וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים עזרה": 11 נדבקו בבית האבות בב"ש, אך משרד הבריאות מסרב לבדוק

30.3.2020 / 8:27

גורמים בדיור המוגן תיארו מחסור בכוח אדם בעקבות התפשטות הנגיף במקום, שממנו מת אחד הדיירים, וקראו לעזרת המשרד. "לא יודעים מה כמות החולים, אנחנו מסכנים דיירים במצב טוב". קופת החולים כללית, שהבדיקות ברשותה: "עדיין לא התקבלה החלטה בנושא, והוא נמצא בבחינה"

צילום: יניר יגנה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

גורמים בדיור המוגן "משען" באר שבע מתחו ביקורת על משרד הבריאות, לאחר ש-11 דיירים ואנשי צוות חלו בקורונה, ודייר אחד מת מהנגיף ביום שישי האחרון. לדברי הגורמים, "דרשנו בדיקות, משרד הבריאות לא אישר, אנחנו לא יודעים מה כמות החולים במקום".

בבית האבות יש כ-200 דיירים ואנשי צוות, חלקם בבידוד, ועקב כך יש מחסור גדול בכוח טיפולי לקשישים הנמצאים במקום. "הנגיף החל להתפשט. עד היום אנחנו לא יודעים כמה נדבקו באמת, ביקשנו בדיקות אבל לא נענו לדרישתנו. 28 אנשי צוות נמצאים בבידוד, כולל אחות ראשית ומנהל המקום, חסרים הרבה עובדים מקצועיים ומטפלות וזה פוגע בקשישים", אמר גורם במקום. "אנחנו מבקשים בדיקות ולא נותנים, סך הכל עשו 20 בדיקות מתוך 200 אנשים. מה מצפים מאיתנו לעשות? לא עושים בדיקות, אין לי כוח אדם, אנחנו חייבים עזרה".

הגורם טען כי עדיין אין להם תמונה ברורה של המצב, "כל אחד אומר משהו אחר, יכול להיות שיש דיירים במצב טוב ואנחנו מסכנים אותם. אם היו נערכות בדיקות הייתי יודע כיצד לטפל, אני לא גורם מקצועי. זה בא לנו כרעם ביום בהיר, חסרים לי עכשיו כ-30 עובדים, חייבים לעשות בדיקות".

במשרד הבריאות מתנגדים למתן הבדיקות למשען, אולם ההחלטה נמצאת בידי קופת החולים כללית, שהבדיקות ברשותה. "נושא הבדיקות עדיין לא הוחלט ונמצא בבחינה", מסרו בקופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ירושלים 2". מחאת המשפחות במשען באר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי הצטרף למניין הקורבנות אברהם ארושס, בן 93, מדיירי המקום. נוסף אליו, אובחנו במשען 11 נדבקים בנגיף מתוך 17 בדיקות שנעשו - שישה דיירים וחמישה אנשי צוות. ארבעה דיירים מהמחלקה הסיעודית במוסד מאושפזים בבית החולים סורוקה, ושניים נוספים נדבקו בנגיף אך לא פיתחו תסמינים.

בעקבות הנתונים הגבוהים, משפחות הדיירים הפגינו הבוקר בכניסה למקום. "רוצים להפוך אותנו ל'ירושלים 2'. אף אחד לא אומר לנו כלום, פשוט לא מובן. יש עוד חולות ואף אחד לא נותן לנו תשובות", אמר מוריס ממן, שאמו גרה בדיור המוגן. "הם יחליטו מי יחיה ומי ימות. צריכים לעשות בדיקות לכולם, לא ייתכן שיעשו רק לחלק. הם כולם הסתובבו פה, אבל אף אחד לא בדק את כולם" הוסיפה מלי אביעוז, גם כן בת לדיירת משען.

עוד בוואלה!

11 חולי קורונה בבית אבות בבאר שבע; קרובי הדיירים מוחים: "לבדוק את כולם"

לכתבה המלאה
אברהם ארושס שמת מקורונה בגיל 93. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
"בא לנו כרעם ביום בהיר". אברהם ארושס/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

התפשטות הקורונה במשען מצטרפת למקרה בית האבות "מגדל נופים" בירושלים. 14 דיירים אובחנו כחולים ושלושה נוספים מתו, לאחר שעובדת סוציאלית המועסקת במקום לא ידעה כי היא נשאית של הנגיף. גם שם למשפחות הדיירים הייתה ביקורת קשה על התנהלות המקום, "בבית האבות לא קיבלו מיגון ובדיקות. אף אחד לא נכנס לטפל מערכתית. חלק מהצוות נכנס לבידוד, וחשבו שבזה פתרו את הטיפול", טענה בתו של משה אורנשטיין, אחד הקורבנות. "הוא סבל מתסמינים במשך שבועיים עד שנערכה לו בדיקה".

מניין קורבנות הקורונה בישראל הוא כעת 15, לאחר ששלושה נוספים התווספו אתמול. 4,247 אנשים אובחנו כחולים בנגיף, מתוכם 74 במצב קשה, כולל 59 מורדמים ומונשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully