וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהוחלט על בדיקות לצוות: 7 עובדים נוספים בהדסה אובחנו בקורונה

25.3.2020 / 23:05

בבתי החולים החליטו לבצע בדיקות לכלל העובדים, למרות שמשרד הבריאות סבור שהבדיקות אינן נחוצות. בשני ימי הדגימה נמצאו 15 עובדים כחולים בקורונה, מה שעלול לסכן מטופלים רבים. "התוצאות של בדיקות הצוותים בבית החולים צריכות להוות אור אדום", הסביר המנכ"ל רוטשטיין

צילום: דוברות הדסה, עריכה: אסף דרורי

15 עובדים מבתי החולים הדסה בירושלים התגלו היום (רביעי) כחולים בנגיף הקורונה, זאת במהלך מבצע דגימות שהחליט מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין לערוך לצוותי הדסה באופן נרחב לאיתור קורונה, בניגוד לעמדת משרד הבריאות, לפיה אין צורך לבצע בדיקות הידבקות לאנשים שאינם עונים על הקריטריונים שהוגדרו כבעלי סיכון להידבקות.

במסגרת מבצע הדגימה, שהחל היום ונמשך גם היום, אותרו 15 עובדים חולים בקורונה. אתמול התגלה הנגיף אצל שמונה עובדים, ואילו היום הנגיף נמצא אצל שבעה עובדים נוספים, בהם איש בטחון שמועסק כעובד קבלן, ואיש צוותי הצלה חיצוני. עד כה, נבדקו 596 בני אדם בבית החולים.

כל 15 הנבדקים שנמצאו כנושאים את הנגיף, נמצאים בבידוד בביתם וחקירה אפידמיולוגית תבודד את מי שבא עמם במגע.

חיטוי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, 22 במרץ 2020. דוברות כב"ה
חיטוי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים/דוברות כב"ה

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר כי "התוצאות של בדיקות הצוותים בבית החולים צריכות להוות אור אדום, סמן ודוגמא לכל בית חולים או ארגון גדול בארץ, שיכול למנוע הדבקה המונית על ידי עובדיו שלו, ולבודד את הצוותים החולים". הוא הוסיף כי "ביום פקודה איננו יכולים למצוא עצמינו ללא כוח אדם חיוני הדרוש להצלת החולים, ולכן זו חובת כל מנהל בית חולים למנוע הדבקה בתוך הצוות ולהשאיר אותו נכון לביצוע משימתו".

עוד בוואלה!

8 עובדים בהדסה אובחנו בקורונה לאחר שהוחלט לבדוק את אנשי הצוות

לכתבה המלאה

הוא הבהיר כי צוות העובדים בבתי החולים ימשיך במבצע הבדיקות לקורונה ויגיע עד לדגימת כל הצוותים המטפלים בחולים.

בתוך כך, מעבדות הדסה ביצעו היום כ-1,600 בדיקות לגילוי קורונה, בדיקות שהגיעו על ידי צוותי מד"א, חדרי המיון, המחלקות והצוותים של הדסה. בכוונת הדסה לבדוק היתכנות של ביצוע סיקור במפעלים חיוניים, כדי לנקות אותם מקורונה ולאפשר להם לפעול כמפעל נקי. אם מודל זה יצליח, ימליץ בהדסה למקבלי ההחלטות במשרד הבריאות להרחיב את המיזם לכלל המשק, שיתחיל להשתקם.

מאבטחי בית החולים הדסה עין כרם, מצויידים במדי חום דיגיטליים המודדים חום מרחוק וללא מגע יד אדם, מתשאלים את הנכנסים ובודקים את חום גופם, 12 במרץ 2020. דוברות הדסה, אתר רשמי
מאבטחי בית החולים הדסה עין כרם, מודים חום בכניסה למתחם/אתר רשמי, דוברות הדסה

הבדיקות ביומיים האחרונים בהדסה מתבצעות בניגוד לעמדת משרד הבריאות. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מתח ביקורת על ההחלטה לבדוק את אנשי הצוות, ואמר כי "אם אנחנו מתערבים יותר מדי בבתי חולים אז אומרים שאנחנו ריכוזיים מדי. החלטנו לפתוח את זה ולתת לבתי החולים לעשות את זה על דעת עצמם, וזו התוצאה של זה", אמר גרוטו. הוא הסביר את עמדתו נגד ביצוע הבדיקות, ואמר כי "אם אני בודק מאה רופאים ואחיות בהדסה ומצאתי שאף אחד מהם לא נדבק, יכול להיות שמחר אחד מהם יהיה חיובי ומדבק. אין לזה שום ערך, והן לא משקפות שום רגע חוץ מהרגע שנלקחו".

ברקע המחלוקת על הבדיקות הפרטניות לעובדים, מניין הקורבנות מהקורונה בארץ עלה לחמישה. לאחר שגבר בן 76 שסבל ממחלות רקע מת בבית החולים שיבא בתל השומר, וחולה נוסף בן 87 מת בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. אתמול מתה אישה בת 67 בבית החולים וולפסון בחולון וכמה שעות לאחר מכן מת גם קשיש בן 87 בבית החולים הדסה בירושלים. מספר החולים בישראל עומד על -2,369, בהם 39 במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully