וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: המצב מורכב - האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות לאומית

12.3.2020 / 15:47

יו"ר ישראל ביתנו סירב להגיד על מי ימליץ להרכבת הממשלה, אך קרא להקמת ממשלת אחדות. "אנחנו לא יכולים לאפשר בחירות רביעיות, זאת הבטחת הבחירות שלנו", הסביר ליברמן לרדיו "כאן רקע". הוא תקף את נתניהו: "ממשלת אחדות לא מעניינת אותו"

ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) כי "האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות לאומית". בריאיון לרדיו "כאן רקע" הסביר ליברמן כי "ברור לנו שאנחנו לא יכולים לאפשר בחירות רביעיות. זאת הייתה ההבטחה המרכזית שלנו במהלך קמפיין הבחירות".

על רקע משבר הקורונה, ליברמן אמר כי המצב מורכב. לדבריו, "עכשיו עם המגפה והמצב הכלכלי, האופציה של בחירות רביעיות היא הגרועה ביותר". הוא הוסיף כי "יש לנו עמדה ברורה - אנחנו רוצים ממשלה לאומית ליברלית. זה האינטרס של מדינת ישראל, זאת ההבטחה שנתנו לבוחרים".

בכחול לבן מנסים לתחזק עם ליברמן את הקשר ככל האפשר כדי שימליץ על יו"ר המפלגה בני גנץ ביום ראשון בבית הנשיא ויתמוך במהלך להחלפת יו"ר הכנסת. כשנשאל על מי הוא מתכוון להמליץ לראשות הממשלה, אמר ליברמן כי "יהיה גרוע להגיד לנשיא מה ההמלצה שלנו לפני שפגשנו אותו, דרך התקשורת. נפגוש את הנשיא ביום ראשון ונכריז על החלטתנו".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, 11 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"יש לנו עמדה ברורה - אנחנו רוצים ממשלה לאומית ליברלית". ליברמן/ראובן קסטרו

לדברי ליברמן, לפני הבחירות הקודמות הוא רצה להקים ממשלת אחדות רחבה, אך "למרבה הצער, נתניהו דוחה לגמרי את הרעיון של ממשלת אחדות רחבה. זה לא מעניין אותו. הוא מחויב לקידום שני חוקים: החוק להגבלת בית המשפט העליון, ו'החוק הצרפתי' למניעת חקירת ראש הממשלה. והוא גם מתכונן לבחירות הרביעיות, כך שזה לא מעניין אותו".

דבריו של ליברמן מגיעים יום אחרי שאמר כי עמדת המפלגה לגבי הרשימה המשותפת לא השתנתה, והם יקבלו החלטות בהתאם להבטחות לבוחרים. "עמדתנו לא השתנתה, אבל אנחנו לא חייבים לספק כדורי הרגעה או מודיעין לנתניהו. נקבל החלטות בהתאם לאינטרסים הלאומיים ובהתאם להבטחות לבוחרינו", הצהיר ליברמן אחרי ישיבת סיעה.

עוד בוואלה!

הח"כים ביצעו מחטף, כמה מיליונים תוספת קיבלה כל מפלגה בבחירות האחרונות?

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
ליברמן טוען כי "ממשלת אחדות לא מעניינת אותו". נתניהו/פלאש 90, פלאש 90

בכחול לבן קיימו מאמצים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית של חברי כנסת מהרשימה המשותפת, למרות התנגדותם של חברי המפלגה יועז הנדל וצבי האוזר מתל"ם. לפני יומיים, הצטרפה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (העבודה-גשר-מרצ) להתנגדותם של האוזר והנדל והצהירה כי לא תתמוך בממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת ובל"ד.

משמעות הצהרתה של לוי-אבקסיס היא שיש רוב בכנסת נגד ממשלת מיעוט בראשות גנץ בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת, כך שיחד עם בלוק הימין-חרדים שמונה 58 ח"כים, יש 61 ח"כים שמתנגדים לכך. בעקבות זאת, לכחול לבן לא תהיה אפשרות לבצע את המהלך מבלי להזדקק לתמיכה של שלושת הח"כים מבל"ד.

מוקדם יותר היום, פרץ שב והבהיר כי ימליץ לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על גנץ. "בניגוד למה שנאמר בחלל, לא אתמוך בממשלת ימין צרה בראשות נתניהו", הדגיש. הוא ציין כי דבריה של לוי-אבקסיס נגד ממשלת מיעוט מגדילים את הקשיים, "אך למרות התחושות הקשות - אני ממשיך לקיים קשר עמה לפעילות עתידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully