וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיה המשפטית נפתרה: מידע על חולי קורונה יועבר לרשויות המקומיות

משרד הבריאות ימסור לרשויות המקומיות פרטים על אנשים שחייבים לשהות בבידוד, לרבות חולים בקורונה. לפי הנוהל שגובש, כל רשות תתחייב לא לעשות כל שימוש אחר במידע שיועבר, מלבד סיוע לתושבים שנמצאים בבידוד. בכך הובטח כי לא תופר פרטיותם של החולים

צילום: ערץ כנסת, טל עוז משרד הביטחון, עריכה: אביחי

משרד הבריאות גיבש היום (חמישי) נוהל מסירת מידע ממשרד הבריאות לרשויות המקומיות שיבקשו מידע על חייבים בבידוד, לרבות חולים המחויבים בבידוד ביתי. זאת לפי הסמכות להעברת מידע בין גופים ציבוריים. בכך נפתרה הסוגיה המשפטית, שהקשתה על העברת המידע לרשויות המקומיות. לסיכום הגיעו נציגי משרד הפנים, הבריאות, המשפטים והרווחה.

מטרת הנוהל, שאושר על ידי מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנכ"ל משרד העבודה ד"ר אביגדור קפלן, היא קביעת תנאים מחייבים להעברת מידע על חיובי בידוד, לשם סיוע של הרשות המקומית לתושביה המבודדים ולבני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים שנגרמו להם עקב חובת הבידוד, וכן במציאת מקום בידוד חלופי.

לפי הנוהל שגובש, כל רשות תתחייב לא לעשות שימוש במידע שיועבר לכל מטרה אחרת מהתכליות האמורות, ובפרט לא למטרה של ניטור חולים, התחקות אחר מסלול תנועתם, חקירות אפידימיולוגיות, אכיפת הנחיות משרד בריאות ואזהרות הציבור.

שוטרים בודקים תושבים בכניסה לבני ברק 2 באפריך 2020. ראובן קסטרו
"מסירת המידע מתעכבת בשל התנהלות הזויה בין המשרדים". שוטרים בודקים תושבים בכניסה לבני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

כמו כן, נוהל זה לא מאפשר לרשויות המקומיות לעשות שימוש במידע לצרכי פיקוח ואכיפה של חובת הבידוד. ככל שהמשטרה תזדקק לסיוע של פקחי הרשויות המקומיות, היא תנחה אותם לאופן האכיפה בעצמה.

לאחר גיבוש ואישור הנוהל, המידע שהועבר ממשרד הבריאות למשרד הפנים יועבר לכלל הרשויות המקומיות. במשרדי הבריאות והפנים הדגישו כי הנתונים יימסרו תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט.

"הנוהל שאושר היום נועד לאזן נכונה בין הצורך הדוחק להעברת מידע לטובת סיוע לרשויות המקומיות ולתושביהן, בהתמודדות עם השלכות של נגיף הקורונה והגנה על שלום הציבור ועל בריאותו, לבין החשש מפגיעה רחבת היקף שעלולה להיגרם לפרטיותם של תושבי הרשויות המקומיות", נמסר מטעם היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

עוד בוואלה!

המחסומים טרם הוקמו, אך תושבי בני ברק נשארו בבתים

לכתבה המלאה

העברת השמות לרשויות המקומיות נעצרה עד עתה, בעקבות חשש לפגיעה בפרטיות המטופלים במהלך העברת השמות. שר הפנים אריה דרעי דרש למצוא את הפתרון המשפטי בהקדם האפשרי, כדי להעביר במהרה את השמות לרשויות, על מנת שאלו יוכלו למפות מבודדים שאינם נמצאים בתנאים נאותים.

משטרת ישראל מסייעת למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום של הקורונה. דוברות משטרת ישראל
שוטר מסייע באכיפת תקנות החירום של הקורונה/דוברות משטרת ישראל

לפני כמה ימים פנו 200 ראשי רשויות מקומיות לראש הממשלה בדרישה לדאוג שיועבר לידיהם המידע על החולים ומסלוליהם. "מסירת המידע מתעכבת בשל התנהלות הזויה שבין המשרדים", טענו ראשי הרשויות. הם מתחו ביקורת על התנהלות משרדי הממשלה ואמרו כי "כל עיכוב - משמעו הגדלת הסיכון להתפשטות המגיפה". בין ראשי הרשויות שפנו לראש הממשלה נמצאים גם ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך וראש עיריית דימונה בני ביטון.

"אבקשך להנחות את אנשי משרדך, להעביר לראשי הרשויות מידע אודות מסלולי החולים המאומתים הגרים בתחום שיפוטם, על מנת לאפשר להם להביא לידיעת התושבים ולאפשר ניטור הנחשפים. זאת, מבלי לחשוף את זהות החולה", כתב ביבס למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "ככל הניתן, נבקש שבמקרים בהם מדובר בחולים שעצם אשפוזם גורר מצוקה לבני משפחתם (כדוגמת משפחה חד-הורית בה ההורה מאושפז, או הורה לילדים עם צרכים מיוחדים), יעודכן ראש הרשות על מנת שניתן יהיה לסייע להם לאלתר".

(עדכון ראשון: 16:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully