וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקו הראשון של המאבק בקורונה, אלפי רופאים עצמאיים טרם קיבלו הנחיות

29.3.2020 / 15:48

ארגון הרופאים העצמאיים פנה למנכ"ל משרד הבריאות בדרישה ל"חשיבה מחודשת" לצורך הפניית משאבים למרפאות בקהילה, אספקת ציוד ומתן הנחיות ברורות לטיפול בהתפרצות הנגיף. "לא יכול להיות שכל רופא יקבע הנחיות לעצמו ושלא יסופקו אמצעי מיגון נאותים"

צילום: דוברות אסותא אשדוד, דוברות בית החולים רמב"ם, עריכה: ירדנה עבודי- פוקס

הרופאים העצמאיים טרם קיבלו הנחיות לטיפול בזמן מגיפת הקורונה, ומבקשים ממשרד הבריאות לקבוע עבורם נהלי עבודה. במכתב שנשלח בסוף השבוע למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בידי ארגון הרופאים העצמאיים (ארצ"י), נכתב כי "על מנת לצמצם ככל שניתן את העומסים והחשיפה לנגיף, סבורה ארצ"י שנדרש הליך חשיבה מחדש להפניית משאבים למרפאות הקהילה העצמאיות, שכוללות בין היתר מרפאות עיניים ומשפחה ורופאים כלליים וגריאטריים". לדברי הארגון, "נדרשת אספקה שוטפת וסדירה של ציוד מיגון לצוותי המרפאות והעברת הנחיות ונהלי חירום ברורים, כדי לא לסכן את ציבור הרופאים, צוותי המרפאות והאזרחים הפונים למרפאות אלו".

מדובר בכ-9,000 רופאים בעלי מרפאות פרטיות, חלקם עובדים גם בבתי החולים ובקופות החולים. יו"ר ארצ"י, ד"ר אייל שפירא, אמר לוואלה! NEWS כי "הקו הראשון של המאבק בקורונה מתקיים בקהילה במקביל לבתי החולים, במיוחד מרגע שיצאה ההנחיה לא להגיע לחדרי המיון. אנחנו מצפים שיהיו הנחיות ברורות לצוותי הרפואה בקהילה איך להתנהל. לא יכול להיות שכל רופא יקבע הנחיות לעצמו, וגם לא יעלה על הדעת שלא יסופקו אמצעי מיגון נאותים לרופאים בקופות החולים. גם הרופאים בקופות החולים וגם הרופאים במרפאות העצמאיות חשופים להדבקה. צריך לסגור את הפרצות הקיימות ולהבטיח את ההגנה של הרופאים - הם המשאב החשוב ביותר שיש למדינה במלחמה בקורונה".

מחלקה ייעודית לחולי קורונה בביח השרון שבמרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון). אתר רשמי, אתר רשמי
"הרופאים בקופות החולים ובמרפאות העצמאיות חשופים להדבקה". רופאים עם חליפות מגן/אתר רשמי, אתר רשמי

כך, מבקשים בארגון כי המרפאות העצמאיות יישארו פתוחות בכפוף לאפשרות המיגון של צוותי המרפאה באחריות משרד הבריאות, קופות החולים או חברות הביטוח. עוד הציעו כי ניהול היומן והגעת מטופלים יהיו באחריות צוות ניהול המרפאה, וזאת כולל ביצוע תשאול מקדים על מנת לאתר ושלול הגעה של מטופלים החשודים כחולי קורונה, ריווח התורים למניעת התקהלות במרפאה והנחיית המטופלים להגיע ללא ליווי תוך שהם עוטים מסיכת פנים.

בארגון הציעו כי ניהול חדר ההמתנה יהיה באחריות הרופאים וצוותי המרפאות. כך, בין היתר, במרפאות מומחים בהן קיים סיכון לחשיפה של הרופא וצוות המרפאה לקורונה בסבירות גבוהה, תינתן הנחיה לצמצום מספר הממתינים לחמישה - כולל צוות המרפאה. חולים נוספים יידרשו להמתין מחוץ למבנה המרפאה. במרפאות מומחים בהן רמת החשד לחשיפה של הרופא וצוות המרפאה נמוכה, פעילות בהתאם להנחיית משרד הבריאות - עד עשרה ממתינים, כולל צוות המרפאה.

עוד בוואלה!

צוות רופאים ואחיות: גיבורי המלחמה במגיפת הקורונה באיטליה

לכתבה המלאה
בדיקות לאיתור נגיף הקורונה במעבדות המרכז הרפואי הלל יפה, 29 במרץ 2020. המרכז הרפואי הלל יפה, אתר רשמי
בדיקות לאיתור נגיף הקורונה/אתר רשמי, המרכז הרפואי הלל יפה

באשר להתנהלות בתוך חדר הבדיקה נכתב כי "מאחר שקיימת סבירות גבוהה שהתחלואה בקהילה גבוהה משמעותית מהדיווחים הרשמיים, ארצ"י ממליצה להחמיר בנהלי המיגון לרופאים בקהילה". על כן, המליצו כי על הרופא יהיה להתמגן במסיכת פנים מדגם N95 לרבות הגנה על אזור העיניים, ומיגון בכפפות לכל אורך הטיפול - וזאת באחריות משרד הבריאות, קופת החולים או חברת הביטוח.

"מרופאים הנמצאים בקבוצת סיכון להידבקות בקורונה מפאת גילם, מחלות רקע ותחומי מומחיות המגבירים את הסיכון להדבקות נדרשת רמת מיגון מחמירה יותר, וזאת באחריות משרד הבריאות, קופת החולים או חברת הביטוח", נכתב. "על מנת להפחית את העומס בחדרי המיון ובמוקדי קופות החולים, אנו קוראים לכל הרופאים העצמאיים בקהילה לקחת חלק פעיל ואקטיבי במלחמה בנגיף הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully