וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כומר איטלקי שנתן את מכונת ההנשמה שלו לחולה צעיר מת מקורונה

ג'וזפה ברארדלי, בן 72, תרם את המכונה שרכשו עבורו באי הכנסייה לטובת מטופל שאינו מכיר. ארונו זכה לתשואות ולמחיאות כפיים מצד התושבים, אך הוא נקבר ללא ההלוויה. כ-50 כמרים מתו ברחבי המדינה, והאפיפיור הודה להם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הכומר האיטלקי ג'וזפה ברארדלי, שנתן את מכונת ההנשמה שלו לאדם צעיר שנדבק בנגיף הקורונה, ושאותו לא הכיר, מת מהווירוס. לפחות 50 כמרים מתו, על פי הדיווחים, ברחבי איטליה, שבה מספר הקורבנות הגדול ביותר בעולם, עם יותר מ-6,000 נכון לאתמול, מתוך יותר מ-16 אלף מתים בעולם.

לפי רשת BBC, ברארדלי, בן 72, היה הכומר הראשי בעיירה קסניגו בשבוע שעבר, בבית החולים בעיר ברגמו, אחד ממוקדי המגיפה הקשים ביותר באיטליה. לפי בית החולים, הוא סירב להשתמש במכונת ההנשמה שבאי הכנסייה רכשו עבורו, ובמקום זאת הוא העניק אותה למטופל צעיר.

התושבים בעיירה מחאו כפיים דרך החלונות והמרפסות כשארונו של הכומר עבר ברחובות לקבורה. בשל המגבלות הקשות על התנועה ועל ההתקהלויות בציבור, לא התקיימה הלוויה.

היום הודה האפיפיור פרנציסקוס לרופאים ולכמרים שמתו מהווירוס בתפילה מיוחד. "הודו לאלוהים על הדוגמה ההיסטורית בשירות אלו שחולים", אמר.

ג'וזפה ברארדלי, כומר איטלקי שמת מקורונה אחרי שנתן את מכונת ההנשמה שלו לחולה צעיר. -, אתר רשמי
היה הכומר הראשי בעיירה קסניגו. ג'וזפה בראדלי/אתר רשמי, -

איטליה נמצאת בהסגר כמעט מלא מאז 12 במרץ, בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף, וראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר כי הוא עזר למנוע את "קריסת המערכת". אתמול נרשמה האטה בקצב הקורבנות זה היום השלישי ברציפות, אולם עם יותר מ-600 מתים ביום, המגיפה עוד רחוקה מלהסתיים.
מדינות אחרות באירופה, שהפכה למוקד המגיפה, נקטו צעדים דומים לשל איטליה, בהן ספרד, המתקרב אליה מבחינת המספרים. אחרי 514 מקרים חדשים ביממה החדשה, סך הקורבנות במדינה הוא כבר 2,696. בריטניה הכריזה אתמול על עוצר כמעט מלא למשך שלושה שבועות, בעקבות זינוק במספר המתים, שמונה 335 נפשות.

באיטליה נספרו עד כה 63,927 חולים בקוביד-19, אך לפי ראש שירותי ההגנה האזרחית, אנג'לו בורלי, המספר הממשי עשוי להיות גבוה בהרבה. "בשעות הקרובות נראה אם העקומה באמת משוטחת", אמר לעיתון לה רפובליקה, אחרי שלדבריו ההערכות הסבירות הן שמספר החולים גבוה פי עשרה במציאות.
ארגון הבריאות העולמי הזהיר אתמול כי המגיפה מתפשטת "במהירות", עם יותר מ-300 אלף מקרים מאומתים. נדרשו 67 ימים מהדיווח על המקרה הראשון ועד המקרה המאה אלף, 11 ימים חלפו עד שנרשמו 200 אלף מקרים ועוד ארבעה ימים בלבד עד שנחצה הרף האחרון.

עם זאת, יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברייסוס אמר כי עדיין ניתן "לשנות את מסלול" המגיפה, והפציר במדינות לערוך בדיקות מקיפות ולעקוב אחרי מגעים של חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully