וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: למרות הביקורת עליו, מתווה האחדות שהצעתי עדיין מונח על השולחן

11.3.2020 / 10:16

נשיא המדינה קיבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות, וקרא לנבחרי הציבור לקדם כל מתווה שיאפשר הקמת ממשלה יציבה בישראל, לרבות זה שלו: "חשבתי שלא הייתה דרך אחרת ונראה שגם היום לא השתנה המצב בהרבה". ריבלין הוסיף: "במדינת ישראל אין חצאי אזרחים, כל קול נחשב"

צילטם: לשכת העיתונות הממשלתי, עריכה: אסף דרורי

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל היום (רביעי) בבית הנשיא את תוצאות הבחירות הרשמיות מידי יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, וקרא לנבחרי הציבור לקדם מתווה שיאפשר הקמת ממשלה יציבה בישראל, לרבות זה שהציג בבחירות הקודמות.

"כל מתווה אותו תצליחו לגבש עבור ממשלה יציבה שתקבל את אמון הכנסת - יבורך. בין היתר, מונח לפניכם המתווה אותו הצעתי בבחירות הקודמות", אמר. "אני קשוב בהחלט לביקורת הרבה שספג המתווה, אותו אני הצעתי בזמנו, לרובה אני מסכים, ועם זאת חשבתי שלא הייתה דרך אחרת ונראה שגם היום לא השתנה המצב בהרבה. רבים נושאים לכאן עיניים בתקווה שמבית זה תבוא הישועה - הישועה בידכם, מי שהעם בחר כמנהיגיו, והריני מוסרה לפתחכם שוב".

מתווה הנשיא שהוצג אחרי בחירות ספטמבר כלל הקמה של ממשלת אחדות פריטטית בין הליכוד וכחול לבן, עם רוטציה בראשות הממשלה. הליכוד וכחול לבן לא הצליחו להגיע להסכמות על המתווה. נתניהו דרש שהממשלה תקום עם כל בלוק הימין-חרדים ואילו כחול לבן דרשו לנהל מומ נפרד עם הליכוד, ובעיקר - שני הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה על סוגיית הבכורה ברוטציה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מקבל התוצאות הרשמיות, מידי יו"ר וועדת הבחירות, ניל הנדל
בית הנשיא, ירושלים 11 במרץ 2020. מארק ניימן / לע"מ, דוברות בית הנשיא
הנשיא ריבלין והשופט הנדל/דוברות בית הנשיא, מארק ניימן / לע"מ

הרקע הדיון הציבורי על הלגיטימיות של הישענות על נציגי הרשימה המשותפת, הבהיר ריבלין
כי "במשוואה היהודית והדמוקרטית כל קול נחשב. אין במדינת ישראל חצאי אזרחים - יש חילוקי דעות עמוקים, אבל אין חצאי אזרחים".

"זו הפעם הרביעית שאני מקבל לידיי את תוצאות הבחירות לכנסת ישראל והפעם השלישית שאנו נפגשים כאן בתוך 11 חודשים. מערכת בחירות היא תמיד נקודת זמן של חוסר יציבות שמאיימת לזעזע את הסולידריות החברתית, שהיא הבסיס לקיומה הבריא של המדינה הדמוקרטית שלנו", אמר ריבלין, שבירך על פועלה של של ועדת הבחירות, וסיכם: "כולי תקווה שהכנסת ה-23 שתושבע בשבוע הבא תאריך ימים בניגוד לקודמותיה, ושהנשיא שיעמוד כאן במעמד הגשת תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 יהיה אדם אחר".

ביום הבחירות מתח ריבלין ביקורת על המערכת הפוליטית בשל ההליכה לסבב נוסף של בחירות. בקלפי בבית הכרם בירושלים בה הצביע אמר כי "לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה ומטונפת כמו המערכת שנגמרת היום, ולא מגיעה לנו תקופת חוסר היציבות הבלתי נגמרת".

"מגיעה לנו ממשלה שתעבוד עבורנו", הוסיף הנשיא וקרא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע. "זהו בדרך כלל יום חג, אבל למען האמת אין בי שום חגיגיות. אני מאוד מקווה שנתראה פה שוב רק ב-2024, או לפחות שלא אפגוש עוד מערכת בחירות כנשיא המדינה היקרה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully