וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בגוש הימין: "אין חשש שאדלשטיין יוחלף, גנץ רוצה אחדות ויתקפל"

ברקע המאבק על מינוי יו"ר לכנסת ה-23, האשים הבכיר כי הצעד "יקבור סופית את המו"מ לאחדות", בעוד בכחול לבן נחושים להביא את העניין להצבעה מחר במליאה. בעבודה קראו ליועמ"ש לחקור את לוין וסמוטריץ' על המרדה: "קראו לאדלשטיין שלא לכבד את הכרעת בג"ץ"

צילום: ערוץ כנסת, דוברות העבודה-מרצ, עריכה: טל רזניק

גם לאחר הכרעת בג"ץ הקובעת כי על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את המליאה עד מחר כדי להעלות להצבעה בחירת יו"ר כנסת חדש, אמר הבוקר (שלישי) גורם בכיר בבלוק הימין-חרדים לוואלה! NEWS כי "אין חשש שאדלשטיין יוחלף". לדבריו, "גנץ לא יעמוד בלחץ, הוא יתקפל לפני".

דבריו של הבכיר באים ברקע איומי הליכוד להכריז על הפסקת המגעים שהתנהלו בשבוע שעבר להקמת ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן. הבכיר טען כי "גנץ רוצה ללכת לאחדות, החלפת אדלשטיין תקבור את זה סופית והוא חושש מכך". למרות הדברים, בכחול לבן נחושים להעלות מחר להצבעה את בחירת יו"ר הכנסת החדש, ולמנות לתפקיד את ח"כ מאיר כהן במקומו של אדלשטיין, ובכך להשלים את שליטת גוש המרכז שמאל בכנסת. במפלגה סבורים כי לאחר בחירת כהן לתפקיד, יהיה ניתן לקדם את החוקים שימנעו מראש הממשלה נתניהו להרכיב ממשלה תחת כתבי אישום.

בתוך כך, מפלגת העבודה קראה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את השרים בצלאל סמוטריץ' ויריב לוין בחשד להמרדה - זאת לאור התבטאויותיהם מאמש, הקוראות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שלא לכבד את הכרעות בג"ץ. במפלגה האשימו כי דבריהם של השניים מבטאים "בוז ואי נאמנות כלפי רשויות המשפט".

דיון במליאת הכנסת, 17 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
יישאר יו"ר הכנסת? אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

אתמול הורה בג"ץ לאדלשטיין להשיב אם יעלה את סוגיית החלפתו במליאת הכנסת, ובתגובה יו"ר הכנסת מתח ביקורת על התערבות הרשות השופטת בעניינים פרלמנטריים. בהמשך היום פסקו שופטי בג"ץ כי עליו להעלות זאת לדיון עד ליום רביעי הקרוב, ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אף קבעה כי התנהלותו של אדלשטיין, שמסרב לכנס את הדיון בהחלפתו למרות בקשה של 61 חברי כנסת, מהווה "פגיעה ברצון הבוחר" ו"חתירה תחת יסודות הדמוקרטיה". לפני הפסיקה ולאחריה הגיבו בבלוק הימין-חרדים בכעס רב על בג"ץ, והאשימו כי מדובר בפגיעה בעיקרון הפרדת הרשויות.

עוד בוואלה!

המלחמה של הליכוד בבית המשפט מרחיקה את הקמתה של ממשלת אחדות

לכתבה המלאה

כך, שר התיירות יריב לוין (הליכוד) האשים כי "בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת, ומהיום הפך העליון את יו"ר הכנסת לחותמת גומי, כשאת הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון. אין דבר כזה באף דמוקרטיה". לוין קרא לאדלשטיין "להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה". לדבריו, "אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי חדרים".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' באולפן וואלה, יולי 2019. ראובן קסטרו
"קורא ליו"ר הכנסת להתעלם מהפסיקה הדורסנית של בג"ץ". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אמר מצידו כי "‏עזות הפנים והזלזול של שופטי בג"ץ בכנסת זה משהו שעובד כמו הקורונה - כשלא מטפלים בזה בזמן זה מתגבר בקצב אקספוננציאלי". סמוטריץ' הוסיף כי "ימים רעים מאוד עוברים על מדינת ישראל. ימים בהם בית המשפט עולה עם D9 על הכנסת ללא שום מעצורים וכתבי החצר שלו מריעים". בחשבון הפייסבוק שלו הוסיף כי הוא "קורא ליו"ר הכנסת להתעלם מהפסיקה הדורסנית של בג"ץ ולעמוד כחומה בצורה על עצמאותה של הכנסת".

"מפלגת העבודה לא תשב מנגד כאשר שרים בכירים חותרים תחת יסודות המשטר הדמוקרטי ומסיתים לביזוי פסיקות והכרעות שיפוטיות מחייבות של בית המשפט הגבוה לצדק", מסר מזכ"ל מפלגה העבודה, ערן חרמוני, "לא ניתן לאיש להרים יד על הדמוקרטיה הישראלית. חובתנו להיאבק על מנת שלא נמצא את עצמנו חיים בדיקטטורה או אנרכיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully