וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ נועד עם גנץ: לא אתן יד להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו

11.3.2020 / 14:46

יו"ר העבודה נפגש עם יו"ר כחול לבן לאחר הכרזת ח"כ לוי-אבקסיס כי לא תתמוך בממשלה צרה הנשענת על הרשימה המשותפת, והשניים סיכמו על שיתוף פעולה מלא. בהצהרה משותפת, הודיעו גנץ ופרץ כי ימשיכו במאמצים להקמת ממשלה. במקביל, נועדו נציגי כחול לבן עם נציגי המשותפת

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ויו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, נועדו הבוקר (רביעי) לאחר הודעתה של יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס כי לא תתמוך בממשלה צרה הנשענת על קולות הרשימה המשותפת. השניים הודיעו על המשך תיאום מלא, זאת ברקע לחץ שמפעילים פעילי שטח בעבודה על פרץ לחבור ללוי-אבקסיס ולהקים ממשלה בראשות נתניהו.

פרץ לא התייחס לגופו של עניין להצהרה של לוי-אבקסיס שתתנגד לממשלת מיעוט אלא רק כ"התפתחויות". "חשוב לי להבהיר שלמרות ההתפתחויות אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית", אמר פרץ.

השניים, כך לפי ההצהרה המשותפת, סיכמו "להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות רביעיות". זוהי פגישה שניה של גנץ ופרץ מאז הבחירות, ובפעם הקודמת פרץ הכריז כי הוא מתכוון להמליץ על גנץ בסבב ההתייעצויות בבית הנשיא. ההצהרה מעידה שפרץ, בניגוד לשמועות, אינו מתכוון בשלב זה לחבור לבלוק הימין-חרדים ולהקים לנתניהו ממשלה אלא עומד במחויבותו לגנץ.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ויו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ במהלך פגישתם 11 במרץ 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
פרץ וגנץ/אתר רשמי, אלעד מלכה

"עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו ואנחנו מחויבים לדרך הזאת. רגעי ההכרעה מביאים עימם קשיים בכל המפלגות. אני עושה את כל הנדרש על מנת להתגבר עליהם ולהמשיך לפעול כדי להעניק לאזרחי ישראל את הממשלה עליה התחייבנו לפני הבחירות" אמר פרץ, "יש בפנינו משימה לאומית גדולה - להחזיר את התקוה לישראל. בעת הזאת, ישראל צריכה ממשלה חדשה, ממשלה שתביא לשינוי המדניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים, צריך להמשיך להאמין ולפעול וזה בדיוק מה שאעשה".

יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס הצהירה אמש כי לא תתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת. ברקע המאמצים בכחול לבן להקים ממשלת מיעוט יחד עם העבודה-גשר-מרצ ובתמיכה חיצונית של ישראל ביתנו וחברי כנסת מהרשימה המשותפת, הדגישה לוי-אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

אורלי לוי אבקסיס בישיבת סיעת העבודה גשר מרצ, תל אביב 20 בינואר 2020. ראובן קסטרו
לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

"כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ", הוסיפה לוי-אבקסיס. "מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש".

גורמים במפלגת העבודה אמרו כי המהלך של לוי-אבקסיס לא תואם מראש עם יו"ר מפלגת העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ וכי הוא הופתע מההצהרה שלה.

פגישת נציגי הרשימה המשותפת וכחול לבן בכנסת 11 במרץ 2020. -, אתר רשמי
פגישת הרשימה המשותפת עם נציגי כחול לבן, היום/אתר רשמי, -

במקביל, נציגי מפלגת כחול לבן נועדו עם נציגי הרשימה המשותפת, במטרה להגיע להסכמות על המלצה על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה. ח"כ עאידה תומא סלימאן מסיעת חד"ש ברשימה המותפת, אמרה בתום בפגישה כי "יצאנו מפגישה עם נציגי כחול לבן בה החלפנו עמדות בנוגע להמלצה לנשיא ובנושאים פרלמנטריים. עכשיו נחזור למוסדות המפלגות לקבלת החלטות".

כניסת הרשימה המשותפת למו"מ עם כחול לבן, כנסת, ירושלים 11 במרץ 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
נציגי הרשימה המשותפת בכניסה לפגישה עם נציגי כחול לבן/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS
כניסת נציגי כחול לבן למו"מ עם הרשימה המשותפת כנסת, ירושלים 11 במרץ 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
נציגי כחול לבן בכניסה לפגישה עם נציגי הרשימה המשותפת/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

משמעות ההצהרה של לוי-אבקסיס היא שיש רוב בכנסת נגד ממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת. לוי-אבקסיס מצטרפת להתנגדות חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר להקמת ממשלת מיעוט, ובעקבות זאת לכחול לבן לא תהיה אפשרות לבצע את המהלך מבלי להזדקק לתמיכה של שלושת הח"כים מבל"ד, צעד שנפסל על ידי ראשי המפלגה בעבר. כך שיחד עם בלוק הימין-חרדים שמונה 58 ח"כים, יש 61 ח"כים שמתנגדים לכך. שלושה שבועות לפני הבחירות אמרה לוי-אבקסיס כי לא תתנגד להקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת.

(עדכון ראשון: 12:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully