וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הממשלה תאשר תכנית סיוע כלכלי למשק בהיקף של 80 מיליארד שקל

29.3.2020 / 0:57

לאחר שפרטיה הועלו בסוף השבוע, סוכם בישיבה שנערכה בין הפורום הכלכלי לרה"מ נתניהו על תוספת של 5 מיליארד שקל עבור עסקים קטנים ובינוניים. עם זאת, טרם הוחלט באיזה אופן יוענקו המענקים ומהם הקריטריונים לקבלם. התכנית תעלה לאישור מחר בערב בפני ישיבת הממשלה

צילום: דוברות ראש הממשלה

בישיבה שהתקיימה הלילה (ראשון) בין הפורום הכלכלי במשרד האוצר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועצו הכלכלי אבי שמחון, הוצגה התוכנית לסיוע כלכלי למשק בשל משבר הנגיף הקורונה בעלות כוללת של 80 מיליארד שקל.

במקביל לפרטי התוכנית, שהועלו כבר ביום שישי האחרון, סוכם על תוספת של חמישה מיליארד שקל, שתועבר כמענק לעסקים קטנים ובינוניים. לצד זאת, עדיין לא הוחלט באיזה אופן יוענקו המענקים, לפי אלו קריטריונים וכמה עצמאים ובעלי עסקים יהינו מההטבה הזאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון כלכלי בנושא מגיפת הקורונה,5 במרץ 2020. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון כלכלי בנושא מגיפת הקורונה. החודש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

פרטי התוכנית כוללים גם ביטול ארנונה לבעלי עסקים לחודשיים, הגדלת תקציב הבריאות לטובת משבר הקורונה בעשרה מיליארד שקל לטובת הצטיידות, בדיקות ומענים ישירים לאזרחים, קרן הלוואות בערבות מדינה לחברות בעלי מחזור מכירות של יותר מ-400 מיליון שקל, מענק לגימלאים מעל גיל 67 שאיבדו את עבודתם (שאושר כבר בסוף השבוע), מענק עד 6000 שקל בשתי פעימות לעצמאים עם הכנסות של עד מיליון וחצי שקל וקיצור הזכאות לדמי האבטלה (אושר גם הוא בסוף השבוע).

עוד בוואלה!

התכנית המסתמנת להבראת המשק: הקלות נוספות בתשלומים ומענקים לעסקים

לכתבה המלאה

מחר בערב צפויה להתקיים ישיבת ממשלה בה יעלו פרטי התוכנית לאישור. כמו כן, גורמי המקצוע עדיין דנים בהערכות להידוק המגבלות עליהם צפוי להכריז נתניהו כבר בתחילת השבוע, אם לא מחר. במסגרת הידוק ההגבלות עתיד ראש הממשלה לצמצם את מכסת כוח העובדים במשק מ-30% ל-15%-20%.

לדברי דובי אמיתי, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, "התוכנית שהוגשה עד כה היא זריית חול בעיני העסקים בישראל. התיירות קרסה, המלונות קרסו, 6000 שקל לעצמאיים זה שתי עגלות וחצי בסופר למשפחה של ארבעה אנשים. אם לא תינתן לעסקים חבילת שיקום רצינית ואמיתית, אחרי פסח יהיו מאות אלפי מפוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully