וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס דב סילבר: הגיבור-נבל הנמלט שהנגיש לכולם את הקנאביס

29.9.2019 / 14:00

את מייסד "טלגראס" ניתן להגדיר כמהפכן. הוא הקליל את הזמנת הצמח, ונשענו עליו לא רק סטלנים - אלא גם חולים שנפלו בין הכיסאות. אך התבטאויותיו על צריכת קנאביס בקרב בני נוער, כמו גם היותו ראש ארגון פשע - מגבילים את הסימפטיה כלפיו. פרויקט אנשי השנה של וואלה! NEWS

הארכת מעצר למייסד טלגראס עמוס סילבר, 18 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
יש משהו סימבולי בכך שמי שהוביל ללכידתו של דב סילבר היה לא אחר מאשר ראש ענף "עוקץ" בטלגראס. סילבר/ראובן קסטרו

מעטים הם העבריינים שמתקבלים בבית המשפט במחיאות כפיים ובתשואות כפי שהתקבל מי שהמשטרה הגדירה כראש ארגון פשע, עמוס דב סילבר, פעיל הלגליזציה הבולט ביותר בישראל. תאהבו את זה או לא: סילבר עשה מהפכה של ממש בהנגשה של הקנאביס לציבור הרחב בישראל.

סילבר הפך את הזמנת הצמח לקלה ביותר. לחיצת כפתור ושליח עם פרחים ריחניים יגיע עד אליכם, לעיתים תוך 20 דקות, מהיר יותר מלהזמין המבורגר. אך לא רק סטלנים נמנו בקהל לקוחותיו, גם חולים שלא הצליחו לקבל מרשם לתרופה ממשרד הבריאות וחולים שהמינון שקיבלו לא הספיק להם. רבים מהם סיפרו כיצד סילבר היה שולח להם קנאביס ללא תמורה. אחד מאותם חולים שקיבלו ממנו אספקה שוטפת של התרופה, הגיע לבית המשפט להארכת מעצרו של וזעק: "תתביישו לכם, הבנאדם הזה הציל לי את החיים".

הארכת מעצר למייסד טלגראס עמוס סילבר, 18 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
היה על הכוונת של משטרת ישראל במשך תקופה ארוכה. מתוך הארכת מעצרו של סילבר, אוגוסט/ראובן קסטרו

עמוס דב סילבר היה על הכוונת של משטרת ישראל במשך תקופה ארוכה. הוא נהג לגדף את המשטרה, לפרסם תמונות של שוטרים שעצרו סוחרים והרגיש בטוח להפעיל את הטלגראס ממקום מושבו בארצות הברית. במשטרה חיכו לטעות הראשונה שיעשה, כזו שתאפשר להם לשים עליו את היד - וכך היה. יש משהו סימבולי בכך שמי שהוביל ללכידתו של דב סילבר היה לא אחר מאשר ראש ענף "עוקץ" בטלגראס. תפקידו היה לטפל בתלונות של סוחרים ולקוחות על "עקיצות" ומעשי מרמה ושוד, מעין "משטרה" פנימית שבסופו של דבר התהפכה על סילבר.

נ', ראש ענף "עוקץ", הופעל על ידי המשטרה. הוא תיעד ואסף ראיות נגד חבריו לארגון ובראשם סילבר והביא ללכידתו. בהקלטות שנחשפו בוואלה! NEWS, נשמע הסוכן נ', הסוכן המשטרתי נ', מפתה את עמוס דב סילבר, להגיע כביכול לחתונתו באוקראינה. "רציתי לספר, אני כולי מאושר. בקיצור, בחורה אוקראינית מבוגרת ממני בשנתיים, לא האמנתי בחיים.. אני מה זה מבסוט, סתם רציתי לשמח אתכם, שתשמחו איתי, כזה, אתה יודע". סילבר, שבטח בו ולא חשש לרגע שראש ענף העוקץ שלו יעקוץ אותו, טס במיוחד מארצות הברית לאוקראינה לחתונתו של נ', ושם נלכד. לאחר מכן החסיר סילבר כמה פעימות מלהב 443, כשהצליח לברוח משומריו בשדה התעופה באוקראינה, אך לבסוף נלכד בשנית.

מיוחד

עלייתה ונפילה של טלגראס

לכתבה המלאה
צילומי מסך טלגראס. צילום מסך, צילום מסך
צילום מסך מתוך אפליקציית טלגראס/צילום מסך, צילום מסך

למרות המאמצים הגדולים שעשתה משטרת ישראל, הטלגראס חי ובועט, ומאז מעצרו של סילבר נפתחו בטלגרם עוד ועוד ערוצים לממכר קנאביס. עוד בתקופת הטלגראס היה לכל סוחר קבוצת VIP של לקוחותיו הקבועים, שממשיכים עוד לפעול ולפרוח. סילבר הוא אישיות שנויה במחלוקת. המשטרה סימנה אותו כמטרה והצליחה. למרות ההצפנה של רשת הטלגרם ולמרות שפעל מארצות הברית, סילבר עצור בישראל וצפוי לעונש מאסר.

מצד שני, קניית קנאביס היא עודנה עסק קל, מה שמעיד שמעצרו וכתב האישום שהוגש נגדו לא הביא לפגיעה ישירה בנגישות החומר להמונים, אפילו להיפך.

אך אסור לנו להתבלבל. מלבד סמים קשים שהוצעו בטלגראס לכל דורש, נמכר הקנאביס גם לבני נוער. סילבר אמר לא אחת בראיונות שהעניק לתקשורת, כי הוא מעודד בני נוער לצרוך את הסם, "אני לא רואה דבר חמור בבני נוער שצורכים קנאביס, בפרט על רקע זה שבני נוער בני אותו גיל צורכים חומרים אחרים".

  • עוד באותו נושא:
  • טלגראס
  • 443

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully