וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 3,000 אירו: איטליה מחריפה את המאבק במפרי הסגר

25.3.2020 / 15:33

מספר הקורבנות במדינה הוא הגבוה ביותר בעולם, עם לפחות 6,820 קורבנות בתוך בקושי חודש. למרות המגבלות החמורות, המגמה עדיין לא השתנתה והממשלה החליטה להקשיח את הענישה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

איטליה תקשיח את הקנסות על כל מי שיצא מביתו חרף הסגר הנרחב עד ל-3,000 אירו, אחרי שהנתונים מהיממה האחרונה ניפצו את התקווה לדעיכה בהשתוללות מגיפת הקורונה. ביממה הקודמת מתו 743 איש, המספר היומי השני בגובהו מאז פרוץ הקורונה בצפון המדינה ב-21 בפברואר, ועלייה לעומת היממה הקודמת, שבה מתו 602 איש. מספר הקורבנות במדינה הוא הגבוה ביותר בעולם, עם לפחות 6,820 קורבנות בתוך בקושי חודש.

מספר הנדבקים הגיע ל-69,176, אבל מפני שאיטליה בודקת רק מי שמפגין תסמינים קשים של נגיף הקוביד-19, ראש שירותי ההגנה האזרחית אמר כי המספר האמתי הוא ככל הנראה גבוה פי עשרה, כך שלמעשה כ-700 אלף איש נדבקו. זאת על אף שהמדינה נמצאת בעוצר בשבועיים האחרונים, שבמהלכו בתי הספר, הברים, והמסעדות נסגרו, והאיטלקים נקראו שלא לצאת מבתיהם אלא במקרים הכרחיים.

ביום שני הורתה הממשלה על סגירת כל בתי העסק שהוגדרו לא חיוניים לשרשרת האספקה החיונית.

"כל אחד צריך לעשות את חלקו", אמר ראש הממשלה ג'וזפה קונטה לכתבים במסיבת עיתונאים שכינס דרך שיחת וידאו. "אם כולם יצייתו לחוקים הם לא רק יגנו על עצמם ועל יקיריהם, אלא הם יאפשרו לכל הקהילה הלאומית לצאת ממצב החירום הזה".

משטרת רומא במהלך פעילות אכיפה למפרי צו בידוד לאחר החרפת הממשל לצורך התמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה 25 במרץ 2020. רויטרס
שוטרים אוכפים את הסגר ברומא, היום/רויטרס

ההגבלות הנוכחיות צפויות להישאר על כנן עד 3 באפריל, אבל ייתכן שהן יוארכו בשל המשך התפשטות המגיפה במדינה. צו שהוצא אתמול מאפשר לממשלה להאריך את מצב החירום עד 31 ביולי, אולם קונטה אמר כי הוא מקווה להקל על הסגר "הרבה לפני כן".

המגיפה פגעה קשות בכלכלת איטליה, שעוד לפני כן הייתה על סף מיתון. בנק ההשקעות "גולדמן זקס" האריך כי הכלכלה שלה תתכווץ ביותר מ-11% השנה. שר האוצר רוברטו גולטיירי אמר לפרלמנט כי הוא צופה מיתון של "כמה אחוזים".

סוכנות ההגנה האזרחית אמרה כי המחסור הקשה ביותר שבפניו עומדים שירותי הבריאות הוא מחסור במסיכות ובמכונות הנשמה, בעיה ששוררת בבתי החולים מאז פרוץ המגיפה.

בראיה לחומרת המצב, מושל מחוז ונטו, לוקה זיה, הורה על החרמת מכונות הנשמה ממרפאות וטרינריות ואמר כי ניתן לעשות בהם שימוש עם בני אדם.

אישה עוטה מסכה בטורינו לצורך התגוננות מהתפשטות נגיף הקורונה 25 במאץ 2020. רויטרס
אישה עוטה מסכה בטורינו לצורך התגוננות מהקורונה, היום/רויטרס

בזמן שמדינות אחרות פועלות כדי לשמור על האספקה הרפואית שלהן עצמן, קונצרן של חברות טקסטיל ואופנה איטלקיות הסב את קווי היצור שלו ובקרוב יוכל לייצר מחצית מכמות המסיכות הדרושה.
"זה יעניק למערכת שלנו את התחמושת שלה אנו זקוקים כדי להילחם במלחמה הזו ולהימנע מתלות מוחלטת ביבוא", אמר דומניקו ארקורי, ראש הנציבות הלאומית לחירום.

הממשלה אמרה כי כמה מגזרים תעשייתיים, כולל ספקי ציוד רפואי, חייבים להישאר פתוחים בזמן המשבר, אולם כמה איגודי עובדים סבורים שזה מרחיק לכת מדי ומאיימים בשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully