וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: טלגראס יכול להיחשב לארגון פשיעה

מייסד הארגון עמוס דב סילבר טען כי יש למחוק מכתב האישום את הסעיפים הנוגעים לחוק למאבק בארגוני פשע, אך שלושת השופטים הבהירו כי טלגראס עונים על כל המאפיינים שנקבעו בפסיקה לארגון כזה. נגד כ-30 מבכירי טלגראס הוגשו כתבי אישום, וסילבר הואשם בניהול ארגון פשיעה

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי מרכז קבע היום (ראשון) כי טלגראס הוא לכאורה ארגון פשיעה. שלושה שופטים דחו את הטענות של מייסד הארגון, עמוס דב סילבר, שטען כי יש למחוק מכתב האישום את הסעיפים הנוגעים לחוק למאבק בארגוני פשע.

לפני כשנה הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד כשלושים מבכירי טלגראס, פלטפורמה ששימשה לסחר בסמים, בעיקר קנאביס, באמצעות אפליקציית המסרים המוצפנת טלגרם. בספטמבר, לאחר שהוסגר לישראל מאוקראינה, הוגש כתב אישום גם נגד סילבר, שהואשם בין היתר בניהול ארגון פשיעה.

סילבר טען באמצעות סנגוריו, עורכי הדין איתי ברעוז וניצן ביילין מטעם הסנגוריה הציבורית, כי הפרקליטות טעתה כשייחסה לנאשמים הבכירים עבירות במסגרת ארגון פשיעה. לדבריו, "הדבר לא עולה בקנה אחד עם תכליתו ומטרתו של החוק למאבק בארגוני פשע, והעובדות הנטענות בכתב האישום לא מקיימות את ההגדרה של ארגון פשיעה".

תפיסת ראשי טלגראס. יח"צ,
עונים על כל המאפיינים שנקבעו בפסיקה לארגון פשע. טלגראס/יח"צ

עוד טענו הסנגורים כי בטלגראס התקיימו מאפיינים שלא התקיימו במקרים שבהם נידונו ארגוני פשיעה אחרים, כמו העובדה שסילבר פעל בגלוי ולא במחשכים. לדבריהם, "אין זה המקרה הראוי לשימוש בכלים המיוחדים, הנוקשים והחמורים של חוק המאבק בארגוני פשיעה".

המשפט בפרשה נמצא עדיין בשלב הטענות המקדמיות. המשמעות היא שעדיין לא מוצגות לבית המשפט ראיות ולא נשמעים עדים. כלומר, סילבר טען כי גם אם העובדות להן טוענת הפרקליטות בכתב האישום יוכחו, טלגראס לא היה ארגון פשיעה. השופטים מיכל ברק נבו, ליאורה ברודי ומיכאל תמיר דחו את הטענה הזו.

עוד בוואלה!

עמוס דב סילבר: הגיבור-נבל הנמלט שהנגיש לכולם את הקנאביס

לכתבה המלאה
הארכת מעצר למייסד טלגראס עמוס סילבר, 18 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
הארכת מעצר למייסד טלגראס עמוס סילבר/ראובן קסטרו

השופטת בר נבו, שכתבה את עיקר ההחלטה, קבעה כי ככל שהעובדות הנטענות בכתב האישום יוכחו, יש לקבוע כי טלגראס היה ארגון פשיעה. היא סקרה את המאפיינים שנקבעו בפסיקה לארגון כזה - ומצאה כי הוא עונה על כולם. במקביל, היא דחתה את הטענה לפיה העובדה שסילבר פעל בגלוי מוציאה את טלגראס מכלל הגדרת ארגון פשע, והוסיפה כי ממילא בעוד הוא פעל בגלוי, האנשים שתחתיו לא עשו זאת. "סילבר", כתבה השופטת, "אומנם פעל באופן גלוי ומוחצן, אך מנהלי טלגראס ועובדיו פעלו באופן חשאי ושמרו על סודיות זהותם על פי כתב האישום".

"לאור כל האמור", סיכמה ברק נבו, "אני סבורה שעל פי עובדות כתב האישום, טלגראס עונה לכאורה להגדרותיו של 'ארגון פשיעה'". לדבריה, "השאלה האם שימוש בכלים של חוק המאבק לצורך התמודדות עם ארגון כדוגמת טלגראס איננו ראוי, מקומה להיבחן לאחר שמיעת הראיות, ולאחר שיתבררו מאפייניה ופעילותה של טלגראס, ובפרט העניין הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully