וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל המוסד החרדי שהפר את ההנחיות וחלה בקורונה: "גאה מאד בציות לרבנים"

30.3.2020 / 22:00

הרב פינזל שהמשיך בעבודתו חרף ההגבלות, ובשל כך עשרות תלמידים ואנשי צוות נכנסו לבידוד - לא התנצל על המעשה ומתלמוד התורה נמסר ש"אחוז קטן" שהה בקרבתו. בשיחות מוקדמות יותר אמר המנהל שפעל לאור הוראת הרב קנייבסקי לפיה "קיום תלמודי התורה זו הערובה להמשך החיים"

צילום: מד"א, עריכה: אביחי ברוך

הרב אברהם פינזל, מנהל המוסד החרדי תלמוד תורה "חכמת שלמה" בירושלים שהתגלה כחולה בנגיף הקורונה, אמר הערב (שני) בשיחה לוואלה! NEWS כי רק אחוז קטן מאנשי צוות והתלמידים נכנסו לבידוד בעקבות כך. הוא לא התנצל על שהמשיך להפעיל את המוסד והוסיף כי הוא "גאה מאד בציות לגדולי ישראל (לרבנים) גם כעת".

לדברי המוסד החרדי, "רוב התלמידים והמלמדים לא היו בקרבת המנהל, ואינם צריכים בידוד. אחוז קטן מאד של תלמידים ומלמדים שיש חשש ואפילו קל שבקלים שהיו בקרבתו, קיבלו הודעות והם יודעים שעליהם להיכנס לבידוד". עוד נמסר כי במהלך כל התקופה הרב פינזל, הצוות והתלמידים שמרו על "חיטוי ידיים תדיר וחיטוי משטחים, ובמיוחד על מרחק של יותר משני מטרים מאדם לאדם, ללא יוצא מן הכלל". במוסד אף הוסיפו כי התלמידים היו מחולקים בתקופה זו לשלוש קבוצות, ובהן "כיתות גן עד כיתות ב' שלא למדו בכלל".

הרב המנהל תלמוד תורה "חכמת שלמה". אתר בחדרי חרדים, אתר רשמי
"הציות לרבנים זו לא סיסמא - זו דרך חיים". הרב פינזל/אתר רשמי, אתר בחדרי חרדים

מוקדם יותר היום מנהל תלמוד התורה נמצא חיובי לקורונה. בעקבות כך, עשרות מאנשי הצוות החינוכי והתלמידים שהיו בקרבתו נכנסו לבידוד. מדובר בתלמוד תורה לגילאי 13-6, שלמרות ההנחיות של משרד הבריאות המשיך בשגרת הלימודים עד יום שלישי שעבר. זאת, בהוראת הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי.

בהודעה שיצאה לתלמידים, טען הרב פינזל כי גם בזמן שהמוסד היה פעיל, הוא נמנע ממגע לחלוטין. עם זאת, הוא הסביר כי "לפי כללי משרד הבריאות כל מי שהיה במחיצתי - חייב להיכנס לבידוד". בהודעה הוא הביע תקווה כי "נעבור את זה מהר בלי עוד מקרים של הדבקות" וביקש "מכל ילד וילד ומהוריהם להזכיר אותי בתפילה לרפואה שלמה". הצוות והתלמידים שמחויבים בבידוד ישהו בביתם למשך שבוע, זאת לאור העובדה כי הפעם האחרונה שהמנהל בא במגע עם התלמידים הייתה ביום שלישי שעבר.

בעקבות ביקורת שספג מחבריו, כתב הרב פינזל לפני שבועיים בקבוצה פנימית בווטסאפ כי "מי שרוצה לנהל חיידר ולהיות ראוי לפקדונות היקרים שהופקדו בידנו (התלמידים - י"א) נבחן בשעות קשות וצריך לדעת לקבל החלטות קשות ואף כאלו שגובלות במסירות נפש כפשוטו". הוא הזכיר את הוראת הרב קנייבסקי וטען כי הוא "הורה באופן הברור ביותר ודעתו נחרצת שיש להמשיך ולקיים את תלמודי התורה כי זו הערובה להמשך החיים והקיום. הוא אמר זאת ברור, הוא אמר גם שזה הרבה יותר מסוכן לבטל מאשר לחשוש ממגיפה. אצלי הציות לגדולי ישראל זה לא רק סיסמה אלא דרך חיים ואמונה אמיתית ופשוטה".

עוד בוואלה!

נתניהו וליצמן התעכבו בטיפול במגזר החרדי. זה עשוי להיות מאוחר מדי

לכתבה המלאה
פעולות אכיפה של משטרת ישראל בשכונת מאה שערים בירושלים לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 29 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
פעולות אכיפה של המשטרה במאה שערים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

מוקדם יותר הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על שורת הנחיות חדשות כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, הכוללות צמצום נוסף בהתקהלויות הציבוריות. במסגרת הגבלות אלה, לא תתאפשר התקהלות של יותר משני אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. בתוך כך, ייאסרו תפילות במרחב הפתוח - ובמקום זאת יותרו תפילות ביחידות בלבד. כמו כן, חתונות ייערכו בחוג משפחתי מצומצם, בלי אורחים ובלי מוזמנים. יוצאות דופן יהיו הלוויות שבהן תאושר השתתפות של עד 20 בני אדם, ובריתות שבהן תאושר השתתפות של עד עשרה אנשים. זאת, בשטח פתוח בלבד, ותוך שמירה על המרווח האישי הדרוש של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם.

ראש הממשלה הודיע כי כחלק מהמגבלות, הוא הנחה את כוחות הביטחון לערוך מבצע מוגבר בשכונות וביישובים שבהם מתבצעות הפרות, ש"מסכנות את החיים של כולנו". לדבריו, "יש קבוצות מסוימות במדינה שמתעלמות במופגן ומזלזלות בהנחיות הברורות שפורסמו. הרוב הגדול ממושמע, אבל גם בציבור החרדי, גם בחילוני, גם ביהודי וגם בלא יהודי, מיעוט של אנשים מסכן את הרוב". הוא הוסיף כי "מי שעובר על האיסור - רומס את עקרונות היסודות של אהבת את רעך כמוך".

הממשלה צפויה לאשר הגבלות חדשות למאבק בקורונה, בהן דרכי פעולה נוספות מול האוכלוסיה החרדית והציבור הערבי. זאת, לשם הגברת הציות להנחיות משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully