וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקנים חוששים מכאוס בשל הקורונה, ונוהרים לקנות כלי נשק

תורים ארוכים נרשמו מחוץ לחנויות, כשהתושבים נערכים למהומות אפשריות בשל המגיפה המתפשטת. "אנשים חשים צורך להגן על עצמם ועל משפחותיהם"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

היקף מכירות הנשק בארצות הברית מזנק בימים האחרונים בשל החשש מפני מהומות על רקע התפשטות נגיף הקורונה ומתוך רצון להגן על עצמם.

בחוף המערבי, תורים ארוכים נרשמו מחוץ לחנויות המוכרות כלי נשק, ובאחת מהן, בקליפורניה, התור השתרך לאורך הרחוב.

"פוליטיקאים ומתנגדי כלי הנשק אומרים לנו במשך זמן רב שאנחנו לא צריכים כלי נשק, אבל ברגע זה, הרבה מאוד אנשים באמת מפחדים, והם יכולים לקבל את ההחלטה הזו בעצמם", אמר אחד הלקוחות ללוס אנג'לס טיימס.

לארי האייט, בעלי אחת מחנויות כלי הנשק הגדולות ביותר בארצות הברית - האייט גאנס בשארלוט, קרוליינה הצפונית - סיפר ל"גרדיאן" כי ההסתערות על החנות שלו היא כמעט חסרת תקדים.

"זאת הפעם השנייה בלבד ב-61 שנות העסק שראיתי דבר כזה", סיפר. הוא הוסיף כי הפעם הראשונה הייתה אחרי הטבח בבית הספר הסודי בסנדי הוק, קונטיקט, ב-2012. "אנחנו חווים נהירה המונית לרכישת כלי נשק ותחמושת, כי אנשים חשים צורך להגן על עצמם ועל משפחותיהם".

אזרחים רבים עומדים בתור לקניית נשק בקולבר סיטי שבקליפורניה, ארצות הברית, מהחשש להתפשטות נגיף הקורונה. 15 במרץ 2020.. AP
תור מחוץ לחנות כלי נשק בעיר קולבר סיטי, קליפורניה/AP

האייט אמר כי סוג כלי הנשק שאותם רוכשים הלקוחות משקף את החשש בקרבם. אין כמעט עניין ברובי ציד, אלא באקדחים, בנוסף לדרישה גבוהה לרובים החצי-אוטומטיים AR-15.

כשנשאל מדוע הוא חושב שיש זינוק במכירות, הוא השיב: "קריסה כלכלית, מגיפה, פשע, פוליטיקה. אתה זורק את כל זה לסיר, ואתה מקבל בלאגן אחד גדול".

אתר Ammo.com, אתר מרכזי לסחר בנשק, פרסם את נתוני המכירה שלו מ-23 בפברואר ל-4 במרץ, שנותנים אינדיקציה להיקף העלייה. באותה תקופה, בת 11 יום, המכירות עלו ב-68% בהשוואה ל-11 הימים הקודמים.

המכירות זינקו במיוחד במדינות קרוליינה צפונית וג'ורג'יה, שחוו עלייה של 179% ו-169% בהתאמה. מדינות אחרות שבהן נרשם גידול ברכישת כלי הנשק הן פנסילבניה, טקסס, פלורידה, אילינוי וניו יורק.
"אנחנו יודעים שכמה דברים משפיעים על מכירת כלי נשק, בעיקר אירועים פוליטיים או חוסר יציבות פוליטית, כשאנשים חשים שהזכויות שלהם עשויות להיפגע. זאת הפעם הראשונה שאנו עדים לכך שנגיף מוביל לזינוק כזה במכירות", אמר מנהל המכירות של האתר, אלכס הורסמן.

עוד בוואלה!

אחרי שהבין שנשיאותו בסכנה, טראמפ הכיר במציאות הקודרת של הקורונה

לכתבה המלאה
אזרחים רבים עומדים בתור לקניית נשק בקולבר סיטי שבקליפורניה, ארצות הברית, מהחשש להתפשטות נגיף הקורונה. 15 במרץ 2020.. AP
"אנשים בפאניקה משום שהם לא מרגישים בטוחים"/AP

בנוסף לחרדה הכללית סביב הנגיף, לחלק מהעליות במכירת כלי הנשק יש סיבות ספציפיות. האתר The Trace דיווח כי במדינות וושינגטון וקליפורניה, ממוקדי ההתפרצות הראשונים, המכירות נסקו אחרי שאזרחים ממוצא אסייתי חששו שהם עשויים ליפול קורבן לאלימות גזענית, לאור העובדה שמקור הנגיף הוא בסין.

"אנשים בפאניקה משום שהם לא מרגישים בטוחים. הם חוששים מהתפרעויות או שאולי אנשים יתחילו לפגוע בסינים", אמר לאתר דייוויד ליו, סוחר אקדחים ממוצא סיני, מחוץ ללוס אנג'לס.

בין הבהלה לאגירת כלי נשק קטלניים, עולה חשש גם לשלומם של ילדים. זינוק פתאומי באקדחים וברובים בתוך הבתים עלול לסכן ילדים במקרה של אבטחה לקויה.

כלי נשק הם כבר סיבת המוות השנייה בשכיחותה בקרב ילדים בארצות הברית לאחר תאונות דרכים. בטווח הגיל של 14 עד 17, ירי מכלי נשק הוא גורם המוות המרכזי, על פי מחקר מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת מישיגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully