וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להוראות משרד הבריאות: מאות השתתפו בהלוויית רב בבני ברק

29.3.2020 / 2:46

כ-400 איש מהפלג הירושלמי הגיעו להלווייתו של הרב צבי שינקר, ראש ישיבת בית דוד בעיר שהלך לעולמו בסוף השבוע. במוקד האירוע נכחו כוחות משטרה גדולים, אך לא נעשה כל ניסיון מצדם לאכוף את איסור ההתקהלות. המשטרה: "אירוע מורכב, נפיק לקחים למניעת הישנות מצבים דומים"

צילום: קבוצת הבני ברקים, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

מאות בני אדם השתתפו הלילה (ראשון) בהלווייתו של הרב צבי שינקר בבני ברק, ראש ישיבת בית דוד לצעירים בעיר שהלך לעולמו בשבת והוא בן 80. זאת, בניגוד להוראות משרד הבריאות האוסרות על התקהלויות בשל מגיפת הקורונה. כוחות משטרה היו במקום אך לא אכפו את החוק.

המשתתפים, שמספרם מוערך ב-400-300 איש, שייכים לקבוצת הפלג הירושלמי, שמאז התפשטות נגיף הקורונה, אינם נשמעים להוראות. הם הפרו אותן כמה פעמים בסוף השבוע האחרון - בלימודים, בתפילות ובאירועים כמו חתונות.

במוקד הלוויה, כאמור, הייתה נוכחות משטרה גדולה, אך לא נעשה ניסיון מצדה לאכוף את איסור ההתקהלות. המפקדים ניסו להגיע להסכמות עם גורמים בקהילה, אך ללא הצלחה.

הלוויית הרב צבי שינקר בבני ברק - ה-29 למרץ 2020. ידיעות מהשטח בטלגרם, אתר רשמי
כוח משטרה בהלווית הרב צבי שינקר, הלילה בבני ברק/אתר רשמי, ידיעות מהשטח בטלגרם
הלוויית הרב צבי שינקר בבני ברק - ה-29 למרץ 2020. ידיעות מהשטח בטלגרם, אתר רשמי
מתגודדים במסע ההלוויה של הרב צבי שינקר, הלילה בבני ברק/אתר רשמי, ידיעות מהשטח בטלגרם

עם פרסום רשימת החולים בנגיף הקורונה לפי ערים, נראה כי אלו המובילות הן ירושלים עם 352 נדבקים ובני ברק עם 267 - שתיהן בעלות ריכוז גבוה של חרדים. לפי הנתונים, העיר השלישית בשיעור התחלואה היא תל אביב-יפו, בה אובחנו 211 חולים, ואחריה אשקלון וראשון לציון עם 78 ו-76 בהתאמה. כמו כן, יש 194 חולים שלא ידוע מאיזו עיר הם.

המשטרה מסרה בתגובה כי "מרבית אזרחי ישראל על כל גווניהם, כולל במגזר החרדי, הפנימו את ההנחיות ונשמעים אליהן. באשר להלוויה שנערכה הלילה בבני ברק, נציין כי הטיפול באירועים מסוג זה הינו מורכב ונדרש להפעיל שיקול דעת מפקדים וניהול סיכונים בשטח, כשהעיקרון המוביל במקרה זה היה סיום מהיר של הלוויה ומניעת עימותים והתקהלויות גדולות בהרבה שהיו מסלימים את המצב".

"נדגיש כי בימי שגרה משתתפים אלפי אנשים בלוויות מסוג זה, ואילו להלוויה הזו הגיעו מאות אזרחים בלבד, מיעוט יחסי של משתתפים במקרה זה אינו מקרי והוא נבע, בין היתר, משיחות מקדימות, הודעות כריזה לציבור ופעילות משטרתית במקום", נמסר בתגובת המשטרה. "גם המשתתפים שכן בחרו להגיע להלוויה היו מודעים להנחיות וטוב היה אם היו נשמעים להם ונמנעים מלהגיע. יחד עם זאת לאור הפרת ההנחיות וכיאה לארגון לומד, נפיק לקחים למניעת הישנות מצבים דומים".

(עדכון ראשון: 00:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully