וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין ריבלין לרגב: "מצפה שהוא ייפגש עם המשפחות השכולות"

12.3.2020 / 7:52

השרה פנתה למשפחות שכולות שהפגינו מחוץ לבית הנשיא נגד האפשרות להקמת ממשלת מיעוט ותועדה כשאמרה כי ריבלין העדיף לגשת למוחים מטעם התנועה לאיכות השלטון. ריבלין, שלא פגש אף אחת מקבוצות המפגינים, דחה את הדברים ודרש את התנצלותה של רגב

אתר רשמי

עימות פרץ אמש (רביעי) בין נשיא המדינה ראובן ריבלין ושרת התרבות מירי רגב בעקבות דברים שאמרה לקבוצה של משפחות שכולות שהפגינו מחוץ לבית הנשיא נגד האפשרות להקמת ממשלת מיעוט. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות רגב מתועדת כשהיא אומרת שלנשיא "אין לו זמן... הוא מעדיף אחמד טיבי", וכן כי "צריך לדעת שהנשיא הלך אל הצד השני ולא היה פה וזו בושה וחרפה", בהתייחס למאהל מחאה של התנועה לאיכות השלטון שנמצא גם הוא מחוץ לבית הנשיא.

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "מיותר לציין כי מדובר בשקרים גמורים. אנו דוחים בשאט נפש את דברי השרה, ומצפים כי תתנצל עליהם מיד בטרם תורחב תפוצת דבר השקר. אין לנו אלא להצטער שבימים מתוחים שכאלה, בהם עיני העם כולו נשואות אל נבחרינו, יש הבוחרים לנצל את מעמדם לטובת הפצת שקר והעמקת שסעים". עוד נמסר כי "הנשיא יקבל את החלטתו לאחר ההתייעצויות עם סיעות הכנסת, כפי שעשה בשלוש מערכות הבחירות האחרונות".

מירי רגב בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"צריך לדעת שהנשיא הלך אל הצד השני ולא היה פה וזו בושה וחרפה". רגב/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

ביום ראשון צפוי הנשיא לקיים את סבב ההתייעצויות עם ראשי הסיעות בכנסת ה-23 שבסופו יקבע על מי להטיל את המנדט להרכבת הממשלה. מחוץ לבית הנשיא הפגינו גם משפחות שכולות המזוהות עם הימין שמחו נגד האפשרות שיו"ר כחול לבן בני גנץ יקבל את המנדט ויקים ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת, וגם מפגיני התנועה לאיכות השלטון, שדורשים שלא לתת את המנדט לראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בפלילים.

עוד בוואלה!

הח"כים ביצעו מחטף, כמה מיליונים תוספת קיבלה כל מפלגה בבחירות האחרונות?

לכתבה המלאה
טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע, הר הרצל, ירושלים. ניב אהרונסון
מצפה להתנצלות מצד השרה רגב. ריבלין/ניב אהרונסון

בניגוד לדבריה של רגב הנשיא לא פגש אף אחת מקבוצות המפגינים. "הגעתי הערב כדי לחזק ולתמוך במשפחות השכולות שמפגינות מול בית הנשיא בירושלים במחאה כנגד האפשרות שתוקם ממשלה התלויה באחמד טיבי ואיימן עודה", מסרה השרה. "במהלך הפגישה המשפחות סיפרו לי כי הנשיא ריבלין מסרב לפגוש אותן חרף פניותיהם החוזרות ונשנות וחרף העובדה שלדברי בני המשפחות השכולות - פגש את המפגינים של התנועה לאיכות השלטון, הממוקמים מהעבר השני של הכביש. על כך, השבתי שזו בושה וחרפה שנשיא המדינה מסרב לפגוש משפחות שכולות, ועל כך אני עומדת גם כעת. המשפחות היקרות הללו איבדו את היקר להן מכל בהגנה על המולדת ובפיגועי טרור, ובמקום לצאת אליהן, להקשיב להן ולחבק אותן, הנשיא והדוברות שלו מדפדפים אותן עם שלל תירוצים".

רגב: "מדובר ככל הנראה בעיוות מכוון של הדברים"

"ובאשר לטענות של הנשיא לפיהן אמרתי במהלך השיחה עם משפחות: 'לנשיא אין זמן הוא מעדיף להיפגש עם אחמד טיבי', מדובר ככל הנראה בעיוות מכוון של הדברים - אחת האימהות השכולות אמרה במהלך השיחה שגם בוגי מסרב לפגוש אותן, ולכך השבתי ש"בוגי אין לו זמן עכשיו, הוא מעדיף להיפגש עם אחמד טיבי", הוסיפה. "וגם על כך אני עומדת - בוגי, גנץ ואשכנזי, שלושה רמטכ"לים, מנסים להקים בימים אלה את הממשלה המסוכנת ביותר בתולדות מדינת ישראל, ממשלה בחסות טיבי ועודה, ממשלה שעלולה להביא למחיקת המדינה היהודית היחידה בעולם". רגב הדגישה כי היא "דוחה בשאט נפש את דברי הנשיא ומצפה כי יתנצל עליהם מיד בטרם תורחב תפוצת דבר השקר. כמו כן אני מצפה מהנשיא שיצא אל המשפחות השכולות או שיזמין אותן אל ביתו".

רגב טוענת כי התייחסה בדבריה ליור תל"ם, משה יעלון, שמוקדם יותר השבוע לא הסכים להיפגש עם המשפחות השכולות מהיום להיום כפי שדרשו ממנו. באשר לטענה שהנשיא ריבלין נפגש עם המפגינים של התנועה לאיכות השלטון, רגב טוענת כי זה מה שנמסר לה על ידי המפגינים של המשפחות השכולות.

השרה הפיצה את הסרטון ממנו עולה כי היא אכן התייחסה ליעלון כאשר אמרה "אין לו זמן הוא מעדיף להיפגש עם אחמד טיבי" ולא לנשיא ריבלין. עם זאת, מהסרטון עולה כי היא כן התייחסה לכך שהנשיא יצא אל המפגינים "מהצד השני", בעוד ריבלין לא נפגש כלל עם אף אחת מקבוצות המפגינים.

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה כי "דבריה של השרה רגב שקריים. כבוד הנשיא רבלין לא יצא אל אף אחד מהמאהלים מחוץ לביתו. גם לא אלינו במאהל המחאה של התנועה לאיכות השלטון. אנו מצפים מהשרה רגב להתנצל לאלתר על השימוש הפסול והציני שהיא עושה במשפחות השכולות, לטובת מטרותיה הפוליטיות, תוך רמיסת סמלי השלטון בכלל וכבוד הנשיא בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully