וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם גנץ והזמין אותו לפגישה: "זה הזמן להחלטות של מנהיגים"

13.3.2020 / 7:55

ראש הממשלה שוחח עם יו"ר כחול לבן במהלך הלילה וקרא לפגישה במטרה להקים ממשלת חירום לאומית. מלשכתו נמסר כי "תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהמממשלה". מצידו של גנץ הובהר שבכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא הקורונה

צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (שישי) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ והזמין אותו לפגישה מיידית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית. "לאור התפשטות מגפת הקורונה בעולם ובארץ, זה הזמן להחלטות של מנהיגים", אמר נתניהו לגנץ בשיחתם. עם זאת, ראש הממשלה הבהיר כי "תומכי טרור" לא יכולים להיות חלק מהממשלה, לא בשגרה ולא בחירום. זאת, לאחר שאמש קרא נתניהו להקים ממשלת חירום בשל נגיף הקורונה.

מצידו של גנץ נמסר כי הוא שוחח עם נתניהו והציע לו לקיים עוד במהלך הלילה פגישה בין צוותי המשא ומתן של המפלגות, בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. יו"ר כחול לבן הודיע לראש הממשלה כי בכל מקרה בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
"תומכי טרור" לא יכולים לשבת בממשלה. ראש הממשלה נתניהו בנאומו/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

השיחה בין השניים מגיעה לאחר שאתמול שוחח נתניהו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, והודיע לו כי הזמין את גנץ לפגישה. בעקבות זאת, שוחח הנשיא ריבלין עם גנץ וחזר באוזניו על תמיכתו בהקמת ממשלה להתמודדות עם המשבר הלאומי בהקדם האפשרי. ריבלין שב והבהיר כי ביתו פתוח לרשות הצדדים "לקידום השיח, וזאת במקביל להליך הדמוקרטי המקובל של ההתייעצויות עם הסיעות, הצפויות להתקיים בתחילת השבוע בבית הנשיא".

עוד בוואלה!

נתניהו הזמין את גנץ לפגישה; גנץ: נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום

לכתבה המלאה

בתגובה אמר יו"ר כחול לבן כי מפלגתו "גיבתה ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור". גנץ הוסיף כי "לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

מדבריו משתמע כי הוא דורש שממשלת החירום תכלול גם נציגים מהרשימה המשותפת, ובכל מקרה הוא עדיין לא נענה להזמנה של נתניהו להיפגש עמו. בשלב זה נמשכת ישיבת ההתייעצות של הנהגת כחול לבן, שמתנהלת משעות הצהריים.

לוי-אבקסיס קראה לאחדות: "אין הצדקה לעמוד מהצד בחירום"

יו"ר גשר ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הצטרפה הבוקר לקריאות להקמת ממשלת אחדות לאומית בשל משבר הקורונה, ברקע בקשתה להתייצב כסיעה עצמאית מבית הנשיא לקראת הטלת המנדט על הרכבת הממשלה. "סכנת הנגיף המאיים על חיינו ועל התנהלות המדינה אינה מבחינה בין אנשים, עמדות, מעמדות ואפילו לא גבולות", מסרה. "המערכה להגנה על חיי אזרחינו מחייבת גיוס כל הכוחות והמוחות. שום תירוץ לא יצדיק עמידה מן הצד בשעת חירום זו. ההתייצבות של כולנו יחד למען ניהול והתמודדות עם המשבר הזה היא החובה שלנו".

לוי-אבקסיס הוסיפה כי "יש רגעים בחייה של אומה בהם מתגלה גדולותם של מנהיגים מכל גווני כוחותיה הפוליטיים והאישיים - זאת העת לכך. עלינו לעשות הכל כדי להגן כחומה בצורה לבלימת הנגע האיום המאיים על התנהלותה השוטפת של ישראל, על הכלכלה, על החינוך ובטח ובטח שעל הבריאות, על עמנו, על מדינתנו".

הודעתה של לוי-אבקסיס מגיעה לאחר שאמש ביקשה מבית הנשיא להתייצב באופן עצמאי לסבב ההתייעצויות, לקראת הטלת המנדט להרכבת הממשלה ביום ראשון, ולא כחלק מסיעת העבודה-גשר-מרצ, שבה התמודדה בבחירות. במסגרת הסכם השותפות בין המפלגות, מעמדה של לוי-אבקסיס נשמר כסיעה עצמאית, וכעת בקשתה מאותתת על כך שהיא אינה צפויה להמליץ על גנץ לראשות הממשלה, בשונה מעמדת יו"ר העבודה עמיר פרץ.

(עדכון ראשון: 00:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully