וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל מוסד חרדי פעל למרות ההנחיות, עשרות תלמידים ייכנסו לבידוד

מנהל המוסד שהתגלה כחולה בנגיף המשיך בעבודתו למרות הנחיות משרד הבריאות, בשל הוראת הרב קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי. "הקפדתי מאוד על חיטוי ידיים", אמר לתלמידים. במהלך היום המשטרה ביצעה פעולות אכיפה בשכונת מאה שערים, ואמבולנס נרגם באבנים

צילום: מד"א, עריכה: אביחי ברוך

מנהל מוסד חרדי בירושלים התגלה היום (שני) כחולה בנגיף הקורונה, ובעקבות כך, עשרות מאנשי הצוות החינוכי והתלמידים שהיו בקרבתו - ייכנסו לבידוד. מדובר בתלמוד תורה לגילאי 13-6 שלמרות ההנחיות של משרד הבריאות המשיך בשגרת הלימודים עד יום שלישי שעבר, זאת בשל הוראת הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי. במקביל, במהלך היום המשטרה ביצעה פעולות אכיפה בשכונת מאה שערים בעיר, הטילה קנסות ועצרה מפרי הנחיות. אמבולנס של מד"א נרגם באבנים בעת ביצוע בדיקות בשכונה.

בהודעה לתלמידים, מנהל המוסד טען כי גם בזמן שהמוסד היה פעיל הקפיד מאוד "על חיטוי ידיים ומשטחים ומרחק גדול של שני מטרים מאנשים" ולדבריו נמנע ממגע לחלוטין. עם זאת, הוא הסביר כי "לפי כללי משרד הבריאות כל מי שהיה במחיצתי - חייב להיכנס לבידוד". בהודעה הוא הביע תקווה כי "נעבור את זה מהר בלי עוד מקרים של הדבקות" וביקש "מכל ילד וילד ומהוריהם להזכיר אותי בתפילה לרפואה שלימה". הצוות והתלמידים שמחויבים בבידוד הוא למשך שבוע, זאת לאור העובדה כי הפעם האחרונה שהמנהל בא במגע עם התלמידים הייתה ביום שלישי שעבר.

פעולות אכיפה של משטרת ישראל בשכונת מאה שערים בירושלים לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 29 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
מנהל מוסד חרדי חלה, התלמידים נכנסו לבידוד. פעולות אכיפה במאה שערים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

ההוראה של הרב חיים קנייבסקי למנהלי המוסדות המזוהים עמו להמשיך בשגרת הלימודים, תוך הקפדה על עשרה תלמידים בכל קבוצה במרחק של שני מטרים אחד מהשני, ניתנה גם לאחר שמשרד הבריאות הוציא צו שאוסר זאת. משטרת ישראל ניסתה לאכוף את הצו, ובין היתר, גם הגיע למוסד של אותו מנהל שאובחן כחולה בקורונה, איימו להטיל עליו סנקציות, אך הוא הודיע אז לצוות החינוכי כי הלימודים יימשכו כרגיל, בהתאם להנחיות.

המוסדות הפסיקו את הלימודים בשבוע שעבר, לאחר שנגיף הקורונה המשיך להתפשט, אבל רק אתמול נינתה הוראה פומבית של הרב קנייבסקי שהיא שונה מההוראה הקודמת, ונחשבת מחמירה יותר, שכוללת בין היתר איסור על קיום מניינים, והיתר להלשין לרשויות החוק על מי שמפר את הוראות משרד הבריאות.

ניפוץ שמשת הרכב של צוות מד"א שהגיע לערוך בדיקות בשכונת מאה שערים בירושלים 30 במרץ 2020. מד"א
שמשת הרכב המנופצת במאה שערים, היום/מד"א

בעקבות ביקורת שספג מחבריו, מנהל המוסד מירושלים כתב לפני שבועיים בקבוצה פנימית בווטסאפ כי "מי שרוצה לנהל חיידר ולהיות ראוי לפקדונות היקרים שהופקדו בידנו (התלמידים - י"א) נבחן בשעות קשות וצריך לדעת לקבל החלטות קשות ואף כאלו שגובלות במסירות נפש כפשוטו". הוא הזכיר את הוראת הרב קנייבסקי וטען כי הוא "הורה באופן הברור ביותר ודעתו נחרצת שיש להמשיך ולקיים את תלמודי התורה כי זו הערובה להמשך החיים והקיום. הוא אמר זאת ברור, הוא אמר גם שזה הרבה יותר מסוכן לבטל מאשר לחשוש ממגיפה. אצלי הציות לגדולי ישראל זה לא רק סיסמה אלא דרך חיים ואמונה אמיתית ופשוטה".

קנסות הוטלו על מתקהלים, אמבולנס נרגם באבנים

מוקדם יותר היום, צוות מד"א נרגם באבנים בעת שהגיע לקחת דגימת קורונה ברחוב עונג שבת בשכונת מאה שערים בירושלים. חובש מד"א נפגע באורח קל בכתפו, והשמשה הקדמית של הרכב בו נסע נופצה. במד"א מסרו כי יגישו תלונה במשטרה.

במקביל, כוחות משטרה גדולים הוצבו בשכונה לטובת אכיפה מוגברת של תקנות החירום למאבק בהתפשטות הקורונה. השוטרים פיזרו מאות תושבים שהתגודדו בבתי כנסת. עד כה נרשמו יותר מ-25 דוחות על סך 5,000 שקלים בגין התקהלות אסורה וחמישה דוחות בסך 500 שקלים בגין הפרת שמירת מרחק של מאה מטרים מהבתים. ארבעה בני אדם נעצרו ועוכבו לחקירה.

"מרבית בתי העסק והציבור המתגורר באזור נשמע להנחיות, אך יחד עם זאת זיהו במשטרה שעדיין ישנו קומץ קטן מתושבי האזור שמפרים את ההנחיות ומסכנים את בריאות הציבור, תוך שעשרות מהם מתפללים ומתרכזים יחד במקומות סגורים", נמסר מהמשטרה. "פעילות המשטרה הביאה בשבוע האחרון לצמצום ניכר של הציבור ברחובות השכונה, והנוכחות נמשכת על מנת לוודא שכלל התושבים נשמעים להנחיות".

אכיפת המשטרה בשכונת מאה שערים לטובת שמירה על הנחיות משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה 30 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
אכיפה משטרתית במאה שערים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הבריאות הביעו חשש מהתחלואה הגוברת במרכזי האוכלוסייה החרדית. מדגימות שערכו בהדסה עין כרם נמצא כי ישנו שיעור תחלואה גבוה בשכונות מאה שערים ובית ישראל בירושלים. "יש בעיה הולכת ומצטברת בחברה החרדית", אמר אתמול רופא בכיר באחד מבתי החולים בירושלים. "נכון לעכשיו עוד לא הרגשתי שעושים משהו עם זה. יש צוברים בשכונות האלו. אם היו דוגמים את זה בצורה סיסטמתית היה אפשר לעצור את זה, אבל זה לא המצב".

לא רק במוסד החרדי ובחלק מבתי הכנסת נמשכת הפעילות חרף הנחיות משרד הבריאות. שר הפנים אריה דרעי פנה היום לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולמ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בדרישה להביא לסגירת מקוואות הגברים, הממשיכים לפעול אף הם. "אני פונה אליך על מנת שתפעל באופן מיידי לסגירת כל המקוואות הרשמיות והמאולתרות וזאת כבכדי לעצור כל פעילות שאינה תואמת את כלל משרדי הבריאות. מקוואות אלו עוברים על החוק ומפרים את הנחיות הממשלה בנושא, שכן עלולים לגרום למקרי הדבקות רבים וחלילה אף למקרי מוות. עלינו לפעול יחד ובכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לעצור את ההדבקות", כתב דרעי במכתבו לשניים.

(עדכון ראשון: 14:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully