וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה חריגה מהציבור: לא לנשק את אבני הכותל המערבי בגלל הקורונה

16.3.2020 / 19:39

בהתייעצות עם משרד הבריאות, החליט רב הכותל לבקש שלא לנשק את האבנים העתיקות, על מנת לשמור על ההיגיינה הנדרשת בעקבות התפשטות הנגיף. בתוך כך, הסתיימו העבודות באבני הכותל המערבי שהחלו בשנה שעברה, לאחר שאבן נפלה בצד הדרומי

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בשל התפרצות וירוס הקורונה בישראל, החליט היום (שני) רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', בהתייעצות עם משרד הבריאות, להוציא לציבור הנחייה שלא לנשק את אבני הכותל המערבי על מנת לשמור על ההיגיינה הנדרשת.

בשעות הבוקר פקדו את הכותל מאות מתפללים, תוך שהם מקפידים על הפרדה בין קבוצה לקבוצה וכן על שטיפת ידיים בכיורים בכניסה למתחם, בעקבות המלצות משרד הבריאות. אירועים דוגמת בר מצוות עדיין מתקיימים בכותל, אך במתכונות מצומצמות.

מתפללים בכותל. הקרן למורשת הכותל, מערכת וואלה!
מקפידים על שמירת מרחק, מתפללים בכותל הבוקר/מערכת וואלה!, הקרן למורשת הכותל
מתפללים בכותל. הקרן למורשת הכותל, מערכת וואלה!
הנחיה לציבור שלא לנשק את אבני הכותל. מתפללים הבוקר בכותל/מערכת וואלה!, הקרן למורשת הכותל

מוקדם יותר היום, הסתיימו העבודות שהחלו באבני הכותל המערבי לפני כשנה וחצי, לאחר שבאוגוסט בשנה שעברה נפלה אבן גדולה בצד הדרומי של הכותל. האבן נפלה מקיר הכותל המערבי ונפלה ברחבת "עזרת ישראל", הרחבה המשותפת לגברים ונשים בכותל המערבי הממוקמת בקשת רובינסון מדרום לרחבה המרכזית.

עוד בוואלה!

שבר חלון ופרץ דלתות: חולה בקורונה הפר את תנאי הבידוד בביה"ח וולפסון

לכתבה המלאה

בעקבות האירוע, בדקו מהנדסים מומחים מטעם רשות העתיקות את מצב חלק זה של הכותל המערבי, ומצאו שאבנים רבות מתקופת בית שני מטים ליפול ויש צורך לחזקם כדי למנוע נפילת אבנים נוספות. לבסוף הוחלט כי האבן שנפלה לא תוחזר למקומה, ותוצב בצד האבנים שנמצאות למרגלות הכותל המערבי מזמן חורבן בית שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully