וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הקפיא את פרסום תוצאות בדיקות הקורונה: "מקווים שתתוקן בתוך שעות"

28.3.2020 / 16:35

בעקבות נתונים סותרים בבדיקות לגילוי הנגיף, המשרד הנחה את קופות החולים להפסיק למסור תוצאות למטופלים. ראש חטיבת המחשוב אמר שלא נמסרו לנבדקים תוצאות שגויות. בהסתדרות עובדי המעבדות ביקרו את משרד הבריאות: "הבעיה היא בחוסר הסדר בשטח"

אתר רשמי

משרד הבריאות מעכב את מתן התשובות לבדיקות הקורונה שנערכו במעבדות בעקבות תקלת מחשוב שהתגלתה הלילה (שבת) בהעברת הנתונים. על פי המשרד, נמצאו שמונה נתונים סותרים בבדיקות לגילוי הנגיף. התוצאות לא נמסרו לציבור, אך מי שנבדק ולא קיבל תשובה התבקש להישאר בביתו. ממשרד הבריאות נמסר כי עבודת המעבדות נמשכת כסדרה בשבת וכך גם לקיחת הבדיקות על ידי מד"א. בנוסף, צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה.

ראש חטיבת רגולציה, מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, מוריס דורפמן, אמר כי "בלילה, במהלך בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים שאנחנו מקבלים מהמעבדות, זיהינו שמונה דיווחים בהם היה פער בין הנתון שהגיע מהמעבדה לבין הנתון שהופיע אצלנו במערכת הממוחשבת, שממנה מועברים הנתונים לקופות החולים שמדווחות לציבור על התוצאות".

עוד מספר דורפמן כי "מדובר על שמונה דיווחים מתוך למעלה מ-6,000 בהם נמצאה טעות, שמגיעים משתי מעבדות ספציפיות. אף על פי כן, החלטנו לעצור את הדיווחים מכל 27 המעבדות". הוא הוסיף כי "הן ממשיכות לעבוד כרגיל, אבל לקחנו את כל המידע שמגיע מהן ואנחנו עושים בדיקה כדי לוודא שמדובר רק בטעויות הללו. נכון לעכשיו לא זיהינו טעויות נוספות".

דורפמן הדגיש כי "כל האנשים שלקחנו מהם את הבדיקות במהלך 48 השעות האחרונות - מתבקשים להישאר בבית בבידוד ולהמתין לתוצאות".

הכשרת חניה תת קרקעית לאכלוס מיטות אשפוז לחולי קורונה בבית חולים שיבא תל השומר, 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
ערכה לבדיקת קורונה/ראובן קסטרו

מוקדם יותר אמר דורפמן כי הנתונים הסותרים התגלו טרם מסירת התוצאות לנבדקים. לדבריו, "ההנחיה היא רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות". דורפמן הוסיף כי "המעבדות עובדות בקיבולת של אלפי בדיקות ליום - עוד מעט נגיע ל-10,000 בדיקות ביממה ובעוד שבועיים על פי הנחיית ראש הממשלה 30 אלף ביממה, זוהי כמות גבוהה מאוד של בדיקות שמדינת ישראל עושה וזה מגביר את כמות העבודה של כולנו".

לפי גורם המעורה בפרטים, טרם ברור על כמה אנשים תשפיע תקלת המחשוב במשרד הבריאות, אולם ייתכן כי על אנשים מעטים בלבד. לקופות החולים נודע עליה אמש מאנשי המשרד, והן התבקשו להפסיק למסור תוצאות למבוטחים. עם זאת, הבדיקות נמשכות כסדרן.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-3,460; 50 במצב קשה

לכתבה המלאה
מיתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורונה, ירושלים, 26 במרץ 2020. מאיה הורודניצ'אנו
מיתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורונה בירושלים/מאיה הורודניצ'אנו

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביכוכימאים ועובדי המעבדות, מסרה בתגובה כי "עד כה, עושות המעבדות הרפואיות עבודה מצוינת, מקצועית ומהימנה. הבעיה היא בחוסר הסדר בשטח. בין היתר, בפער בין הנתונים המתפרסמים של היקף הדיגום המטופלים, לבין הגעתן למעבדות".

"כל דגימה, מרגע הגעתה לכל אחת מהמעבדות הרפואיות, בשעות הפעילות, נבדקת תוך 6 שעות, ומועברת התשובה מהמעבדות למשרד הבריאות, לפי הפרוטוקול", אמרה אדמון. "יש לבדוק את השרשרת ואת המסלול כולו, מרגע לקיחת הדגימה, עד הגעתה למעבדה, ואופן מסירת התשובה על ידי משרד הבריאות".

בדיקות מד"א במתחם "היבדק וסע" לבדיקת נגיף הקורונה בגני יהושע בתל אביב, 20 במרץ 2020. מד"א
בדיקות מד"א לגילוי קורונה במתחם "היבדק וסע" בתל אביב/מד"א

בתוך כך עדכן הבוקר משרד הבריאות כי מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-3,460. עוד נמסר כי 73 מתוכם במצב בינוני ו-50 במצב קשה. היתר, 3,236, מוגדרים במצב קל ו-89 החלימו.

במשרד הבריאות הודיעו אתמול כי החל מעוד שבועיים, מספר בדיקות הקורונה יגיע ל-30 אלף ביממה. במשרד הבריאות מציינים כי היום הגיעו כמעט לכ-6,000 בדיקות מידי יום ובמהלך שבוע הבא יעלו לכעשרת אלפים בדיקות.

(עדכון ראשון: 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully