וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים שודדים סופרמרקטים באיטליה: "אין לנו כסף לאוכל"

המשטרה בסיציליה החלה לסייר מחוץ לחנויות המזון, אחרי שורת מעשי שוד בזמן הסגר המוטל במדינה מוכת הקורונה. "אין לנו מה לאכול", סיפרה אם לשלושה. יותר ויותר פונים לארגוני צדקה, והחשש שהמאפיה תנצל את המצב. הממשלה הבטיחה לחלק תלושי מזון בסך 400 מיליון אירו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ממשלת איטליה הקצתה 400 מיליון אירו לתלושי מזון לתושבים, לאור הקשיים של העניים כתוצאה מהסגר הנרחב שהטילה המדינה במסגרת המלחמה במגיפת הקורונה. הממשלה האיטלקית אישרה חבילת סיוע של 25 מיליארד אירו מוקדם יותר החודש, כדי להשאיר את הכלכלה בחיים. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר כי 4.3 מילארד אירו יועברו לראשי הערים כדי שאלו יוכלו לעזור לתושביהם, בנוסף לסכום שהוקצה לתלושי המזון.

בימים האחרונים נרשמה מתיחות באי סיציליה, והמשטרה החלה לסייר מחוץ לסופרמרקטים בעקבות סדרת גניבות. לפי דיווחים בכלי התקשורת באיטליה, תושבים ברחו מבלי לשלם או שהם לחצו על בעלי חנויות קטנות לתת להם מזון בחינם.

"אין לנו כסף לשלם, אנחנו צריכים לאכול", צעק אדם אחד על קופאים בסופרמרקט בפלמרו.
רבים שנותרו ללא פרנסה נאלצים לפנות לארגוני צדקה. "אין לנו מה לאכול", סיפרה קרמלה, אם לשלושה מפלרמו.

בעיתון לה סטמפה דווח כי כ-300 אלף איש ברחבי סיציליה הועסקו בעבודות מזדמנות שהתשלום עליהן במזומן, בהן מטפלים, פקחי חניה ומוכרים ברחוב. "צריך להוסיף אותם לעניים החדשים", נכתב בעיתון, שציין צעיר שעבד במועדון בעיר וישן עתה במיטתו.

בנוסף לכך, חברת משלוחים הפסיקה לפעול בפרברי פלרמו, בירת סיציליה, אחרי שאחד השליחים שלה הותקף ונשדד ביום שבת.

בעיר בארי, שבדרום איטליה היבשתית, תועד זוג מתחנן למקדמה של 50 אירו מחוץ לסניף בנק, אחרי שהחנות שלהם נסגרה בשל ההסגר.

אנשים ממתינים בתור לספור מרקט במזג אוויר חורפי בקטניה (עיר נמל בסיציליה) לצורך הצטיידות במזון ברקע התשפטות נגיף הקורונה 29 במרץ 2020. רויטרס
תושבים בתור לסופרקמט בקטניה, סיציליה/רויטרס

לאולוקה אורלנדו, ראש עיריית פלרמו, הזהיר כי אם לא ייעשה משהו כדי לעזור לעניים, המאפיה תוכל לנצל את המצב. "חוסר הנוחות הולך וגדל ואנחנו מקבלים דיווחים מדאיגים על מחאה וכעס שמנוצלים על ידי פושעים שרוצים לערער את יציבות המערכת", אמר לרשת סקיי ניוז ."ככל שעובר זמן, כך נגמרים עוד משאבים. החיסכון המועט שיש לאנשים הולך ואוזל. זה אומר לנו שהבעיות החברתיות-כלכליות יתפוצצו".

האפיפיור פרנציסקוס התריע מהמחיר הסוציו-אקונומי של המגיפה אחרי מיסה שהעביר בלייב סטרימינג ביום שבת. "אנו מתחילים לראות אנשים רעבים, מכיוון שהם לא יכולים לעבוד, לא הייתה להם עבודה קבועה בשל בנסיבות רבות", אמר.

עוד בוואלה!

צוות רופאים ואחיות: גיבורי המלחמה במגיפת הקורונה באיטליה

לכתבה המלאה
אנשים ממתינים בתור לספור מרקט במזג אוויר חורפי בקטניה (עיר נמל בסיציליה) לצורך הצטיידות במזון ברקע התשפטות נגיף הקורונה 29 במרץ 2020. רויטרס
הממשלה הבטיחה לעזור לעניים. תור לסופרמרקט/רויטרס

אתמול נרשמה ירידה זה היום השני ברציפות במספר מקרי המוות באיטליה, מוקד המגיפה העולמית, אך הממשלה צפויה להאריך את הסגר. 756 איש מתו ביממה שבין שבת לראשון, בהשוואה ל-889 ביום שבת ו-919 ביום שישי - מספר הקורבנות היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ הנגיף. לפי הנתונים הרשמיים, 10,779 איש מתו מהווירוס באיטליה. גם במספר הנדבקים החדשים נרשמה אתמול ירידה, החדה ביותר מאז יום רביעי, עם קצת יותר מ-5,000 מקרים, ובסך הכול 97,689.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully