וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה עשרות שנים: אבן נפלה מהכותל המערבי | צפו בתיעוד

23.7.2018 / 9:37

האבן נפלה ברחבת "עזרת ישראל", הרחבה המשותפת לגברים ונשים בכותל המערבי הממוקמת בקשת רובינסון מדרום לרחבה המרכזית בכותל המערבי. אישה אחת עמדה במקום, אך האבן נפלה בסמוך אליה והיא לא נפגעה. "תוך שנייה נהייתה דממה, רק את הציפורים שמעו", שחזרה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי
אבן מאבני הכותל המערבי נפלה הבוקר. מערכת וואלה! NEWS
נפילת האבן בכותל המערבי/מערכת וואלה! NEWS

אבן נפלה היום (שני) מקיר הכותל המערבי ונפלה ברחבת "עזרת ישראל", הרחבה המשותפת לגברים ונשים בכותל המערבי הממוקמת בקשת רובינסון מדרום לרחבה המרכזית. לא היו נפגעים באירוע הנדיר, שהתרחש לאחרונה לפני עשרות שנים.

דניאלה גולדמן, המתפללת היחידה שהייתה ברחבה, ניצלה מהאבן הגדולה שנפלה בסמוך אליה וסיפרה על הנס שאירע לה. גולדמן, אורתודוכסית בעל רקע חרדי, העידה כי היא מגיעה לרחבה להתפלל מידי בוקר לבדה היות והמקום ריק מאדם. "זה יתרון בשבילי כי יש לי בעיות בריכוז וכאן אני יכולה להתפלל בשקט כי אין פה נפש חיה", אמרה. "הילדים שלי צוחקים, הם אומרים 'אמא, עשו לך כותל פרטי לתפילה'. ואז ב-05:46 אבן ענקית נפלה. לא הבנתי מה, מאיפה. הייתה דממה כמו תמיד, רק שמעו את הציפורים. הסתכלתי ולא הבנתי, ראיתי דבר אחד שחסר בקיר ואמרתי בשניות הראשונות שאולי לא התבוננתי מספיק בימים קודמים וזה תמיד היה ככה".



עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ לרוחאני: אם תאיים עלינו תסבול כפי שאיש לא סבל
תנו לטבול בשקט: הצעירות שנלחמות על הזכות לטבול בטבע
נער פלסטיני בן 15 נהרג מירי צה"ל במחנה הפליטים דהיישה

אבן נפלה מהכותל המערבי. התנועה המסורתית בישראל, מערכת וואלה! NEWS
האבן שנפלה בכותל המערבי, היום/מערכת וואלה! NEWS, התנועה המסורתית בישראל

אתמול במסגרת תשעה באב התכנסו ברחבת הכותל המערבי עשרות אלפי מתפללים שציינו במקום את חורבן בית המקדש. רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ אמר כי "מדובר באירוע חריג ונדיר ביותר שלא אירע זה עשרות בשנים שפשרו נפלא מבינתי". לדבריו, "העובדה שאירוע עוצמתי שכזה התרחש לאחר יום הצום תשעה באב בו התאבלנו על חורבן בתי מקדשינו מעוררת תהיות ושאלות שנפש האדם קטנה מלהכיל ומחייבת חשבון נפש. אני מודה לבורא עולם על כך שנמנע אסון כבד. הגורמים המקצועיים יחקרו את האירוע".


שרת התרבות והספורט מירי רגב הממונה על רשות העתיקות החליטה היום בעקבות נפילתה של האבן בכותל המערבי, לכנס דיון דחוף יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים ביניהם: רשות העתיקות, עיריית ירושלים, הקרן למורשת הכותל ונציגי הרבנים הראשיים. "נפילת האבן איננה אירוע שיש להקל בו ראש - רק בנס לא היתה פגיעה בנפש. האירוע מציף שאלות מורכבות. מדובר בחיי אדם ושלומו של הציבור שפוקד מדי יום את הכותל".

אבן נפלה מהכותל המערבי. מערכת וואלה! NEWS
האבן שנפלה בכותל המערבי, היום/מערכת וואלה! NEWS

ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, המייצגת את הקונסרבטיבים בישראל, אמר כי "זהו בוקר קשה. זכינו שנמנע היום אסון כבד. ניתן רק לדמיין מה היה קורה אם האבן היתה ניתקת יום קודם, כשהמקום המה מתפללים ומתפללות. הכותל מבקש להזכיר לנו שהוא לא רק מושא לתפילותנו וזכר למקדש, אלא גם קיר תמך בן אלפיים שנה. יש לבצע בדיקות הנדסיות של הכותל כולו, על שני חלקיו, זה האורתודוקסי וזה השוויוני, על מנת למנוע אסון בעתיד, חלילה. אבן מקיר תזעק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully