וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום עבודה והגבלות על יישובים חרדים: הממשלה תדון בצעדים נוספים במאבק בקורונה

בעוד מספר הנדבקים בנגיף מוסיף לעלות, הישיבה שתוכננה לליל אמש נדחתה וצפויה להתקיים בהמשך היום. במשרדי הממשלה בוחנים הטלת מגבלות נוספות במסגרת תקנות החירום, ובין היתר נבדקת האפשרות להפחתת שיעור נוכחות העובדים ל-20% וכן הגבלות נקודתיות במרכזים חרדיים

צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

הממשלה צפויה לקיים היום (שני) בשעות אחר הצהריים דיון טלפוני בנקיטת צעדים מחמירים במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בישיבה, שתוכננה להתקיים אמש אך נדחתה לשעות הצהריים, ידונו השרים בהקצאת חיילים לסיוע למשטרה, הגבלת מספר העובדים במקום עבודה, היערכות המגזר הציבורי לעבודה והגבלות פעילות נוספות. הממשלה היתה אמור לאשר את התקנות החדשות אתמול בשעות הערב, אך הישיבה הועברה להיום משום שעדיין לא הושלמה העבודה עליהן.

במשרדי האוצר והבריאות דנים יחד עם המל"ל ונציגי היועץ המשפטי לממשלה על הטלת מגבלות נוספות, בהן אכיפה מוגברת באמצעות חיילי צה"ל והורדת מתכונת עבודת המשק משיעור נוכחות עובדים של 30% בעסק ל-15-20%. בנוסף לכך, נבחנת האפשרות להגבלות במגזר החרדי בלבד, וכן קידום פעולות הסברה נוספות במגזר.

גורם במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! NEWS כי אכיפת המשטרה בבני ברק תתוגבר, בעקבות ההלוויה ההמונית שנערכה אמש בעיר. כבר אתמול נפרסו יותר שוטרים ברחבי העיר, שהפגינו פחות סובלנות כלפי מפירי התקנות. עם זאת, הגורם אמר כי אין כוונה להציב חיילים בבני ברק ובערים בהן קיים פוטנציאל לעימות עם תושבים. עוד הוסיף כי בשלב זה אין כל כוונה להטיל סגר על בני ברק.

פעולות אכיפה של משטרת ישראל בשכונת מאה שערים בירושלים לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 29 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
ייתכנו מגבלות נוספות. אכיפה משטרתית בשכונת מאה שערים בירושלים, אתמול/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

בעקבות הפרת המגבלות בכמה מוקדים בחברה החרדית, המשטרה הגבירה את פעולות ההסברה באמצעות הפצת מסרים והנחיות בכלי התקשורת במגזר, וכן בעזרת שימוש במערכות כריזה של ניידות משטרה ושיחות עם מובילי דעת קהל, בהם רבנים. "למרות שרוב הציבור נשמע להנחיות, היו גם כאלו שבחרו לפעול בניגוד אליהן, נהגו בחוסר אחריות ובכך פגעו במאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף", נמסר מהמשטרה. "משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק והתקנות בשיוויוניות, ללא משוא פנים במגזר החרדי ובכל מקום אחר, וללא כל קשר למוצאו, זהותו או דתו של אדם, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ובריאותו".

מתחילת פעולות האכיפה נפתחו במשטרה 135 חקירות נגד מפירי בידוד, וכן 40 חקירות נוספות בחשד להפצת הודעות כזב. המשטרה ביצעה 47 אלף ביקורים למבודדים, נרשמו יותר מ-2,000 דוחות והוצאו צווי סגירה ל-60 עסקים שהפרו את תקנות החירום.

שלטים בבני ברק בעניין הקורונה, 25 במרץ 2020. ראובן קסטרו
פעולות ההסברה במגזר החרדי יוגברו. בני ברק/ראובן קסטרו

על פי תקנות החירום הנוכחיות, שנכנסו לתוקפן בשבוע שעבר, אזרחים רשאים לצאת מהבתים למרחק של מאה מטרים ולזמן קצר בלבד. זאת למעט מקרים חיוניים, כגון: רכישת מזון, תרופות ואופטיקה, סיוע לאדם עם קושי תפקודי או מצוקה, קבלת שירות רפואי, תרומת דם, טיפול במסגרות רווחה, הפגנה, הליך משפטי והעברת קטין. כמו כן, תפילה מותרת במקומות פתוחים בלבד, עד עשרה אנשים ובמרחק של שני מטרים.

משלוחי מזון, עיתונים, מוצרי חשמל, תקשורת ואביזרים רפואיים וכן שירות חיוני לתחזוקת הבית - מותרים. המשלוח יונח מחוץ לפתח הבית, ללא מגע בין השליח לבין מקבל המשלוח.

תקנות החירום של משרד הבריאות למאבק בהתפשטות הקורונה, 25 במרץ 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
תקנות החירום של משרד הבריאות למאבק בהתפשטות הקורונה, 25 במרץ 2020/אתר רשמי, אתר רשמי

מנגד, חל איסור על פתיחת מרכזי קניות, מקומות בילוי, חנויות לא חיוניות, פארקים וגינות ציבוריות, אירועים ומסיבות, טיולים ובתי תפילה בכל המגזרים. התחבורה הציבורית צומצמה משמעותית ותנועת הרכבות הופסקה לחלוטין. במוניות מותרת הנסיעה עם נוסע אחד בלבד או מלווה לצורך רפואי, וברכב פרטי מאושרת נסיעה חיונית בלבד עד שני נוסעים. בעסקים חלה חובה למדוד חום לעובדים, ולא תותר כניסה עם חום העולה על 38 מעלות.

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully