי פורום מטכ"ל נבדקים האם חלו במחלה.

דרעי ובנט סיכמו: התושבים המבוגרים יועברו מהעיר

בנוסף לכוח שיקצה צה"ל לסיוע בטיפול במשבר, גיבשו היום שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון נפתלי בנט, מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בבני ברק, לאור המשך התפשטות הקורונה. בשיחה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, נציגי האוצר והמל"ל. הנושא אושר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הסיכום, תועבר אוכלוסיית הקשישים (מגיל 80 ומעלה) בבני ברק לבידוד במלוניות שיופעלו על ידי פיקוד העורף.

מדובר על כ-4,500 אנשים, שימופו על ידי משרד הפנים והרשות המקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקלים, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר. בנוסף הוחלט כי האוכלוסייה הבוגרת (גילאי 60-80) תישאר בבידוד ביתי הרמטי ככל האפשר, במקביל להקפדה על כללי הזהירות בקרב כלל האוכלוסייה בכל הגילאים. במקביל, יצביעו שרי הממשלה בישיבת הממשלה הטלפונית באשר להטלת מגבלות נוספות על העיר, במסגרת תקנות לשעת חירום.

השר בנט הסביר כי "מגיפת הקורונה מכה בבני ברק, והבעיה היא בקשישים, הקשישים בסכנת חיים מיידית ולכן קיבלנו החלטה לשלוח את צה"ל ופיקוד העורף למבצע להוציא אותם מבני ברק, ולהעביר אותם למלונות כדי להגן עליהם. זוהי הסכנה המיידית". הוא הוסיף כי "מעבר לכך, יש את אוגדה 98 שפועלת עם פיקוד העורף, עם עיריית בני ברק ועם ראשי ההנהגה החרדית בעיר. ביחד אנחנו נשמור ונדאג לתושבי בני ברק".

(עדכון ראשון 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully