וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסומים וחיילים חמושים ברחובות: צה"ל מתגבר את המשטרה באכיפת ההנחיות

החל מהבוקר, כ-650 חיילים מצטרפים לכוחות המשטרה על מנת לסייע באכיפת צו החירום למניעת התפשטות הקורונה. לחיילים לא יהיו סמכויות שיטור, ופעילותם תסתכם בסיוע לשוטרים והגברת נוכחות בשטח. גורם במערכת אכיפת החוק: אם יוחלט על סגר מלא, צה"ל יקצה למשטרה 3,600 חיילים

צילום: דוברות ראש הממשלה

במשטרה נערכים לשבוע נוסף של אכיפת תקנות משרד הבריאות, והחל מהבוקר (ראשון) מצטרפים כ-650 חיילים חמושים מצה"ל לכוחות השיטור ברחבי הארץ. החיילים מסייעים לשוטרים במחסומים בכניסות לערים, ובאכיפת התקנות במרחב הציבורי, אך לא יוסמכו לבצע פעולות שיטור כמו הטלת קנסות בעצמם. גורם במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! NEWS כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט על הטלת סגר מלא, צה"ל יקצה למשטרה 3,600 חיילים נוספים.

ההחלטה להקצות למשטרה סיוע צבאי התקבלה ביום חמישי האחרון בתום הערכת המצב הביטחונית בראשות שר הביטחון נפתלי בנט, ובהתאם להחלטות הדרג המדיני. הוחלט כי יוקצו שמונה פלוגות חיילים לסיוע באכיפת הסגר והבידוד והנחיות משרד הבריאות.

אכיפת משטרת ישראל ברחובות תל אביב - יפו  לצורך בלימת התפשוטת נגיף הקורונה 26 במרץ 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
מהיום יצטרפו גם חיילים. המשטרה אוכפת את הנחיות משרד הבריאות בתל אביב/ראובן קסטרו

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אישר היקף סיוע של 500-700 חיילים, שיסייעו לשוטרים במחסומים ובסיורים לפי נוהל שיקרא "שילוב זרועות". בנוהל אין לחיילים סמכות שיטור ומשימתם תסתכם ככוח עזר והגברת הנוכחות בשטח. עוד הוחלט כי בשלב זה יגיעו החיילים מבסיסי האימונים החטיבתיים של כוחות היבשה (בסיסי הטירונים של חילות השדה) ובסיסי ההכשרה כמו קורסי מכ"ים, בית הספר למקצועות החי"ר וכו'. החיילים יהיו חמושים בעת הפעילות בנשקם האישי.

"מדובר בכוח עזר שאמור לייצר גם הרתעה", אמר גורם במשטרה וציין עוד כי המשטרה תמשיך במדיניות של הסברה, מניעה ואכיפה של תקנות משרד הבריאות, וכי יתכן שבימים הקרובים נראה יותר קנסות לאנשים שמפרים את ההנחיות.

עוד בוואלה!

הלחץ בעזה עולה בעקבות הקורונה, וישראל עלולה לשאת בתוצאות

לכתבה המלאה
אכיפה בחופי הים של תל אביב בעקבות הנחיות משרד הבריאות בצל משבר הקורונה 22 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אכיפת הנחיות משרד הבריאות בחופי הים של תל אביב/ראובן קסטרו

לפי גורמים צבאיים, הדרג המדיני אמור להתכנס במהלך היום להחליט אם תתבצע החמרה של תנאי הסגר בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ורק לאחר מכן יהיה ניתן להבין סופית כמה חיילים יצטרפו לשוטרים. לפי ההגדרה הראשונית לכל שוטר או שני שוטרים יצטרף חייל. עוד הדגישו גורמי הצבא כי צה"ל ערוך לסייע בהיקף גדול יותר של חיילים. פעילות דומה מתרחשת מדי יום ביהודה ושומרון במהלכה כוח של צה"ל מאבטח כוח משטרתי או מסייע לו בהגברת נוכחות במבצעים ובפעילות שגרתית בחיכוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully