וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לליצמן: במערכת הבריאות נערכים להרחבת בדיקות הקורונה

29.3.2020 / 12:27

בתי חולים ומכוני מחקר מתכננים להרחיב בעצמם את בדיקות הקורונה בקהילה, ולדגום בהקדם, בין היתר, את עובדי חברת החשמל כמו גם מועסקים בסופרמרקטים ברחבי הארץ. רופא בכיר הביע דאגה מהתפשטות המגיפה באוכלוסיה החרדית: "בעיה הולכת ומצטברת"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בהיעדר יוזמה של משרד הבריאות, בכירי מערכת הבריאות צפויים להרחיב את בדיקות הקורונה בקהילה - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. בין היתר, על פי תכנית המתגבשת בבית החולים הדסה בירושלים בהנהלת פרופ' זאב רוטשטיין, בקרוב תתחיל בדיקת עובדי חברת החשמל - שבקרב עובדיה נרשמו עד כה כעשרה חולים, מתוכם אחד במצב קשה, ו-220 מבודדים. לצד זאת, בכיר נוסף במערכת הבריאות צפוי להתחיל בקרוב לדגום עובדים בסופרמרקטים ברחבי הארץ בעזרת מכון מחקר - לאור ההתקהלויות שנרשמות בהם חרף הנחיות משרד הבריאות.

בדיקות לאיתור נגיף הקורונה במעבדות המרכז הרפואי הלל יפה, 29 במרץ 2020. המרכז הרפואי הלל יפה, אתר רשמי
יוזמה עצמאית/אתר רשמי, המרכז הרפואי הלל יפה

לצד זאת, במערכת הבריאות מודאגים מהתחלואה הגוברת במרכזי האוכלוסייה החרדית. מדגימות שערכו בהדסה עין כרם נמצא כי ישנו שיעור תחלואה גבוה בשכונות מאה שערים ובית ישראל בירושלים. "יש בעיה הולכת ומצטברת בחברה החרדית", אמר רופא בכיר באחד מבתי החולים בירושלים. "נכון לעכשיו עוד לא הרגשתי שעושים משהו עם זה. יש צוברים בשכונות האלו. אם היו דוגמים את זה בצורה סיסטמתית היה אפשר לעצור את זה, אבל זה לא המצב".

בשבוע שעבר החלו בהדסה לבצע בדיקות לעובדי התעשייה האווירית, ובדיקה שנייה שלהם תיערך ביום חמישי. על מנת לצמצם את הצורך בצוותים רפואיים לצורך הבדיקות, הפרמדיקים של החברה הוכשרו בעצמם לצורך כך באמצעות מד"א - ויחלו לבצע את הבדיקות בעצמם. גם ב"רפאל" צפויים בקרוב להתחיל בדיקות דומות.

עוד בוואלה!

מסתמן: הממשלה תאשר תכנית סיוע כלכלי למשק בהיקף של 80 מיליארד שקל

לכתבה המלאה

מנגד, בתדרוך עיתונאים שקיימה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, היא אמרה כי "אין טעם בבדיקות מדגמיות לכלל האוכלוסייה כולל לאנשים בריאים, מכיוון שהקורונה עדיין לא מספיק נפוצה בקהילה. בדיקות המוניות עלולות להניב טעויות קיצוניות ולא יעניקו תמונה מהימנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully