וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד עקפה את סין: מספר הקורבנות מקורונה עלה ל-3,434

25.3.2020 / 14:06

המדינה חוותה את היממה הקשה ביותר שלה, עם 738 מתים, וסך מקרי המוות אצלה שניים רק לאיטליה. "אנחנו קרובים לשיא, אם אנחנו לא כבר שם", אמר בכיר במדינה. מספר הנדבקים קפץ ל-47,610, הצבא מבקש עזרה מנאט"ו

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ספרד ראתה היום (רביעי) את הזינוק החד ביותר במספר הקורבנות שלה מנגיף הקורונה, עם 738 מתים ביממה. על פי נתוני משרד הבריאות המעודכנים, בכך עקפה ספרד את סין, והיא שנייה רק לאיטליה במספר המתים, עם 3,434 מתים. מספר הנדבקים עלה גם כן ל-47,610.

לאור ההחמרה במצב, צבא ספרד ביקש מבעלות בריתו בנאט"ו ערכות בדיקה, מכונות הנשמה וציוד מגן, כחלק מהסדרי הסיוע הבינלאומיים של הברית. הרמטכ"ל מיגל וירויה אמר כי ספרד העלתה את הבקשה לנאט"ו, שתעביר זאת לצבאות החברות בברית. הסיוע יועבר לאזרחים.

פרננדו סימון, ראש מרכז תיאום מצב החירום של ספרד, אמר כי הוא מקווה שהמספרים יגיעו לשיאם בקרוב. "אם אנחנו לא שם כבר, אנחנו קרובים מאוד", אמר. "אני לא יכול לומר שהגענו לשם". הוא הוסיף כי גם אם הם יגיעו לשיא, יהיה זה לא יעיל לחשוב על הקלה במגבלות בזמן הקרוב. סימון הוסיף כי "השגנו צמצום מוחלט כמעט במגע חברתי", לאור הישארותם של מיליונים בבתיהם כחלק מההגבלות והאיסור על התקהלויות ציבוריות.

צוותי רפואה, שאלפים מהם נדבקו בנגיף, הגישו תביעות נגד הממשלה כשהם מתלוננים על מחסור בציוד מגן בסיסי כמו מסיכות וכפפות. במדריד, הרשויות החלו לערוך בדיקות המוניות במגרש ירידים בפארק עיר.

כוחות הביטחון מחוץ למגרש החלקה על הקרח שבו נשמרים גופות חולי קורונה, מדריד, ספרד, 24 במרץ 2020. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ לחדר מתים מאולתר במגרש החלקה על הקרח במדריד, אתמול/רויטרס

אוכלוסיית המבוגרים היא הפגיעה ביותר לווירוס, ומערכת בתי האבות של ספרד הוכתה קשה במיוחד. בכמה מקרים, הצבא איתר קשישים שננטשו על ידי אנשי הצוות, וחלקם אף נמצאו מתים במיטותיהם. התביעה פתחה בחקירה.

כלי תקשורת בספרד דיווחו כי 23 דיירים בבית אבות במדריד, אחד ממוקדי המגיפה המרכזיים בספרד, מתו מתסמינים הקשורים לנגיף קוביד-10. הנהלת המקום מסרה בהצרה כי היא ביקשה אנשי צוות ואספקה נוספים, כולל ערכות בדיקה, אחרי ש-55 מהעובדים במקום נאלצו לעבור לבידוד.

בנוסף לכך, המשטרה עצרה שני בני אדם בדרום ספרד אחרי שהשליכו אבנים וחפצים אחרים על שיירה של אמבולנסים וניידות, שהעבירו 28 מבוגרים מבית אבות עם מספר גדול של נדבקים למתקן אחר בעיירה שלהם.

לאור העובדה שמערכת הבריאות שלה קורסת תחת העומס, בתי מלון מוסבים לבתי חולים ומגרש החלקה על הקרח במדריד משמש חדר מתים זמני. חברי הפרלמנט צפויים להאריך את הסגר במדינה למשך שבועיים נוספים לפחות, עד 12 באפריל.

עוד בוואלה!

השורד האחרון של השפעת הספרדית במסר לעולם: "היזהרו מהקורונה"

לכתבה המלאה
רחובות מדריד מרקונים מאנשים לאחר הנחיות הממשל להסתגר בבתים לצורך מניעת התפשטות נגף הקורונה 24 במרץ 2020. רויטרס
הסגר צפוי להתארך. רחובות מדריד נטושים, היום/רויטרס

בנוסף לקורבנות הרבים, הסגר מנחית מכה כואבת על הכלכלה הספרדית ועשרות אלפי עובדים הוצאו לחופשי זמנית בענפי המכירות, התיירות והייצור שהושבתו. הבנק המרכזי של ספרד אמר היום כי חלו שיבושים חמורים בכלכלה מאז תחילת החודש וירידה תלולה בהוצאות הצרכנים.

בצל הביקורת על חוסר התגובה המתואמת של האיחוד האירופי, מנהיגי תשע מדינות, בהן ספרד, צרפת ואיטליה, קראו לגוש להסכים על "מנגנון חוב משותף" להקצאת כספים לתמיכה בתעשיית הבריאות במאבק בקורונה, כמו גם בכלכלות בכללותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully