וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.3 מיליארד בבתים ל-21 יום: הודו הטילה סגר מוחלט כדי לבלום את הקורונה

24.3.2020 / 17:16

מודי הורה לכל האזרחים להימנע מיציאה מבתיהם על מנת לעצור את המגיפה. זהו העוצר הנרחב ביותר מסוגו בכל העולם. "לא משנה מה קורה, אנחנו נשארים בבית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הורה היום (שלישי) לכל האזרחים במדינה להימנע מיציאה מבתיהם למשך שלושה שבועות, על מנת לעצור את מגיפת הקורונה. זהו העוצר הנרחב ביותר מסוגו בכל העולם, שיהיה תקף לכ-1.3 מיליארד אזרחים.

"יהיה איסור מוחלט על יציאה מהבתים שלכם", אמר מודי בנאום שנשא לאומה. עוצר כולל הוטל בשבוע שעבר למשך כמה שעות, ובימים האחרונים הושבתו בהדרגה שירותי הרכבת החוצה את מדינת הענק. עד כה, אומתו 482 חולים ותשעה מקרי מוות, אך לפי ההערכות, המספרים האמתיים גבוהים בהרבה.

צעדי ענישה למי שהפרו את העוצר באחמדאבד, הודו, 24 במרץ 2020. רויטרס
צעדי ענישה למפרי העוצר באחמדאבד שבהודו, היום/רויטרס

מומחי בריאות הזהירו כי יותר ממיליון בני אדם בהודו עשויים להידבק בנגיף עד אמצע חודש מאי, מה שעודד את הממשלה להשבית את התעבורה האווירית, העסקים ובתי הספר. מודי, המנהיג את הדמוקרטיה הגדולה בעולם, הודיע בנאום השני שנשא בתוך פחות משבוע על החמרת המגבלות שהוטלו עד כה, כשהוא מסביר כי "הדרך היחידה להציל את עצמנו מהקורונה היא אם לא נצא מהבתים שלנו. לא משנה מה קורה, אנחנו נשארים בבית".

החשש מהתפשטות המגיפה גובר נוכח האפשרות שהנגיף יגיע ליישובים העניים ומצבם של שירותי הבריאות הציבוריים, המורעבים למשאבים. הגורמים הרשמיים במדינה כבר הודיעו כי הניגף מתחיל להתפשט מחוץ לערים הגדולות של הודו, אל העיירות. "הודו נמצאת בשלב שבו הפעולות שננקוט היום יקבעו מה תהיה היכולת שלנו לצמצם את השלכות האסון", הזהיר מודי, כשהוא מצטט גורמי בריאות רשמיים ומומחים, כולל ארגון הבריאות העולמי.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: יימשכו משלוחי מזון ממסעדות, לא יתאפשר איסוף עצמי

לכתבה המלאה
המשטרה בהודו מבקשת מהתושבים להישאר בבתים, למניעת התפשטות נגיף הקורונה. ניו דלהי, הודו. 24 במרץ 2020. רויטרס
כל התושבים מתבקשים להישאר בבתים. המשטרה בהודו, היום/רויטרס

יותר מ-377,300 בני אדם נדבקו הקורונה ברחבי העולם ויותר מ-16,520 מתו מאז שהוא התפרץ לראשונה בסין. בווהאן, מוקד התפרצות המגפה, הוטל סגר למשך חודשיים שמצטמצם בהדרגה. ברחבי דרום אסיה, המכילה רבע מאוכלוסיית העולם, הרשויות מגבירות את הצעדים שהן נוקטות בניסיון לבלום את התפשטות הווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully