וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: המשטרה חוקרת את מסמך ההסמכה המזויף של הרב ברלנד

עו"ד עמית חדד הציג בביהמ"ש מכתב המעיד שמנהיג קהילת "שובו בנים" הוסמך לרבנות, אולם הדבר התברר כמזויף. בעקבות הפרסום נפתחה חקירה, במסגרתה נגבתה עדותו של עו"ד וחסיד של ברלנד, שחתם על המסמך כ"העתק נאמן למקור"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

המשטרה פתחה בחקירת מסמך ההסמכה המזויף של הרב אליעזר ברלנד, שנחשף בוואלה! NEWS בחודש שעבר. כפי שפורסם, עורך הדין עמית חדד, המייצג את מנהיג קהילת "שובו בנים", שמואשם בעבירות עושק, מרמה והלבנת הון, הציג לבית המשפט מסמך מזויף בניסיון להוכיח כי מרשו קיבל הסמכה לרבנות וראוי להיקרא בתואר רב - אף שבפועל לא קיים מסמך כזה.

החקירה מתנהלת במשטרת ירושלים. במסגרתה נגבו עדויות, ובהן של עו"ד עמנואל קאלוב, חסיד של ברלנד, שחתם על המסמך כ"העתק נאמן למקור" - חתימה שעשויה להיחשב עבירה פלילית שדינה מאסר.

הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
הרב ברלנד/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד חדד טען אז בתגובה לפרסום כי אם יתברר שהמסמך זויף, הוא ישקול את המשך ייצוגו של ברלנד. עד כה חדד לא התפטר מייצוגו, אף שהוכח כי מדובר בזיוף. חדד אף פנה מאז לבית המשפט לשחרר את מרשו ממעצר בגלל התפשטות נגיף הקורונה. בית המשפט המחוזי צפוי לדון מחר (חמישי) בבקשה.

לטענתו, "מדינת ישראל מתמודדת בשבועות האחרונים עם התפשטות נגיף הקורונה. רק באחרונה נדבקה סוהרת בבית המעצר ניצן - שם שוהה המבקש - בנגיף הקורונה, ועשרות אסירים וסוהרים הוכנסו לבידוד. בנסיבות אלה, ישנו חשש של ממש שהמבקש (ברלנד - י"א) יידבק בנגיף הקורונה, דבר שיסכן את חייו באופן מידי ומשמעותי".

המסמך שהוצג לשופט בית המשפט השלום בירושלים אלעזר ביאלין נכתב במקור על ידי הרב עובדיה יוסף בעת שכיהן כרב הראשי לישראל בסוף שנת 1979. הוא נושא את התאריך העברי כ"ט כסלו תש"מ, וכך גם את סמל המדינה והלוגו הרשמי של לשכת הרב הראשי. בין היתר נכתב בו "הריני מאשר בזה כי הרה"ג ר' אליעזר ברלנד שליט"א למד בבית מדרש לרבנים ודיינים, בעה"ק (בעיר הקודש) ירושלים, ולאחר שנבחן בהלכות איסור והיתר, והשיב בבקיאות רבה ובהבנה עמוקה, קיבל סמיכה לרבנות". עוד נכתב כי "וראוי הוא לכהן פאר כרב בעיר ואם בישראל".

עוד בוואלה!

שב"כ יאזין לשיחות שלנו? מדריך למעקב הדיגיטלי במשבר הקורונה

לכתבה המלאה
פרקליטו של ברלנד הציג מסמך מזויף לבית המשפט כדי להוכיח שהוא רב. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
המסמך שזוייף/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

המסמך נכתב במקור לרב אחר, יוסף פנחסי, בדיוק באותו תאריך, בנוסח כמעט תואם. המסמך לפנחסי הופץ בפומבי לאחר שעמד למכירה פומבית ב-2016, ועל הנוסח שלו התבססו המזייפים. אחד הסימנים הבולטים לזיוף הוא בין היתר פסיק בכתב ידו שהוסיף הרב עובדיה במכתב המקורי לאחר המילה "הרבים", פסיק שהופיע באותו מקום במכתב שהציג חדד.

בבדיקה נוספת שנערכה מול הנהלת בית המדרש חזון עובדיה ששמו צוין במכתב המקורי עולה כי נוסח מכתב זה יצא רק לתלמידי בית מדרש חזון עובדיה שבראשה עמד הרב יוסף באותן שנים, וברלנד לא למד בבית מדרש זה. לדבריהם, המסמך מהווה אישור לימודים אך לא הסמכה לרבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully