וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול

12.3.2020 / 19:42

ההתרעה נשמעה בקיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול. לאחר דקות בודדות הודיעה מועצת אשכול כי מדובר בהתרעת שווא כתוצאה מיירוט שווא, ולא נורתה אש לעבר המועצה

צילום: ניב אהרונסון רויטרס ורשתות חברתיות, עריכה: עמית שמחה

התרעת צבע אדום נשמעה הערב (חמישי) בקיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול. לדברי תושבים באזור נשמעו פיצוצים במרחב, אך לא ידוע על נפילות או נזק כלשהו. לאחר דקות בודדות הודיעו המועצה האזורית אשכול וכן דובר צה"ל כי מדובר בהתרעת שווא כתוצאה מיירוט שווא, ולא נורתה אש לעבר המועצה.

הפעם האחרונה שבה נורו רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הייתה לפני כשלושה שבועות, בשלב זה שוגרו מטחי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בסך הכול שוגרו יותר מ-30 רקטות, שלפי דובר צה"ל לפחות 13 מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". חלקן נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, כשרסיסי מיירט פגעו בבית בשדרות וחלק של מיירט נפל בשער הנגב.

בתגובה לירי, תקפו כלי טיס של צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה, בהם מתחמים לאחסון אמצעי לחימה ימיים ומתחמים צבאיים המשמשים לאימונים. הפלסטינים דיווחו על שמונה פצועים שפונו לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, בתום התייעצויות ביטחוניות הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, למעט מקרים הומניטריים חיוניים, ועל סגירת מרחב הדיג ברצועה.

תמונות מעזה של שיגור מטחי רקטות לישראל, 24 בפברואר 2020. רויטרס
שיגור מטחי רקטות מעזה לישראל/רויטרס

הג'יהאד האסלאמי הצהיר כי ירי הרקטות בוצע בתגובה למות אחד מלוחמיו באזור חאן יונס. זאת, לאחר שלוחמי צה"ל ירו לעבר שניים ממחבלי הארגון שהניחו מטען חבלה בגבול הרצועה. "ההתנגדות מוכנה אם הכיבוש ירחיב את תוקפנותו ומוכנה להגיב עליה", מסר הארגון.

דובר חמאס פאוזי ברהום, אמר בתגובה לשיגורים כי "הכיבוש הוא האחראי לפיצוץ המצב עם ההתנגדות משום שביצע פשע נפשע. תגובת ההתנגדות היא טבעית על המשך הפשעים וההפרות הציונית נגד עמנו".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: נתניהו צפוי להודיע על השבתת מערכת החינוך

לכתבה המלאה

מטח הרקטות מגיע אחרי ירי צה"ל לעבר שני מחבלי הג'יהאד האסלאמי מוקדם יותר היום, לאחר שהניחו מטען חבלה בגדר המערכת. דובר צה"ל אישר כי זוהתה פגיעה במחבלים, וארגון הג'יהאד האסלאמי אישר כי אחד מלוחמיו נהרגו בתקרית - מוחמד עלי א-נאעם בן ה-27.

התקרית החלה כשתצפיתנית בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה זיהתה שני חשודים פלסטינים שהתקרבו על גבי אופנוע אל הגדר. בשלב מסוים ניגש אחד החשודים אל הגדר והניח מטען חבלה. התצפיתנית קבעה כי מדובר בהנחת מטען, ועל כן הוקפץ לזירה כוח של חטיבת כפיר. החיילים ירו טיל נ"ט וכן ביצעו ירי מנשק קל לעבר השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully