וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוזר לנו להבריא": חולי הקורונה שהעדיפו אשפוז ביתי על בית החולים

משרד הבריאות יחל בימים הקרובים לשכן יותר ויותר חולים קורונה שמצבם קל בביתם, במקום לאשפזם בבידוד במרכזים שהוקמו בבתי החולים בארץ. בין החולים - רונית ודן שיסמן, שפיתחו תסמינים עם שובם מצרפת והדגישו את חשיבות הבידוד: "צריך להיות מאוד זהירים"

צילום: אבי כהן, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות החל אתמול (רביעי) בשלב האשפוז הביתי של חולי הקורונה בישראל. בשלב זה מאושפזים שישה אזרחים בבתיהם, ומטופלים מרחוק בידי מכבי שירותי בריאות, קופת החולים הראשונה שמתפעלת את שירותי הרפואה המרוחקים. רונית ודן שיסמן מאשדוד היו המטופלים הראשונים שהוכנסו לתכנית, ובריאיון לוואלה! NEWS הם מספרים שדווקא העדיפו שלא להתאשפז בבתי חולים כפי שנעשה עד כה.

בני הזוג חזרו עם ילדיהם מצרפת לפני ארבעה ימים ונכנסו לבידוד בהוראת משרד הבריאות מיד עם שובם. רונית, שחשה ברע, חשבה תחילה שמדובר בצינון קל. "כבר בצרפת לא הרגשתי כל כך טוב", שחזרה. "לא היה לי חום או שיעול, הייתי בטוחה שזאת התקררות קלה. חזרנו לארץ וישר נכנסו לבידוד עם הילדים - לא היינו במגע עם אף אחד. בבית התחיל לעלות לנו החום, אבל לא הופיעו סימפטומים כמו שיעול וקוצר נשימה. היינו סקפטיים, לא חשבנו שזאת קורונה, אבל נשמענו להוראות והתקשרנו למשרד הבריאות והזמנו את הבדיקות. לאחר 24 שעות חזרו אלינו, ואמרו לנו שהתוצאות חיוביות ואנחנו חולים בקורונה".

רונית שיסמן מאשדוד, נמצאת באשפוז ביתי, 12 במרץ 2020. באדיבות המצולמים
"עוזר לנו הבריא". רונית שיסמן מאשדוד/באדיבות המצולמים

לדבריה, בעלה דן הוא זה שהעלה את רעיון שהם יישארו באשפוז ביתי ולא יאושפזו בבית החולים. "הוחלט לאשפז אותנו בבית", סיפרה. "לא הסכמנו להתפנות לבית החולים מכמה סיבות - היה לנו רק חום והיינו במצב טוב, יש לנו ילדים בבידוד בבית, וגם בבית החולים אפשר רק להדביק או לקבל וירוס אחר, ולכן הם הסכימו לרעיון שלנו. אנחנו עושים שיחות וידאו עם נציגים של מכבי כל הזמן, יש בערכה שקיבלנו מהקופה מד חום, מסכות, ועוד מכשירים. בכל כמה שעות אנחנו מעבירים את המדדים שלנו, והם טובים. אפשר להגיד שאנחנו כבר בריאים. הילדים איתנו בבית, הם לא חולים. לאחר שקיבלנו את התשובות, אנחנו שומרים מהם על מרחק - משתמשים בכלי אוכל בנפרד, אוכלים בנפרד. אנחנו בדרך להחלמה מהירה, מאתמול אנחנו כבר בלי חום".

המאושפזים הביתיים הראשונים החליטו לחשוף את עצמם בשמם מכיוון שרצו להעלות את המודעות לחשיבות הבידוד. "אנחנו רוצים שיבינו שהווירוס לא קשה אצל אנשים צעירים, אבל צריך להיות מאוד זהירים וזה יכול להתפתח אצל אנשים אחרת", הסבירו. "האשפוז הביתי עזר לנו מאוד להבריא מהמחלה".

משרד הבריאות יחל בימים הקרובים לשכן יותר ויותר חולים קורונה שמצבם קל בביתם, במקום לאשפזם בבידוד במרכזים שהוקמו בבתי החולים בארץ. משמעות המהלך היא הקלה על העומס שנוצר במערכת הבריאות, תוך הבנה כי כל עוד תסמיני המחלה קלים והנחיות הבידוד נשמרות - אין צורך בפיקוח רפואי צמוד. עם זאת, הבידוד הביתי מעלה קשיים אחרים, בהם תכנון צרכים לוגיסטיים ושמירת מרחק מבני משפחה וממקום העבודה.

עוד בוואלה!

מפת הקורונה: כל המקומות שבהם שהו החולים בישראל

לכתבה המלאה
היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אשפוז ביתי במקום בבית החולים. המתחם המיוחד בשיבא/ראובן קסטרו

במסגרת הטיפול המרוחק, קופת החולים העבירה למאושפזי הבית ערכת קורונה ייעודית הכוללת מד סטורציה למדידת חמצן בדם, מד חום, 20 מסכות חד-פעמיות, וחומר חיטוי לידיים. דיווח המדדים והמצב הרפואי מבוצע טלפונית ישירות אל האחיות בקופת החולים. בנוסף לכך, מתבקשים המאושפזים לעדכן על מצבם באפליקציית משרד הבריאות.

האשפוז כולל שיחות טלפוניות מצד האחיות פעמיים ביום, כדי להעריך את מצבם הקליני של החולים. אם יש צורך, תתבצע שיחת וידאו עם רופא מומחה שיחליט על המשך הטיפול. בנוסף לכך, המטופלים יכולים להתקשר בכל שעות היום אל צוות ייעודי במכבי. "מכבי כבר מבצעת אשפוזי בית בשנתיים האחרונות עם מאות חולים במצב רפואי מורכב", מסר מנכ"ל הקופה רן סער. "התפשטות נגיף הקורונה היא גם הזדמנות למערכת הבריאות כולה לקפוץ מדרגה ולעבור לאשפוזי בית בהיקף גדול. אנו ערוכים לקליטת היקפים משמעותיים של חולי קורונה באשפוז ביתי איכותי ומקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully