וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בתקופת הבליץ": בריטניה מגייסת את האזרחים למאבק בקורונה

15.3.2020 / 14:05

אחרי ביקורת על תגובת הממשלה, שר הבריאות אמר כי בשלב הבא יבודדו בני 70 ומעלה בבתיהם. הממשלה תבקש מהחברות הגדולות להתגייס לטובת יצור מכונות הנשמה. "הדור שלנו מעולם לא עבר מבחן כזה"

צילום: רויטרס SKY NEWS, עריכה: עמית שמחה

ממשלת בריטניה קראה היום (ראשו) לאוכלוסייה להתגייס למאבק בנגיף הקורונה בדומה למאמץ הלאומי שעזר לממלכה לשרוד את מלחמת העולם השנייה. "הדור שלנו מעולם לא עבר מבחן כמו זה", כתב שר הבריאות מאט הנקוק במאמר ב"סנדיי טלגרף". "הסבים שלנו, בזמן מלחמת העולם השנייה, עברו כזה כשהערים שלנו הופצצו במהלך הבליץ. למרות ההפצצות בכל לילה, הקיצוב, אובדן החיים, הם התאחדו במאמץ לאומי ענק אחד. כיום הדור שלנו עומד בפני מבחן משלו, נלחם במחלה אמיתית וחדשה. עלינו להילחם במחלה כדי להגן על החיים".

הנקוק אמר כי בין הצעדים החדשים של הממשלה יבודדו מבוגרים בני יותר מ-70 עד ארבעה חודשים. "אנו נפרט על כך יותר כשיהיה זה הזמן הנכון לעשות זאת, מכיוון שאנו יודעים בהחלט שזו בקשה גדולה מאוד מהקשישים ומהחלשים וזה למען ההגנה שלהם", אמר שר הבריאות, שהוסיף כי ההכרזה תימסר בחודשים הקרובים.

הממשלה ביקשה מהחברות לשנות את את קווי הייצור שלהן על מנת להגדיל את תפוקת מכשירי ההנשמה, ולהורות לבתי חולים פרטיים להיערך לקליטת חולי קורונה שלא ניתן לטפל בהם בבתי החולים הציבוריים העמוסים .

אזרח עוטה מסכה בלונדון  נגד נגיף הקורונה באנגליה, מרץ 2020. רויטרס
ענף התעופה הבריטי בסכנת קריסה. תושב עם מסיכה בלונדון/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ספג ביקורת על כך שלא יישם צעדים תקיפים דומים לאלו שננקטו במדינות אחרות באירופה, כמו הרחבת הבידוד ואיסור על התכנסויות המוניות.

עם זאת, הנקוק אמר כי תכנית הממשלה מבוססת על ייעוץ מדעי אמין והוסיף כי הנתונים המשמשים אותה יפורסמו בימים הקרובים. לדבריו, הרעיון של "חסינות העדר" - שבמסגרתו הנגיף מתפשט באוכלוסייה כדי להגביר את כושר ההתחסנות הכללית - אינו חלק מהאסטרטגיה של הממשלה. הוא אמר שהממשלה מוכנה לאסור התכנסויות המוניות במידת הצורך.

עוד בוואלה

ברוכים הבאים לדיסטופיה של עולם הקורונה

לכתבה המלאה

רשויות הבריאות הודיעו אתמול על עוד עשרה מקרי מוות, שהעלו את מניין הקורבות במדינה ל-21, כמעט פי שניים בהשוואה ליום שישי. עם זאת, המספר נמוך בהרבה בהשוואה לאיטליה, ספרד וצרפת. מספר החולים בממלכה עלה-1,140, עלייה של 43% בהשוואה ליום שישי.

"הציבור צודק שהוא מתגאה ב-NHS, אך לאור היקף האתגר שעומד בפנינו אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד", אמר ראש שירות הבריאות הלאומי (NHS), סימון סטיבנס. לדבריו, כל בתי החולים יקבלו הוראות מחר.

הממשלה מתכננת להעביר השבוע חקיקה שתעניק לה סמכויות להתמודד עם ההתפרצות, כולל איסור התכנסויות המוניות ותשלומי פיצויים. ברשת סקיי ניוז דווח כי יו"ר חברת התעופה "וירג'ין אטלנטיק", פיטר נוריס, יגיד לג'ונסון כי תעשיית התעופה הבריטית זקוקה לסיוע חירום ממשלתי של 7.5 מיליארד ליש"ט - או שעשרות אלפי משרות יהיו בסכנה.

אתמול הודיע ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא כולל את בריטניה ואירלנד ברשימת המדינות האירופיות שמהן נאסרה הגעה לארצות הברית.

בנוסף לכך, הפריימרליג השעתה ביום שישי את כל המשחקים עד ה-4 באפריל, ומרתון לונדון נדחה למועד לא ידוע.

כמו כן, המלכה אליזבת בת ה-93 ביטלה כמה אירועים ציבוריים לשבוע הבא. ג'ונסון דחה בשנה את הבחירות המקומיות והעירוניות באנגליה, שהיו אמורות להתקיים במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully