וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות למשתמשי האפליקציה: "אותרה תקלה, הפעילו שיקול דעת"

29.3.2020 / 12:10

המשרד הודיע כי משתמשים באפליקציה, שנועדה להתריע על קרבה לחולי קורונה, קיבלו הודעות שגויות עקב תקלה. "אנו עובדים סביב השעון לתקן ולשפר", מסר המשרד שקרא לגולשים לשים לב למהימנות דיווחים. יותר ממיליון איש הורידו את האפליקציה שהוגדרה כ"מהירה ומדויקת"

צילום: דוברות אסותא אשדוד, דוברות בית החולים רמב"ם, עריכה: ירדנה עבודי- פוקס

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי אותרה תקלה באפליקציית "המגן", שבעקבותיה משתמשים קיבלו הודעות שגויות על קרבה לחולי קורונה. המשרד הבהיר כי הוא מתקן את התקלה בנתוני החשיפה, הנובעת גם ממדיניות מרחיבה של האפליקציה לגבי קרבה פיזית. "אנו עובדים סביב השעון לתקן ולשפר", מסר.

הוא אף המליץ למשתמשים "להפעיל שיקול דעת ואם קיבלתם דיווח על מקום וזמן שלא הייתם בו, אתם יכולים ללחוץ על הכפתור 'טעות, לא הייתי שם' ולהמשיך בחייכם - רק אנא כמה שפחות בחוץ, ובמרחק של שני מטר לפחות מאחרים".

טיהור בית אבות אחוזת השיטה ביוקנעם 24 במרץ 2020. תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
טיהור בית אבות אחוזת השיטה ביקנעם/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

האפליקציה, שיותר ממיליון אזרחים הורידו למכשיריהם, נועדה לסייע לציבור לזהות חשיפה אישית עם חולי קורונה. היא פועלת באמצעות שמירת מסלולי המשתמשים והצלבתם עם נתונים בזמן אמת של מסלולי חולים מאומתים בקורונה. אתמול, שלושה עובדי מערכת הבריאות הונחו להיכנס לבידוד למרות שלא שהו במקומות שיוחסו להם - יו"ר איגוד הפסיכיאטרים בישראל, ד"ר צבי פישל, ושתי עובדות נוספות בבית החולים הפסיכיאטרי גהה שבפתח תקווה.

ד"ר פישל אף מתח ביקורת על האפליקציה ואמר כי "מיקמו אותי במקום שלא הייתי בו. אם טעות כזו קורית ומשביתה אנשים סתם, במיוחד צוותים רפואיים - זה דבר שצריך לשים לב אליו. אם ישביתו בגלל דבר כזה את כל בית החולים גהה, כי כולנו במרחק של כמאה מטר ויגידו לנו ללכת לבידוד בלי סיבה, כי אנחנו צריכים לציית בצורה עיוורת, לא נוכל לעבוד בבית החולים - והחולים לא יוכלו לשהות בו. או שנצטרך ללכת לסגר בבית, או שכולנו נישאר בסגר בבית החולים".

עוד בוואלה!

תקלה באפליקציית משרד הבריאות: אנשי רפואה נקראו להיכנס לבידוד על בסיס מיקום שגוי

לכתבה המלאה
ההודעה שקיבלה אחת העובדות בבית החולים מאפליקציית מגן של משרד הבריאות העוקבת אחרי חולי נגיף הקורונה. 28 במרץ 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
הודעה שקיבל אחד מעובדי גהה באפליקציה/אתר רשמי, אתר רשמי

משרד הבריאות השיק את אפליקציית "המגן" לפני כשבוע, והתהדר כי היא מהירה ומדויקת. בהודעה שפרסם נכתב כי היא "מאפשרת זיהוי של מגעים בין חולים מאומתים לבין אנשים שבאו עימם במגע ב-14 הימים שקדמו לאבחון המחלה אצל החולה. האפליקציה הינה אמצעי טכנולוגי שנועד לתת לכל אחד ואחת מאתנו את היכולת לדעת באופן מהיר ומדויק באם היינו במגע עם אדם שנדבק בנגיף קורונה. כך נוכל לעצור את התפשטות הנגיף ולהגן על הקרובים לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully