וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה באיטליה: מניין הקורבנות חצה את רף העשרת אלפים

28.3.2020 / 20:54

בארץ המגף ספרו ביממה האחרונה 889 מתים נוספים, ובכך מגיע מספר המתים הכולל מהידבקות בנגיף ל-10,023 - המספר הגבוה ביותר בעולם. מספר החולים בווירוס במדינה הוא 92,472 בני אדם

עריכה: שאול אדם

889 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה באיטליה ביממה האחרונה - כך הודיעה היום (שבת) הסוכנות להגנת האזרחים במדינה. בכך חצה מניין הקורבנות את העשרת אלפים, ועלה ל-10,023. עוד נמסר כי מספר החולים בווירוס במדינה הוא 92,472 בני אדם.

בכך מגיע מספר המתים הכולל באיטליה, כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, ל-10,023 - המספר הגבוה ביותר בעולם. בנוסף לכך, אתמול עקפה איטליה את סין, שבה פרץ הווירוס לראשונה, במספר הנדבקים, והיא שנייה רק לארצות הברית מבחינת מספר הנדבקים, עם 86,498. אתמול מתו 919 בני אדם במדינה, לפני כן היו 712 מקרי מוות ביום חמישי, 683 ביום רביעי, 743 ביום שלישי ו-602 ביום שני. בנוסף לכך, מבין הנדבקים בפריסה ארצית, 12,384 חולים התאוששו לחלוטין ושוחררו לביתם.

איטליה הייתה המדינה המערבית הראשונה שהטילה מגבלות משמעותיות על תנועת אזרחים, והחמירה אותן שבוע אחר שבוע מאז פרוץ המגיפה לפני חמישה שבועות. כל הפעילויות הלא חיוניות הושבתו לפחות עד יום שישי הבא.

אנשים במסכות נושאים את ארון הקבורה בהלוויה של אישה שמתה מנגיף הקורונה באיטליה. 28 במרץ 2020. רויטרס
כ-900 מתים ביום. אנשים במסכות נושאים ארון קבורה של אישה שמתה מקורונה באיטליה/רויטרס

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הפציר באיחוד האירופי לפתוח "קרן התאוששות" כדי לסייע במימון התגובה להתפרצות נגיף הקורונה. הוא הוסיף כי אי התמודדות עם מצב החירום יהיה "טעות טרגית" עבור הגוש האירופי. בראיון לעיתון איטלקי אמר קונטה כי יש צורך בגוף משותף שיוביל את תכנית ההתאוששות וההשקעות האירופיות החדשות לתמיכה בכלכלת האזור.

במקביל, שרת החינוך האיטלקית לוסיה אזולינה הודיעה שסגירת בתי הספר והאוניברסיטאות, שהחלה ב-5 במרץ, תוארך עד 3 באפריל.

עוד בוואלה!

יותר מ-900 מתים מקורונה ביממה באיטליה, חשש מהתפשטות גם בדרום

לכתבה המלאה
איש רפואה בחליפה ממוגן במהלך טיפול בחולה קורונה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים סן רפאלה במילאנו, איטליה. 27 במרץ 2020. רויטרס
איש רפואה ממוגן במהלך טיפול בחולה קורונה בבית חולים במילאנו/רויטרס

בתוך כך, מהוותיקן נמסר כי בדיקות שנערכו בבית המגורים של האפיפיור פרנציסקוס הראו כי הוא ועוזריו הקרובים ביותר לא נדבקו בנגיף הקורונה. הבדיקות נערכו על 170 איש בוותיקן, כולל האפיפיור בן ה-83, ושש מהן חזרו חיוביות, כולל אחת המתגוררת בבית ההארחה סנטה מרתה.

"אני יכול לאשר כי לא האב הקדוש ולא עוזריו הקרובים ביותר חלו הנגיף", אמר דובר הוותיקן מתאו ברוני בהצהרה שמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully