וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-900 מתים מקורונה ביממה באיטליה, חשש מהתפשטות גם בדרום

כמעט עשרת אלפים בני אדם מתו במדינה, קרוב לפי שניים מכל מדינה אחרת בעולם. היא גם עקפה את סין במספר הנדבקים, והיא שנייה רק לארה"ב. בקצה הדרומי של ארץ המגף ערוכים עוד פחות למגיפה שכזו, ושם בטוחים שהיא תגיע אליהם. "עניין של שעות, לא של ימים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

איטליה שברה היום (שישי) שיא נוסף, עם 919 מתים מנגיף הקורונה ביממה, המספר היומי הגבוה ביותר שנרשם במקום כשהוא בעולם. בנוסף לכך, היא עקפה את סין, שבה פרץ הווירוס לראשונה, במספר הנדבקים. עם 9,134 קורבנות, מספר המתים באיטליה גבוה כמעט פי שניים מכל מדינה אחרת בעולם, והיא שנייה רק לארצות הברית מבחינת מספרי הנדבקים, עם 86,498.

איטליה הייתה המדינה המערבית הראשונה שהטילה מגבלות משמעותיות על תנועת אזרחיה, והיא החמירה אותן שבוע אחר שבוע מאז פרוץ המגיפה לפני חמישה שבועות. כל הפעילויות הלא חיוניות הושבתו לפחות עד יום שישי הבא.

"עוד לא הגענו לשיא ועוד לא עברנו אותו", אמר לכתבים ראש מכון הבריאות העליון, סילביו ברוספרו, לפני פרסום הנתונים. ואולם, יש "סימני האטה" במספר הנדבקים - 5,959. "כשהירידה הזו מתחילה, עד כמה עמוקה היא תהיה תלויה בהתנהגות שלנו".

פרנקו לוקטלי, ראש המועצה המייעצת לממשלה בענייני בריאות, אמר כי המגבלות הנוכחיות צפויות להתארך מעבר ל-3 באפריל. "אילו הייתי צריך להחליט על בסיס המידע מהיום, אני סבור שזה בלתי-נמנע שהצעדים האלו יוארכו", הדגיש.

שרת החינוך לוסיה אצולינה אמרה כי השבתת מוסדות החינוך, שהיו המקומות הראשונים באיטליה שנסגרו עוד ב-3 במרץ, תימשך מעבר ל-3 באפריל. "המטרה שלנו היא להבטיח שהתלמידים יחזרו לבית הספר רק כשנהיה בטוחים לגמרי שזה בטוח עבורם", אמרה.

התפשטות נגיף הקורונה בנאפולי שבאיטליה ב-27 במרץ 2020. רויטרס
התפשטות הקורונה בנאפולי, איטליה/רויטרס

במחוז הצפוני לומברדיה, שבמרכזו הבירה הפיננסית מילאנו, נרשמו 43% מהנדבקים הידועים ו-59% ממקרי המוות. העיר ברגמו שוב הייתה המקור למספר המקרים הגדול ביותר היום, עם 602, כשמילאנו אחריה עם 547 קורבנות. עם זאת, נרשמה ירידה קלה באזור.

המושל, אטיליו פונטנה, אמר כי "שיעור הנדבקים לא עולה, ולדעתי הוא עומד לרדת". לדבריו, הבדיקות הורחבו, כשעתה צריך להציג רק תסמין בודד של הנגיף כדי להיבדק, ולא לפחות שניים כפי שהיה עד כה.

במכתב פתוח ששלחו לממשלה, קראו יותר מ-300 רופאים ומדענים לאפשר להם להשתמש במעבדות שלהם בכדי להאיץ את הבדיקות ולזהות את המקרים הקלים והאסימפטומטיים שכרגע לא מתגלים. נכון לעכשיו, רק כמה מעבדות מיוחדות בודקות את המטושים, מה שמגביל מאוד את מספר הבדיקות והמידע על ההיקף האמיתי של המגיפה במדינה.

"באיטליה יש קהילה יוצאת דופן של חוקרים, היכולה לתרום באופן מידי ומשמעותי מאוד, ובחינם, למצב החירום הנוכחי", כתבו. במשרד הבריאות טרם הגיבו.

הפדרציה הארצית של רופאים, מנתחים ורופאי שיניים מסרה כי 46 מחבריה מתו עד כה, רבים מהם רופאי משפחה בעיירות ובערים בצפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אישה מכסה את פניה מחוץ לביתה בבארי שבדרום איטליה בשל התפשטות הקורונה ב-27 במרץ 2020. רויטרס
אישה מכסה את פניה מחוץ לביתה בבארי שבדרום איטליה/רויטרס

עם זאת, המצוקה גדלה גם בדרום, שם בתי החולים מוכנים ומצוידים עוד פחות מהצפון המשגשג.

בשבוע אחד בעיירה פוליה, שנמצא ב"עקב" של ארץ המגף, מספר הנדבקים עלה מ-478 ל-1,182, כשמספר החולים בטיפול נמרץ הכפיל את עצמו. גם בקמפניה הוכפלו מספר המקרים ל-1,310 ומספר המאושפזים בטיפול נמרץ שולש.

"זה עניין של שעות, לא ימים", כתב מושל מחוז קמפניה, שבו שוכנת גם נאפולי, לממשלה המרכזית, כשהוא מתלונן שבקשותיו הדחופות למכונות הנשמה לא נענו. "יש סיכוי אמיתי שלטרגדיה של הצפון תצטרף טרגידה של הדרום"

"אל תצאו החוצה!"

קאטנו דה לוקה, ראש עיריית מסינה שבסיציליה, עשה צעד יוצא דופן כשהקליט בקולו מסר אזהרה לתושבים שאותו משמיעים רחפנים הטסים בשמי חוף הים ועוקבים אחרי תנועות התושבים.

"אל תצאו החוצה! זו פקודה של ראש העיר דה לוקה!", זועק הקול הבוקע מהרחפן.

מספר מקרי המוות הגבוה באיטליה וההתפשטות האגרסיבית של הנגיף הביאו את האפידמיולוגים האיטלקים להעריך כי המספר האמיתי של הנדבקים עשוי להגיע ל-450 אלף, וכי המחסור בבדיקות מעמידות את אזרחי איטליה בפני הדבקה עתידית. נכון לעכשיו, איטליה בודקת רק את מי שמראה תסמינים, מכיוון שמעבדותיה אינן יכולות לעבד בדיקות נוספות מעבר לכך. עד היום נערכו יותר מ-360 אלף בדיקות.

הווירולו ד"ר אנדראה קריסנטי, מנהל המכון לרפואה מולקולרית באוניברסיטת פדובה ויועץ לממשלה האזורית של ונטו, מצביע על המחקר האפידמיולוגי המבוקר היחיד שנעשה מאז ההתפרצות, בעיירה הקטנטנה וו. לדבריו, זו עדות לכך שמספר הנדבקים האמיתי הוא גבוה בהרבה, וכי יש סיכון עצום בעריכת מספר בדיקות מצומצם.

מטופלים הסובלים מנגיף הקורונה בבית חולים במילאנו שבצפון איטליה ב-27 במרץ 2020. רויטרס
מטופלים הסובלים מקורונה בבית חולים במילאנו/רויטרס

מקרה המוות הראשון מקורונה באיטליה היה בוו, שננעלה ב 22 בפברואר. כל 3,300 התושבים נבדקו. על פי המחקר, 3% מהם נדבקו בווירוס, אך ל-50% -75% לא היו תסמינים. עם זאת, משום שכל המקרים החיוביים זוהו, בודדו והוכנסו להסגר גם אם לא הראו תסמינים, המשך ההידבקות בעיירה נבלם כמעט לחלוטין.

"העיירה הקטנטנה הזו לימדה אותנו המון", אמר קריסנטי לרדיו RAI הממשלתי. לדבריו, המחקר הראה שאפילו אנשים אסימפטומטיים מעבירים את הנגיף, מכיוון שהחולים החדשים המעטים שנרשמו בין הבדיקות היו בבתים שבהם התגוררו חולים אסימפטומטיים. קריסנטי אמר כי הדרך היחידה לעצור את ההתפשטות יותר בדיקות, מעקב פעיל אחרי כל הנדבקים ובידוד.

בהתבסס על תוצאות המחקר בוו, מושל מחוז ונטו, לוקה זיה, מתכנן להרחיב משמעותית את הבדיקות ברחבי האזור, במטרה להגיע ל-20 אלף בדיקות ביום ולחלק מסיכות מגן לכל משפחה. וונטו בדקה כבר כמעט 80 אלף, ובהשוואה ללומברדיה הסמוכה, המחוז שנפגע בצורה הקשה ביותר באיטליה, התמותה בוונטו נמוכה יחסית, עם 287 קורבנות ו-6,935 נדבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully